Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci u svého prvního luxusního SUV používají 12 let staré, překonané ovládání
16.1.2020 | Petr Prokopec
S velkou vervou se pustili nejen do luxusního segmentu jako takového, ale i mezi SUV tohoto ražení. Nové Genesis GV80 není nezajímavé, na některých prvcích je ale vidět, že Korejcům zkušenosti s podobnými auty schází.
Žijeme v překotně se měnícím digitálním věku. Facebook, jenž měl dříve zcela neohrozitelnou pozici, se najednou stává klubem pro starší a pokročilé, mladší preferují Instagram a jiné platformy. Důvod? Psané statusy o tom, co kým, kde a proč dělá, se staly přežitkem. Nikoliv však proto, že by se s nikým nechtěla dělit o své soukromí, k tomu dochází i nadále. Jde však o projev lenosti. Proč také ostatně psát namáhavě několik slov, když vše můžete daleko lépe vykreslit jedinou fotkou s maximálně pár slovy, že?
Dnes se ale nechceme věnovat oblíbenosti sociálních sítí, spíše jsme chtěli ilustrovat současný stav společnosti a rychlost, jakou se mění vnímání moderních výdobytků. Když se pro spoustu stalo obtěžujícím už i sepsání příspěvku o tom, co zrovna dělá, je v podstatě bláznovstvím myslet si, že k automobilům budou přistupovat jinak. Zvláště když by taková činnost řidiče nutila k tomu, aby sundal zrak z vozovky a místo dopravní situace se věnoval palubnímu displeji. Korejci ale právě v tomto ohledu s dobou úplně nejdou.
Včera jsme si mohli představit vůbec první SUV prémiové značky Genesis, divize mateřského Hyundai. Model GV80 se chlubí ovládáním palubního displeje i za pomoci ručně psaného písma. Automobilka pak uvedla, že tento systém by měl usnadnit pokyny navigaci či třeba lovení v telefonním seznamu. Když však o celé věci přemýšlíme mnohem hlouběji, máme pocit, že Korejci v tomto případě zcela minuli střed terče a řidiče budou leda rozptylovat.
Je totiž třeba si uvědomit, že u konkurence vám dnes stačí stisknutí jednoho tlačítka a poté pár slov hlasovému ovládání. Není přitom potřeba snižovat pozornost, nemusíte ani těkat očima po interiéru - ono tlačítko se povětšinou nachází na volantu. A pokud se pozorně zadíváte na fotografie, zjistíte, že jej tam má i Genesis GV80. To znamená, že také korejské SUV jde ovládat hlasem. O to překvapivější tedy je přítomnost ovladače s detekcí ručně psaného písma.
Takové řešení zrovna neprospívá bezpečnosti. Pokud totiž máte psát pokyny na malou plochu kruhového ovladače instalovaného na středovém tunelu, je třeba se soustředit spíše na tuto činnost než na řízení. A to není zrovna ku prospěchu věci. Zároveň je třeba vzpomenout i na skutečnost, že středový tunel se u aut s volantem vlevo nachází po pravé straně řidiče. Pokud je řidič pravákem, pak ona písmena zvládne vykreslit velmi snadno. Nicméně leváci již mají smůlu. A v zemích, kde se jezdí vlevo, se počet potenciálních uživatelů limitně blíží nule.
Ve výsledku bychom se tedy nedivili, kdyby Genesis o ovladači s detekci ručně psaného písma po příchodu faceliftu za nějaké tři roky již neutrousil ani zmínku. Zvláště když systém není ani nikterak inovativní. S něčím podobným vyrukoval již v roce 2008 Lexus, když začal ve svých vozech nabízet technologii zvanou Remote Touch Interface. Ta se však mezi publikem nedočkala příliš velké obliby, proto se japonská automobilka loni oznámila, že u svých dalších novinek nabídne dotykový displej.
Lexus je přitom puntičkářskou automobilkou, která kupříkladu po dlouhou dobu odmítala ve svých vozech integraci televizního tuneru, neboť by zákazníkům nedokázala nabídnout maximální kvalitu. Pokud tedy značka zavelela k odchodu dříve vychvalovaného prvku, dá se předpokládat, že ten skutečně v praxi úplně nefunguje. Korejci se s ním přesto pokusí prorazit o 12 let později, nezbývá než popřát hodně zdaru. Možná bude pro jejich zákazníky tím pravým, spíše tím ale ukazují, že v luxusním segmentu nejsou zrovna jako doma a zkouší prorazit s něčím, s čím už jiní dávno narazili.











Nové Genesis GV80 se dočkalo sporné detekce ručně psaného písma. Její užívání totiž není moc uživatelsky přívětivé, ani bezpečné, jak zjistila konkurence, která jej poprvé použila už před 12 léty
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 6 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Americké prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před hodinouDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 3 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 4 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 5 hodinamiMuž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva