Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koronavirus zavřel další automobilovou továrnu v Evropě, má ale i pozitivnější dopady
28.2.2020 | Petr Prokopec
Infekce a hlavně obavy z ní se dál šíří světem a přináší řadu dalších preventivních opatření. Jedno z nich povede k nedostatku komponentů pro Toyotu, Fiat, BMW, Renault či Peugeot.
Koronavirus definitivně ovládl prakticky celý svět. Ovšem nikoliv jako nebezpečná pandemie, spíše jde o obavy z něj. Ať už jsou oprávněné nebo ne, přijímaná preventivní opatření jsou rozsáhlá a dotýkají se i fungování řady firem, ty automobilové nevyjímaje.
Momentálně tak oznámila uzavírku své továrny italská společnost MTA. O té možná slyšíte poprvé, neboť nejde o výrobce aut, ale o dodavatele automobilových komponentů. Ten díly zásobuje značky jako Fiat, BMW, Renault či Peugeot, sídlí ale v severní Itálii, tedy v místě, které patří mezi jedny z evropských ohnisek nákazy. Z toho důvodu bylo 600 firemních zaměstnanců posláno na zatím časově neomezenou nucenou dovolenou a podnik zavřel své brány.
Firma MTA přitom nyní usiluje o dohodu s úřady, kdy by jí byl povolen alespoň nouzový provoz, na němž by se podílela zhruba desetina zaměstnanců. Zajištěno by tak bylo alespoň minimální zásobování a své montážní linky by tudíž nemusely odstavovat automobilky. Tedy minimálně ty evropské, jenž spoléhají na komponenty od MTA. Pokud je však řeč o firmách odebírajících díly z Číny, tam je situace horší. Provoz některých továren totiž ani po několika týdnech ještě nebyl obnoven.
Doplatí na to mimo jiné Toyota, která aktuálně uvedla, že pro své japonské továrny má zásobu dílů až do 8. března. Jak tomu ovšem bude poté, je nyní ve hvězdách. Pokud se do té doby nestane zázrak, dojde na další odstávky. To pro Toyotu ovšem bude nemalá rána, neboť v 16 japonských podnicích byla loni vyrobena takřka polovina z celkových 10,7 milionů prodaných aut.
Ve světle těchto skutečností je třeba se ptát, zda se opravdu uskuteční ženevský autosalon. Koronavirus sice není extrémně nebezpečnou chorobou, riziko nakažení je nicméně nemalé, zvláště v obrovské uzavřené hale, kde se budou po dva týdny potkávat davy lidí z celého světa. Organizátoři tedy vybízejí k četnějšímu mytí rukou, prozatím ale nevydali pokyn k uzavření bran.
Dá se nicméně předpokládat, že obavy z infekce se podepíšou na návštěvnosti. Kromě toho již automobilky začaly redukovat své výpravy, na výstaviště Palexpo tedy dorazí mnohem méně manažerů, než původně mělo. Již zmiňovaná Toyota tak kupříkladu vyšle na autosalon pouze vrcholný management. Zástupci jednotlivých trhů ale tentokráte již zůstanou doma. Ženeva tedy oproti minulosti bude v některých ohledech zřejmě připomínat autosalon duchů.
Vše má ale i svou světlou stránku. Nová epidemie se totiž již projevila na finančních trzích, kde ovlivnila ceny ropy Brent. Ty poklesly, což v důsledku znamená jediné - v Evropě začínají padat ceny pohonných hmot. Prozatím jde o mírný vývoj, jenž je navíc patrnější u motorové nafty než u benzinu, ovšem motoristé jsou vždy vděčni za každé zlevnění. Zda se ovšem dotkne i českého trhu, je v těchto chvílích nejisté.



Svou továrnu musela kvůli koronaviru uzavřít také italská společnost MTA. Ta přitom zásobuje Fiat, BMW, Renault či Peugeot, které se tak musí připravit na nedostatek komponentů
Zroj: Reuters
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Šéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před hodinouDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 2 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva