Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál

O Ladě Granta se prakticky od začátku mluví jako o nástupci typové řady Kalina. Jak se nyní ukazuje, byla tato domněnka čirým nesmyslem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál

19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O Ladě Granta se prakticky od začátku mluví jako o nástupci typové řady Kalina. Jak se nyní ukazuje, byla tato domněnka čirým nesmyslem.

U běžné automobilky by měl malý rodinný vůz představený v roce 2004 nejlepší léta za sebou a dnes by byl s největší pravděpodobností v důchodu. Lada Kalina ale nepůsobí na obyčejném trhu a nevyrábí jej všední automobilka. Také díky tomu se stala na ruském trhu absolutně nejprodávanějším automobilem loňského roku. A ať už si o vedení Autovazu myslíte cokoli, i tamní manažeři chápou, že vítězný tým se nemění.

Tím týmem byla pochopitelně myšlena sestava nabízených automobilů značky Lada, takže Kalina rozhodně nějakou dobu v prodeji ještě vydrží. Svědčí o tom také průběžné modernizace, jimž se tento vůz neustále podrobuje. K aktuálním změnám patří úpravy na podvozku a řízení.

Kalina nově dostala zadní nápravu modelu Granta a zoufale pomalá převodka řízení vyžadující 4,02 otáčky od dorazu k dorazu byla vyměněna za novou, se strmějším převodem - 3,1 otáčky pořád není málo, ale řidiče rozhodně potěší. Ne však všechny. Úprava se týká pouze automobilů vybavených posilovačem, u základního modelů bez něj zůstává vše při starém. V blízké budoucnosti by mělo být modifikováno rovněž přední zavěšení, Autovaz ale dosud neupřesnil, kdy k tomu dojde.

Mezi před časem zavedené novinky Kaliny patří třeba dešťový senzor a vyhřívané přední sklo v místě stěračů, což rozhodně přijde vhod. Ruská zima je legendárním pojmem a domácí motoristé mají dokonce spočítáno, že při 20 stupních Celsia pod nulou rozmrzne přední okno malé Lady po deseti minutách jízdy na jedničce. Zatím to není oficiálně potvrzeno, ale pro Kalinu se od léta počítá také s automatickou převodovkou od nejmenovaného japonského partnera (patrně Aisin).

Rusové ale nezapomínají ani na design. Od října loňského roku angažovali bývalého designéra Volva Steva Mattina, který se má postarat jednak o facelift všech vozů, ale také vymyslet novou jednotící tvář Lady. Obrázky modernizované Kaliny se na internetu již objevily, ale ty pochází ještě před příchodem Mattina a s příštím autem tak patrně nebudou mít mnoho společného.


Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 1 - Lada Kalina 02Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 2 - Lada-Kalina-GTi-2008-1366x768-003Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 3 - Lada Kalina 03
U všech modelů vybavených posilovačem řízení byl nasazen rychlejší převod řízení, ten byl dosud výsadou verze Sport

Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 4 - Lada Granta 02Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 5 - Lada Granta 03Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 6 - Lada Granta 01
Modernizovaná Kalina dostala zadní nápravu z modelu Granta

Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 7 - Lada Kalina facelift 01Lada Kalina 2012: ruský kompakt žije dál - 8 - Lada Kalina facelift 02
O facelift Kaliny se postará bývalý designér Volva Steve Mattin, tyto prototypy ovšem vznikly ještě před jeho nástupem

Zdroj: kalina-auto.blogspot.com, ladakalina.ru

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše