Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada možná našla cestu ven z krize, válí stále víc díky zdánlivě nesmyslnému obratu
11.11.2020 | Petr Prokopec
Jen málokterá automobilka se letos může chlubit rostoucími prodeji, natož pak prodejními rekordy. Lada ano a její další dnešní novinka připomíná, co za tím nejspíš stojí.
Lada rozhodně není známa jako automobilka, která by se chlubila novinkou pomalu každý den. O tom koneckonců svědčí i skutečnost, že kultovní Niva aktuálně nabízená pod obchodním označení 4x4 figuruje v nabídce značky již dlouhých třiačtyřicet let. Za tu dobu sice byla několikrát modernizována, ovšem pokud vedle sebe postavíte originál a zcela nový kousek, možná budete i váhat, který je který. O to překvapivější je, co Lada „vyvádí” letos.
V jejím případě se s novinkami doslova roztrhl pytel a přibližně od poloviny roku se její aktivita jen stupňuje. Jen v posledních týdnech jsme si posvítili na několik stylových novinek, přepracovanou Nivu v provedení pick-up a van a velmi pravidelné jsou i zprávy o zlevňování starších i novějších modelů. To je zdánlivě nesmyslný obrat v přístupu uprostřed těžkých časů, v případě Lady ale funguje. A tak tu dnes máme další novinku, která se týká příplatkové výbavy Lady Vesta.
Do té se nastěhovalo dvoubarevné lakování, jenž zahrnuje odlišně zbarvenou střechu a kryty vnějších zpětných zrcátek. Lada si přitom za tento doplněk účtuje 16 tisíc rublů (cca 4 700 Kč), což rozhodně není žádná enormní suma, a to i na poměry ruského trhu.
Automobilka dodává, že dvoubarevný lak je k dispozici pro veškeré karosářské verze i motoristické varianty, tedy i pro modely Cross a Sport. Je tu ale pár výjimek, z nichž tou první je základní úroveň výbavy Classic. Kromě ceny onoho příplatku si tak zákazníci musí připravit minimálně 662 310 rublů (195 000 Kč), na kterých startuje stupeň Comfort. Kromě toho není možné kontrastně lakovanou střechu spárovat také s černým lakem Maestro a šedivým Phantom.
Sluší se zrekapitulovat, že Vesta je k mání s 1,6litrovým a 1,8litrovým benzinovým motorem z produkce AvtoVAZu. První přitom produkuje 106 a druhý 122 koní. Mimo to se ovšem součástí nabídky stala loni také 1,6litrová verze, jenž používá jednotku aliance Renault-Nissan. Tento agregát přitom produkuje 113 koní, nejpodstatnější je ovšem jeho spárování s automatem CVT. Ve všech zbývajících případech totiž Lada nabízí pouze pětistupňový manuál.
Právě kombinace dalších a dalších novinek za velmi nízké ceny, někdy navíc spojených se zlevněním modelů, pro něž jsou nabízeny, se zdá být cestou z letošní krize. Ruská automobilka v říjnu jen v Rusku a totiž prodala 37 030 nových vozů, což je nejlepší měsíční výsledek od října 2014 - ne říjnový, ale za jakýkoli měsíc. Lídrem je přitom Granta, která má na kontě 12 756 registrací a 8,9procentní růst. Ještě více se však zlepšila právě Vesta, které se prodalo 11 853 exemplářů. To přitom představuje neskutečný 42,9procentní meziroční posun. Tušíme, že další dostupné novinky zájem jen rozdmýchají - lidé nová auta chtějí, akorát do nich nechtějí investovat příliš. Levné a stále zajímavější Lady tak táhnou.



Lada Vesta je nově k mání s dvoubarevným lakem za hubičku. Je to další z plejády dostupných novinek, kterých Lada letos vytáhla jako nikdy dříve. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
