Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic
10.11.2020 | Petr Prokopec
Když se nějaké automobilce daří, svým zákazníkům obvykle nabízí stále víc. Ladě se nyní daří, reaguje na to ale úplně opačně - stále nižšími cenami nových modelů nabízejících někdy i hodně málo.
Lada je momentálně jednou z mála automobilových značek, které ani v této době nestrádají. Letos v říjnu zaznamenala silný meziroční růst prodejů a připsala si nejlepší měsíční prodejní výsledek od října 2014. Je to do značné míry dáno tím, že nabízí velmi levná auta a některá z nich dokonce i dále zlevňuje.
Týká se to také modelu X-Ray, jakéhosi křížence mezi hatchbackem a SUV, který po posledních slevách nabízí od neskutečných 588 510 rublů. To je asi 172 tisíc Kč, velmi nízká cena za moderní kompakt tohoto ražení, svázaná je ale s verzí Standard, která toho nabízí ještě méně než už tak velmi strohý Classic. „Málo” nebo „méně” ale vlastně nejsou přesná slova, tohle auto nemá ve výbavě skoro nic.
Vůz je standardně k dispozici jen v bílé barvě, za ostatní se musí připlácet. K tomu se přidávají nelakové kliky dveří, ocelová patnáctipalcová kola s ozdobnými kryty či záslepky místo předních mlhovek. V interiéru je to ještě větší bída, místo klimatizace či audio systému vidíme jen prázdný „kastlík“ uprostřed palubní desky či ventilaci kabiny s obyčejným topením. Tlačítka normálně něco ovládající jsou černá, dokonce i hlavice řadicí páky pozbyla chromování, veškeré čalounění a plasty mají jednu barvu - černou.
Z jakkoli nadstandardních komfortních čí bezpečnostních prvků tady není nic - vrcholem jsou čelní airbagy a elektricky ovládaná přední okna. Pro zadní jsou ale připraveny kličky a pokud si místo manuální převodovky připlatíte za robotizovanou, nedostanete ani posilovač řízení (!). Že jedinou volbou mezi motory je 1,6litrový čtyřválec se 106 koňmi, nemusíme dodávat.
Je to pochopitelně velká bída, ale také se díváme na jeden z nejlevnějších crossoverů světa. Sama Lada se touto verzí moc chlubit nechce, a tak v její databance existuje jeden jediný oficiální snímek zachycující onu čistě gumovou hlavici řadicí páky a neoznačené tlačítko za ní. O další snímky jsme museli požádat jednoho z ruských dealerů, u nichž se „nějaké ty Standardy” najdou. Vskutku svérázná podívaná.
Základní verze modelu X-Ray je v honbě za nízkou cenou oholena až na kost, je ale skutečně velmi levná. Foto: Martin LADA, AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nejnovější články
- Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
včera - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
včera - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
včera - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
včera - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva