Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada nabídne „lepší auta” pod hlavičkou nové luxusní značky, její jméno zřejmě známe předem
28.8.2024 | Petr Prokopec
Spojení Lady s luxusem zní stejně nepatřičně jako spojení Dacie s multimilionovými cenovkami, na takový krok má ale dojít už za pár dnů. První „Aurus pro chudší” má dorazit s nepřekvapivým jménem a specifickými insigniemi.
Od vypuknutí otevřeného konfliktu na Ukrajině uplynuly již dva roky a šest měsíců. Za tu dobu se ruský automobilový trh dramaticky proměnil, i když je znovu jedním z největších v celé Evropě. Pšenku tam už ovšem nesklízí automobilky z Evropy, USA či Japonska a Koreje, jejich místo hbitě zaujali Číňané. Ti navíc v Rusku operují jak pod vlastními názvy, tak zároveň dodávají prakticky hotová auta k přeznačkování na Moskviče nebo Volhy. Zavedené sankce jim tedy v nemalé míře pomohly k rychlé expanzi.
K rozšiřování portfolia je nicméně svolný i AvtoVAZ. Ruský koncern totiž podle obvykle dobře informovaného kanálu No Limits na Telegramu pracuje na stvoření separátní luxusní značky, která se zaměří na vyšší patra trhu. To zní v případě Lady jako svérázný nápad, ale pohlédněme na to jinak - nabídka Lady díky velmi nízkým cenám ponechává Rusům prostor zamířit vzhůru. Vozy oněch čínských výrobců jsou pak pro změnu důkazem, že klientela nemá problém sáhnout do kapsy hlouběji, pokud za své peníze dostanou víc výbavy a vizuální atraktivity, technika hlavní roli nehraje.
Něco takového by AvtoVAZu hrálo do karet, vlastních motorů přeci jen příliš nemá, a ty obzvláště silné chybí úplně. Jenže i prodloužená verze Lady Vesta zvaná Aura si zvládá vystačit s jedna-osmou naladěnou na 122 koní. Značka navíc ještě má v záloze výkonnější verzi jednotky disponující 140 koňmi. Spárovat s těmito motory lze navíc jak manuál, tak i automat. Obě převodovky ale budou veškeré stádo posílat jen dopředu, s pohonem všech kol není platforma B/C kompatibilní.
I z toho důvodu se ostatně nemluví jen o příchodu luxusní značky, ale rovněž o vývoji nové architektury, která by již zástavbu systému 4x4 umožnila. Nicméně to je již poněkud vzdálenější budoucnost, Rusové totiž nejprve chtějí dostat na trh nové SUV postavené na bázi zmiňované Vesty. Tento vůz měl dle původních plánů dorazit na trh příští rok, jenže zatím nikdo neviděl ani oficiální ilustrace, natož pak aby se na silnicích objevily testovací prototypy.
První vlaštovkou luxusní divize by tedy měla být právě Aura, která je momentálně nabízena jen s logem Lady. Právě to se ale má změnit, neboť název modelu by měl být použit pro samotnou novou separovanou značku a z Lady Aura by se zřejmě stala Aura Vesta (nebo Aura cokoli) se specifickým logem. Jak vše dopadne, je samozřejmě otázkou, odpovědi se ale můžeme dočkat už velmi brzy. Lada Aura se má začít ve velkém vyrábět již toto září, přičemž AvtoVAZ kromě vrcholné luxusní verze plánuje i příchod zjednodušeného modelu určeného taxikářům. Možná už v tu chvíli budeme svědky rozdělení její nabídky na cosi jako Aura Golda (luxusní model) a Lada Vesta L (jen prodloužené taxikářské provedení). Ale to už hádáme.






Lada Aura se začne vyrábět letos v září, přičemž dorazit má i ve verzi pro taxikáře. Prodloužené luxusní provedení se ale má stát základem nové luxusní značku stejného jména. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: No Limits@Telegram
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 10 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 3 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 5 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 6 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 8 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva