Lada odhalila své plány do dalších let, ze sankcí ani ztráty Renaultu si evidentně nic nedělá

Je otázkou, kde končí optimismus nového vedení firmy, a kde začíná realistický pohled na budoucí možnosti ruské automobilky. Máme-li ale věřit tomu, co padlo, stane se z Lady i bez Renaultu větší firma, než jakou byla dosud.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada odhalila své plány do dalších let, ze sankcí ani ztráty Renaultu si evidentně nic nedělá

10.9.2022 | Petr Prokopec

Lada odhalila své plány do dalších let, ze sankcí ani ztráty Renaultu si evidentně nic nedělá

/

Foto: AvtoVAZ

Je otázkou, kde končí optimismus nového vedení firmy, a kde začíná realistický pohled na budoucí možnosti ruské automobilky. Máme-li ale věřit tomu, co padlo, stane se z Lady i bez Renaultu větší firma, než jakou byla dosud.

Na počátku května Renault oznámil, že opouští ruský trh. To bylo i přes zavedení řady sankcí překvapivé, neboť francouzská automobilka byla v zemi zaháčkovaná více než kdokoli předtím. Loni v lednu navíc oznámila, že těsněji propojí Ladu s Dacií, jenž budou vyvíjet novinky bok po boku, a budou tedy využívat i stejné komponenty. S tím je nicméně konec, alespoň pro tuto chvíli - Renault si nechal otevřená zadní vrátka, a tak se v souladu se smlouvami, jimiž se zbavil svých ruských aktivit, může během šesti let do země znovu vrátit ve stejné pozici.

Nepředpokládáme, že by rusko-ukrajinský konflikt trval tak dlouho, i když pochopitelně stát se může leccos. Podstatné je nicméně, že AvtoVAZ na tento moment čekat nebude a přesunul se už do jiných kolejí. Firmu tak nyní řídí někdejší ruský ministr dopravy Maxim Sokolov, který byl ještě v květnu jmenován ředitelem firmy. A nejnověji oznámil, že v závěru tohoto měsíce budou vedení AvtoVAZu představeny návrhy chystaných modelů. Zatím nicméně není jisté, zda půjde o zcela nové vozy nebo o pokračování vývoje, který započal s Renaultem.

Sokolov navíc dodal, že cílem značky je výroba půl milionu aut ročně. Ty již budou montovány z ryze lokálních komponentů. Či případně dojde na spolupráci s firmami ze spřátelených zemí, tedy hlavně z Číny. „Nejdůležitějším úkolem pro nás je rychlé zprovoznění nových dodavatelských řetězců,“ uvedl již při svém jmenování. Nově pak oznámil, že tento úkol byl splněn do puntíku, i když zatím je zajištěna jen výroba základních modelů.

Kdy přesně továrna v Toljatti najede na původní kapacity, Sokolov již neupřesnil. Není tedy ani jisté, kdy hodlá stanoveného půlmilionového cíle dosáhnout. Loni nicméně Lada na domácím trhu prodala přes 350 tisíc exemplářů, a to byla oproti dnešku v lepší situaci. Plány jsou to tedy smělé, zvláště když do Ruska už nemíří jen čínské automobilky, ale otevřely se i brány těm z Íránu.


Lada odhalila své plány do dalších let, ze sankcí ani ztráty Renaultu si evidentně nic nedělá - 1 - Lada Niva Vision 2021 novy render 01Lada odhalila své plány do dalších let, ze sankcí ani ztráty Renaultu si evidentně nic nedělá - 2 - Lada Niva Vision 2021 novy render 02
Pod taktovkou Renaultu se Lada měla za dva roky pochlubit novou generací SUV Niva, která by zároveň dostala příbuzného s logem Dacie. Jestli se nějaké nové Nivy dočkáme, je otázkou, nové modely ale dorazit mají. A prodeje maí i díky nim vystoupat na půl milionu aut ročně. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše