Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada odhalila své plány do dalších let, ze sankcí ani ztráty Renaultu si evidentně nic nedělá
10.9.2022 | Petr Prokopec
Je otázkou, kde končí optimismus nového vedení firmy, a kde začíná realistický pohled na budoucí možnosti ruské automobilky. Máme-li ale věřit tomu, co padlo, stane se z Lady i bez Renaultu větší firma, než jakou byla dosud.
Na počátku května Renault oznámil, že opouští ruský trh. To bylo i přes zavedení řady sankcí překvapivé, neboť francouzská automobilka byla v zemi zaháčkovaná více než kdokoli předtím. Loni v lednu navíc oznámila, že těsněji propojí Ladu s Dacií, jenž budou vyvíjet novinky bok po boku, a budou tedy využívat i stejné komponenty. S tím je nicméně konec, alespoň pro tuto chvíli - Renault si nechal otevřená zadní vrátka, a tak se v souladu se smlouvami, jimiž se zbavil svých ruských aktivit, může během šesti let do země znovu vrátit ve stejné pozici.
Nepředpokládáme, že by rusko-ukrajinský konflikt trval tak dlouho, i když pochopitelně stát se může leccos. Podstatné je nicméně, že AvtoVAZ na tento moment čekat nebude a přesunul se už do jiných kolejí. Firmu tak nyní řídí někdejší ruský ministr dopravy Maxim Sokolov, který byl ještě v květnu jmenován ředitelem firmy. A nejnověji oznámil, že v závěru tohoto měsíce budou vedení AvtoVAZu představeny návrhy chystaných modelů. Zatím nicméně není jisté, zda půjde o zcela nové vozy nebo o pokračování vývoje, který započal s Renaultem.
Sokolov navíc dodal, že cílem značky je výroba půl milionu aut ročně. Ty již budou montovány z ryze lokálních komponentů. Či případně dojde na spolupráci s firmami ze spřátelených zemí, tedy hlavně z Číny. „Nejdůležitějším úkolem pro nás je rychlé zprovoznění nových dodavatelských řetězců,“ uvedl již při svém jmenování. Nově pak oznámil, že tento úkol byl splněn do puntíku, i když zatím je zajištěna jen výroba základních modelů.
Kdy přesně továrna v Toljatti najede na původní kapacity, Sokolov již neupřesnil. Není tedy ani jisté, kdy hodlá stanoveného půlmilionového cíle dosáhnout. Loni nicméně Lada na domácím trhu prodala přes 350 tisíc exemplářů, a to byla oproti dnešku v lepší situaci. Plány jsou to tedy smělé, zvláště když do Ruska už nemíří jen čínské automobilky, ale otevřely se i brány těm z Íránu.


Pod taktovkou Renaultu se Lada měla za dva roky pochlubit novou generací SUV Niva, která by zároveň dostala příbuzného s logem Dacie. Jestli se nějaké nové Nivy dočkáme, je otázkou, nové modely ale dorazit mají. A prodeje maí i díky nim vystoupat na půl milionu aut ročně. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Reuters
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 4 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 6 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 7 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 9 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.28. 16:47 - řidičBOB
- MG Cyberster 12.28. 16:41 - lukasak12
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 15:25 - pavproch
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- BMW Divize 12.28. 14:10 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
