Lada v kůži? A z továrny? Niva se poprvé v historii dočkala koženého čalounění, i s ním je levná

Pohled na maximálně vybavený ruský off-road budí úsměv, a to nejen proto, že se k tak utilitárnímu vozu luxus moc nehodí. Platí to i v souvislosti s cenou, neboť také vrcholná verze ruské legendy je levná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada v kůži? A z továrny? Niva se poprvé v historii dočkala koženého čalounění, i s ním je levná

3.11.2023 | Petr Prokopec

Lada v kůži? A z továrny? Niva se poprvé v historii dočkala koženého čalounění, i s ním je levná

/

Foto: AvtoVAZ

Pohled na maximálně vybavený ruský off-road budí úsměv, a to nejen proto, že se k tak utilitárnímu vozu luxus moc nehodí. Platí to i v souvislosti s cenou, neboť také vrcholná verze ruské legendy je levná.

Lada v kůži se zdá být stejným protimluvem jako Rolls-Royce v látce. Jenže zatímco britská automobilka tímto směrem hned tak nezamíří, neboť její klientela naopak požaduje stále vyšší komfort a luxus, ruský AvtoVAZ usoudil, že po odchodu mnoha zahraničních značek je třeba lidem nabídnout něco navíc. A nezůstal jen u slov, nýbrž rovnou přistoupil k činům. Do prodeje tak poslal Nivu Travel, jíž skutečně lze objednat s přírodní usní. Ta je ruského původu a má 1,1 až 1,4 milimetru na tloušťku.

„V průběhu zpracování se kůže dočkala vysoké úrovně pevnosti i pružnosti, je hygienická i hypoalergenní, neodře se a zvládne odolat i účinkům paliva, lubrikantů a čisticích prostředků,“ uvádí ruská automobilka v tiskové zprávě. Současně zmiňuje, že tímto materiálem je potažen volant, středová loketní opěrka a sedadla. U nich lze počítat s kombinací hladkého a perforovaného povrchu, do opěrek pak bylo vytlačeno logo vozu. Přičemž došlo na přední i zadní řadu.

Niva Travel bude k mání ve třech úrovních výbavy Comfort MMC, Comfort Off-road MMC a Luxe MMC. Ve všech případech se standardem stane klimatizace, vyhřívání sedadel, 15palcová litá kola, centrální zamykání, multimediální systém s navigací a zpětnou kamerou či parkovací senzory. To je na poměry ruské automobilky doslova královská výbava, na kterou přitom stačí relativně lidové peníze - nejníže položená úroveň Comfort startuje na 1 489 500 RUB (cca 368 tisíc Kč).

Pokud se přitom Rusové rozhodnou pro stupeň Off-road, mohou dále počítat s výbavou určenou pro náročnější terén. Chybět tedy nebude třeba šnorchl či černě lakovaná kola obutá do off-roadových pneumatik. Daná nadstavba nad Comfort přitom vychází na 1 527 500 RUB (378 tisíc Kč), zatímco vrcholná úroveň Luxe je k mání od 1 548 500 RUB (383 tisíc Kč). Ta se dočkala 16palcovách kol, klik dveří a krytů zpětných zrcátek v barvě karoserie či vyhřívaného čelního okna.

Co se týče techniky, ta se již oproti méně luxusním verzím nikterak neliší. Pod přední kapotou tedy najdeme 1,7litrový motor, který skrze pětistupňový manuál posílá na všechna kola 80 koní. To není málo, na druhou stranu Niva Travel nikdy nebyla určena k trhání asfaltu. S redukcí a uzamykatelným středovým diferenciálem má excelovat hlavně na zhoršeném povrchu. Tomu napomáhá i světlá výška 220 mm, která je vyšší než třeba u Škody Kodiaq a Karoq.

V základu Niva Travel startuje na 1 198 000 RUB (cca 296 tisíc Kč), za kůži a další rozsáhlou výbavu tedy klientela opravdu neplatí ranec. Ostatně v případě takového Rolls-Roycu by vám ani ta nejvyšší částka nestačila ani na jednu zakázkovou malůvku na palubní desce, natož abyste za ni mohli pořídit kompletní čalounění. Asi ovšem nemusíme dodávat, že nikdy nikdo nebude postaven před volbu, zda má ze showroomu odjet Nivou nebo Cullinanem. Anebo ano? Třeba některý z Rusů?


Lada v kůži? A z továrny? Niva se poprvé v historii dočkala koženého čalounění, i s ním je levná - 1 - Lada Niva Travel 2023 kozene calouneni 01Lada v kůži? A z továrny? Niva se poprvé v historii dočkala koženého čalounění, i s ním je levná - 2 - Lada Niva Travel 2023 kozene calouneni 02
Niva Travel je nově k mání s koženým čalouněním. To lze pořídit ve třech úrovních výbavy, ani s jednou se ovšem klientela nedostane přes 400 tisíc korun. U nás by za to mělo maximálně tak Škodu Fabia v základu. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše