Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada vrací do prodeje svůj nejlepší sportovní model, nově dokonce hned ve dvou provedeních
12.10.2023 | Petr Prokopec
Když pod tlakem sankcí z nabídky značky zmizel jako dále nevyrobitelný, mnozí si pochopitelně mysleli, že je to konečná. Teď se ale Vesta Sport vrací a vedle ní se v prodeji objevuje také dosud nenabízené provedení Sportline.
Před pěti měsíci začala Lada prodávat inovovaný model Vesta. Stejně jako před modernizací mohli zákazníci začít vybírat mezi sedanem a kombíkem, přičemž obě karosářské verze navíc mohou disponovat chůdami. Pod označením Cross jsou totiž k dispozici varianty opatřené ochrannými plasty ve spodní části karoserie a přizvednutým podvozkem. Ceny celé rodiny startují na 1 239 900 rublech (cca 295 tisíc Kč), v důsledku mezinárodních sankcí však bylo možné od té doby Vestu spřáhnout už jen s 1,6litrovým motorem. Ten produkuje 90 či 106 koní, což stačí na nanejvýš obstojnou dynamiku.
AvtoVAZ nicméně při premiéře inovovaného provedení uvedl, že počítá s opětovným rozšířením nabídky o sportovní provedení. Ne každý tomu věřil, nyní se to ale skutečně stalo. Varianta Sport bude znovu k dispozici a spolu s ní se do nabídky vrátí i 1,8litrový motor. Jeho přesné parametry jsou zatím neznáme, nebude ale slabší než dříve, kdy na přední kola posílal 145 koní výkonu a 184 Nm točivého momentu. Jednotka navíc již nemá být spárována s pětistupňovým manuálem, místo toho se u ní počítá s šestistupňovým. Tato převodovka by následně měla zamířit i k ostatním verzím.
Kromě čistokrevné Lady Vesta Sport budou moci zákazníci sáhnout také po zcela novém provedení Sportline, jenž se pochlubí stejným bodykitem. V obou případech tedy čekejme agresivněji stylizované nárazníky, mohutnější boční prahy a také zadní spoiler, jenž budou doplňovat větší litá kola. Výbava Sportline se stejně jako Vesta Sport dočká i přitvrzeného a sníženého podvozku, pod kapotou ale bude svou práci odvádět 1,6litrový motor, ovšem s vyšším výkonem. Půjde o jednotku převzatou z Lady Granta Sport, kde atmosférický čtyřválec produkuje 118 koní.
Provedení Sportline se začne prodávat již v listopadu, ceny nicméně zatím zveřejněny nebyly. Oproti základu lze pochopitelně počítat se zdražením, neboť standardní výbava dále zahrnuje větší brzdy či třeba sportovní sedadla a ozdobné dekorace v interiéru. Automobilka navíc již uvedla i data o dynamice, v případě sedanu lze tedy počítat s 10,9sekundovým a u kombíku s 11sekundovým zrychlením. Základní Vesta s 90 koňmi má na kontě sprint za 13,6 sekundy, v případě verze se 106 koňmi lze počítat s 11,3 sekundami.
Rozšiřování nabídky tím nicméně nekončí. Příští rok totiž nedorazí pouze Vesta Sport, ale také Lada Aura, což je prodloužené provedení Vesty. Na rok 2025 se pak chystá SUV postavené na stejné platformě. Zda nicméně dostane unikátní název, je zatím ve hvězdách. Přičemž se jen můžeme ptát, zda jde o náhradu za Ladu Niva druhé generace, která měla vzniknout na platformě CMF-B dříve partnerského Renaultu. Protože se však Francouzi z Ruska stáhli a svůj podíl v AvtoVAZu prodali, celý projekt byl odpískán ještě před dokončením.
























Nová Lada Vesta Sportline se již ukázala na prvních snímcích. Protože zvenčí i zevnitř bude stejná jako chystané provedení Sport, nemusíme v případě další novinky vizuálně tápat. Jejím hlavním specifikem bude ještě silnější pohonné ústrojí, pod kapotu se totiž znovu nastěhuje 1,8litrový motor. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: RG, AvtoVAZ
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva