Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini 5-95 Zagato: žlutý exemplář potvrzuje pětikusovou produkci
8.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přepracované Gallardo i nadále nabízí pohon všech kol, na které směřuje 570 koní. Díky nižší hmotnosti by ovšem verze 5-95 mohla předehnat originál.
Ačkoliv teď se blíží přehlídka automobilové krásy Councours d'Elegance v americkém Pebble Beach, my zavzpomínáme na jarní akci Concorso d'Eleganza, která se odehrála na břehu italského jezera Como. Kromě konceptů Mini či BMW zde totiž světlo světa spatřilo také Lamborghini 5-95, za jehož neobvyklým kabátem stála karosárna Zagato. Ta oranžovou kreací oslavovala pětadevadesáté narozeniny zakladatele společnosti, přičemž vznikla na popud možná největšího sběratele italských býků, Švýcara Alberta Spiesse.
Na jaře se přitom zdálo, že půjde pouze o jeden exemplář a poté se výrobní linka uzavře. I když ona pětka v názvu mohla naznačovat také opak, respektive pětikusovou limitovanou edici. To se nakonec i potvrdilo, přestože je samozřejmě otázkou, zda takový byl původní záměr. Karosárnu Zagato totiž k produkci omezené série přiměl neobyčejně pozitivní ohlas veřejnosti.
Každopádně, ať je již pravda taková či maková, pětikusová edice je nyní jistotou, přičemž druhý exemplář v řadě byl lakován žlutou perletí. Barva je ovšem jeho jediným lišícím prvkem, jinak máme i nadále tu čest se speciálním čelním nárazníkem, jemuž stál inspirací koncept Raptor z roku 1996. I za tím stojí karosárna Zagato, tehdy však za základ použila model Diablo.
Edice 5-95 oproti tomu stojí na dnes již nevyráběném Lamborghini Gallardo LP570-4, přičemž užívá zcela sériovou techniku. Počítat tak můžeme s pohonem všech kol, na který míří 570 koní. Jízdní dynamika ovšem zveřejněna nebyla, o akceleraci z klidu na stovku tak můžeme jen spekulovat. Jelikož ovšem nový kabátec je z karbonu, mohlo dojít k odlehčení a tedy i zrychlení.
Dohady ale raději nechme být, místo toho zaměříme svou pozornost na zbytek změn. Tedy na „double bubble“ střechu, zajímavě stylizované prosklení či kompletně pozměněnou záď. Kola jsou ale již očividně sériová, stejně jako přední světlomety. Výměny ovšem doznaly ty zadní, stejně jako se lehce pozměnil interiér. Tím však přestavba skutečně končí.
Žluté Lamborghini 5-95 Zagato je druhým exemplářem z pěti. Očekávat tak můžeme ještě tři různé barvy laku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024 - Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3.4.2024 - Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 19:47 - M.Z.
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda