Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale: nejostřejší Gallardo je tu
12.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Další z dosud tajemných frankfurtských novinek odhalila svou tvář. Hvězdou stánku Lamborghini bude superostré Gallardo Supertrofeo Stradale.
Lamborghini již v začátkem srpna avizovalo, že na autosalonu ve Frankfurtu ukáže nový supersport, jeho dnešní představení tedy až tak velkým překvapením není. A to i když jsme dosud přesně nevěděli, o co půjde. Nejprve se totiž spekulovalo o tom, že by mohlo jít o něco zcela nového, třeba sériové provedení konceptu Sesto Elemento, pozdější informace ale hovořily spíše o vůbec nejsilnější verzi modelu Gallardo. A jak se dnes ukázalo, právě ty byly pravdivé.
Přivítat tak můžeme vůz, který si celým jménem Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale, pravou novinkou z jeho jména jsou ale hlavně poslední dvě slova. Právě ta odhalují jeho pravou podstatu - jde totiž o silniční provedení vozu, který je volně odvozen od závodního verze Super Trofeo.
Že se jedná o něco mimořádného, je patrné už na pohled. Provedení Supertrofeo Stradale sice nedává prostor k pochybám o tom, že se stále jedná o „staré dobré Gallardo”, zvláště ve vyobrazeném provedení kombinujícím tmavě rudou metalízu Rosso Mars s doplňky z nelakovaného černého plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP) nebo jiných materiálů v matné černi má ale daleko ke všem dosud známým verzím vozu. Se zbytkem karoserie kontrastují hlavně části předního nárazníku, střecha, kryt motoru, velké zadní přítlačné křídlo a neméně mohutný difuzor, vše v jednom ze zmíněných černých provedení. Tmavá jsou i kola z lehkých slitin, skrz která prosvítají pro změnu červeně zbarvené třmeny brzd. Lamborghini říká, že je to vůbec poprvé v její historii, co z továrny vyjede vůz s rozzuřeným býkem ve znaku opatřený takto lakovanými brzdiči., A to si váš soused po přetáhnutí reznoucích brzd na své Octavií červeným hammeritem jistě myslel, že ji přiblížil vozům poněkud věhlasnější koncernové značky.



Pozastavit se na chvíli můžeme i samotné červené barvy, která pro Lamborghini není zrovna typická. Proslavilo ji hlavně konkurenční Ferrari v době, kdy si „Lambo” říkaly jen traktory. Automobilka ale svou volbu obhajuje tím, že červená barva je tradiční pro italské závodní vozy všeho druhu, ne nutně jen Ferrari, a tak vrcholnému Gallardu bude slušet stejně jako třeba Ferrari 458 Italia. A pokud byste byli jiné názoru, můžete vybírat i z dalších dvou odstínů - šedé Grigio Telesto a bílé Bianco Monocerus, kontrastující prvky budou ale vždy černé.
Také interiér tohoto supergallarda je pochopitelně specifický a zřejmě vás nepřekvapíme tvrzením, že je opět červeno-černý. Dominují mu přitom dva materiály - alcantara a karbonová vlákna. Alcantaru najdeme uvnitř jak v červeném, tak v černém provedení a to zejména na sedadlech a palubní desce, něco málo se jí ale objevuje i na volantu. Na tom najdeme také trochu „karbonu”, a to na tradičně trapně zploštělé spodní části, více se ho pak nachází na středovém tunelu a na výplních dveří. Tisková zpráva výrobce v tomto případě nehovoří o tom, že by barevné provedení vnitřku mohlo být jakkoli jiné, a tak se červenou a černou zřejmě budete muset smířit, i když karoserie bude hrát barvami medvídka Pandy.
Ale co si budeme povídat, pro nejostřejší verzi Gallarda není tím nejcharakterističtějším prvkem vzhled, ale technika. A tak se pojďme na podívat pořádně podívat i jí. Výrobce samozřejmě hovoří v prvé řadě o tom, jak moc má vůz blízko k závodním provedením účastnícím se seriálu Lamborghini Blancpain Super Trofeo, realitu ale posuďte sami. Úplně stejný jako u soutěžáku je prý srdce vozu, desetiválcový motor dosahující výkonu až 419 kW (570 koní) dosahovaného v 8 000 ot./min, jenž pramení z točivého momentu nejvýše 540 Nm posazeného do 6 500 ot./min.
Prakticky stejný má být u silniční verze též masivní, manuálně nastavitelný zadní spojler. Zadní nápravě prý dokáže dodat až trojnásobek přítlaku ve srovnání s „běžným” Gallardem LP 560-4, což má vozu zajišťovat daleko stabilnější chování ve vysokých rychlostech. Třetím shodným prvkem je pak již zmíněný kryt motoru z CFRP vybavený systémem rychlého upínání pro snadnou manipulaci s ním.
Další podobnosti závodní a silniční verze jsou již pouze vágní, výsledky jsou ale přesto pozoruhodné. Jako první je třeba zmínit hmotnost vozu, která díky masivnímu použití CFRP a hliníku činí jen 1 340 kilogramů. Není to samozřejmě až tak okouzlující hodnota jako třeba u tunového konceptu Sesto Elemento, u modelu, který koncepčně vznikal jako citelně těžší vůz, jde ale přesto o dobrý výsledek. Však je oproti verzi LP 560-4 o 70 kilo lehčí a i díky zvýšenému výkonu se může pochlubit poměrem výkonu a hmotnosti ve výši 2,35 kilogramu na koně.
O přenos výkonu na silnici se starají obě nápravy, o čemž ostatně vypovídá již označení vozu. Převodovkou je bohužel standardní robotizovaný automat E-Gear, který proslul hlavně dvěma vlastnostmi: pomalostí kombinovanou s neskutečně tvrdým řazením. Nevíme, proč se i v tomto skvostu objevuje - podle všeho neupravená - robotizovaná převodová skříň tohoto ražení, ale už se s tím budeme muset smířit. O lepší pocit z této konfigurace se má postarat jen tzv. Thrust Mode, což je podle všeho systém kontroly trakce při startu.
Krom pohonu všech kol se o ten správný kontakt kol se silnicí stará hliníkové zavěšení kol s dvojitými lichoběžníky na obou nápravách. Již zmíněná 19" kola v černém provedení nejsou jen tak pro parádu, jde o lehké disky, z nichž každý váží pouze 13 kilogramů. Abychom byli úplní, obouvají semi-slicky Pirelli P Zero Corsa, které též patří k lehkým, navíc se mohou pochlubit vysokou trakcí.
A jak takto disponované Gallardo jede? Určitě ne špatně: na stovku zrychlí za 3,4 sekundy, hranici 200 km/h zdolá za dalších 10,4 sekundy. Maximální rychlost je pak dána jistě hlavně krátkým zpřevodováním již zmíněné šestistupňové převodovky a činí 320 km/h. Dynamický potenciál vozu pak krotí mohutné kotoučové brzdy s průměrem disků 365 mm vpředu a 356 mm vzadu, do kterých se zakusují osmipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu. Kdyby vám to bylo málo, připlatit si můžete u za karbon keramické kotouče vskutku monstrózních rozměrů: 380 mm na přední a 356 mm na zadní ose. Když už jsme u extrémní příplatkové výbavy, k dispozici je i ochranný rám do interiéru, čtyřbodové bezpečnostní pásy a hasící systém. Prvků komfortní výbavy je pochopitelně mnohem více.
Jak je vám jistě jasné, Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale se odhalí veřejnosti poprvé zítra na autosalonu ve Frankfurtu, odkud vám dozajista přineseme jeho živé snímky. Informace o něm ale máme podle všeho kompletní.
Oficiálně uvolněné fotografie Lamborghini Gallardo Supertrofeo Stradale
Živé fotky vozu z frankfurtské večerní předpremiéry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1