Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Delta, Flavia, Thema, Voyager a Ypsilon míří do Paříže v rytmu filmu
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři Italo-Američané a dva praví Italové v hávu Lancie? Tak vypadá sloučení Chrysleru a Fiatu v praxi, v Paříži se navíc ukážou hlavně nové výbavy.
Vypadá to, že stánky některých značek budou na autosalonu v Paříži přetékat ve švech. Typickým příkladem je italská Lancia, která hodlá představit hned pětici modernizovaných modelů. Všechny přitom hýří odkazy na světovou kinematografii, proto sada oficiálních snímků překypuje efekty, díky nimž budete mít občas problém daný vůz vůbec zahlédnout. Samozřejmě až na kabriolet Flavia, který se během fotografování musel patřičně vystavit slunci.
Jak je již dobře známo, pod jeho „italským“ povrchem se ukrývá Chrysler 200, který do Paříže dorazí s 2,4litrovým motorem o výkonu 170 koní. To by na čtyřmístný kabriolet s délkou 4,9 m, šířkou 1,8 m a výškou 1,4 metru mělo stačit, námahu řidiče při řazení pak hodlá redukovat šestistupňový automat. Paket uzavírají 18palcová litá kola, unikátně stylizovaná zadní světla a dvoubarevný kožený interiér s multifunkčním volantem a rozměrným středovým displejem.
Lancia Thema je dalším vozem, který má svůj základ v Chrysleru. Na autosalon dorazí s třílitrovým turbodieselem o výkonu 239 koní, jehož přenos má na starosti pětistupňový automat. Prozatím však nevíme jistě, zda jen na přední nebo na všechna čtyři kola. Italská automobilka se ovšem neopomněla pochlubit mnohem důležitějšími věcmi, mezi něž patří čalounění exkluzivní kůží Poltrona Frau či příkladné odhlučnění kabiny.
Tyto prvky by dozajista slušely i dalšímu modelu, který vznikl na bázi kolaborace Chrysleru s Fiatem. Lancia Voyager ovšem místo toho nabídne cestujícím ve třech řadách výklopné monitory, s nimiž je možné propojit extérní přehrávač DVD. Pod kapotu by pak tento rodinný model měl dostat dieselový motor Platinum 2,8 l o výkonu 163 koní slibující nízkou spotřebu.
Pravověrným Italem je tak až Lancia Ypsilon. Překvapit by proto nemělo, že do Paříže dorazí hned ve třech modifikacích. Jako Gold s pohonnou jednotkou 1,3 MultiJet o výkonu 95 koní, jako Platinum s automatem a motorem 0,9 TwinAir o výkonu 85 koní a jako Black & Red s 1,2litrovým agregátem produkujícím 69 koní.
Tím je ale vyjmenována jen menší část celkové nabídky. Ypsilon by totiž po autosalonu měl být k dispozici ve čtyřech provedeních, s nimiž můžete sladit čtveřici motorů, 17 barev karoserie, tři interiérové pakety a tři různé designy litých kol. Ve srovnání s takovou paletou tak Lancia Delta působí jako holý příbuzný.
Na autosalonu se totiž představí pouze ve verzi Gold, která má pod kapotou 120koňový motor 1,6 MultiJet produkující 120 koní a plnící emisní normu Euro 5. Tím filmové představení Lancie končí, což znamená, že žádná skutečná novinka do Paříže nedorazí. Na „remaky” se ale občas také dá koukat...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.




Čtyřmístný kabriolet Lancia Flavia bude prozatím k dispozici pouze s jedním motorem, který je navíc spřažen s šestistupňovým automatem. Pro řidiče-nadšence nic moc, pro milovníky slunce nad hlavou to ale postačí
Pod znakem Lancie se jasně rýsují tvary Chrysleru 300. V Evropě bude nabízen hlavně s třílitrovým turbodieselem o výkonu 239 koní
Lancia Voyager vychází z amerického Chrysleru Grand Voyager. Italská automobilka tak neprojevila velkou snahu ani při přejmenovávání rodinného MPV
Nejmenší model Lancie se na autosalonu předvede v nejvíce verzích. Zaměřeny přitom nebudou pouze na představení jednotlivých výbav, ale i různých motorů
Lancia Delta měla navázat na slavného předchůdce, to se ale nakonec díky navýšení luxusu nestalo. Přesto bude tento model v Paříži působit vedle menšího Ypsilonu jako chudý příbuzný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub