Lancia Delta 2011: drobný facelift i pro kompaktní krásku

Lancia si pro Ženevu připravila tolik novinek, že jsme vám je ani nestihli představit všechny naráz. Nyní tu máme poslední do party, inovovanou Deltu pro modelový rok 2011.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lancia Delta 2011: drobný facelift i pro kompaktní krásku

15.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lancia Delta 2011: drobný facelift i pro kompaktní krásku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lancia si pro Ženevu připravila tolik novinek, že jsme vám je ani nestihli představit všechny naráz. Nyní tu máme poslední do party, inovovanou Deltu pro modelový rok 2011.

Když Lancia včera vyrukovala hned s trojicí „nových” modelů Thema, Flavia a Grand Voyager, vypadalo to na slušný ženevský nášup. Později se ale přidala i nová generace Ypsilonu a rovnou pětici novinek doplnila také vylepšená Delta. Více toho do Ženevy těžko někdo přiveze, snad jen že by Lotus... Ale nežertujme a pojďme se podívat na to, co nabídne právě Delta pro modelový rok 2011.

V prvé řadě je to lehce upravený vzhled přídě. Odlišný dojem je dán jen upravenou maskou chladiče, která nyní nemá žebrování vertikální, ale horizontální a chybí mu předěl v jeho prostředku. Jistě není náhodou, že její styling je podobný tomu, jaký najdeme na posledních novinkách Chrysleru a asi nás nepřekvapí, když se brzy dočkáme Chrysleru Delta pro americký trh. Ostatně ve Velké Británii se vůz pod tímto označením bude prodávat již letos.

Upravena byla i nabídka výbavových stupňů, která nyní zahrnuje varianty Steel, Silver, Gold a Platinum, jejich přesný obsah je ale zatím neznámý. Jisté je naopak to, co najdeme pod kapotou. „Benziňáky” zastoupí agregáty 1,4 turbo se 120 koňmi (alternativně k dispozici i ve verzi spalující LPG), 1,4 MultiAir turbo se 140 koňmi a 1,8 turbo s 200 koňmi. Nabídku naftových motorů pak budou tvořit varianty 1,6 Multijet se 120 koňmi, 2,0 Multijet se 165 koňmi a 1,9 Multijet se dvěma turby a 190 koňmi.

Dosud tedy žádná změna, novým naftovým základem ale bude motor 1,6 Multijet ve variantě s nejvýše 105 koňmi výkonu a maximem točivého momentu 300 Nm. Takto vybavená Delta se rozjede na stovku za 10,7 sekundy a dosáhne rychlosti až 186 km/h. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou se pak vůz má pochlubit nižší spotřebou paliva než alternativa se 120 koňmi, žádných konkrétních čísel jsme se ale od automobilky nedočkali.

Inovovaná Delta 2011 se do prodejů v Evropě dostane již během letošního března, pouze v Británii se jako Chrysler Delta začne prodávat až v červnu. Nepochybujte o tom, že poprvé si ji budeme moci prohlédnout na ženevském autosalonu.


Lancia Delta 2011: drobný facelift i pro kompaktní krásku - 1 - Lancia Delta 2011Lancia Delta 2011: drobný facelift i pro kompaktní krásku - 2 - Lancia Delta 2010
Lancia Delta 2011 a pro srovnání rozdílů i její loňský model. Více snímků zatím nemáme.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.