Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Prvotina čínského miliardáře dostala celoprosklenou střechu či zadní sebevražedné dveře. Maximálně se prý rozjede na 210 km/h.
V rámci elektromobility jsme víceméně stále v bodě nula. S ničím převratným zatím nepřišly ani značky s dlouholetou minulostí (tedy pokud za převratné nepovažujete prodat pár desítek tisíc aut a prodělat tím přes 50 miliard Kč - Tesla), není tak divu, že nové firmy míří zejména do tohoto segmentu. Jednou z nich je i společnost LeEco, za níž stojí čínský miliardář Jia Yueting. Ten se dosud specializoval hlavně na dostupné mobily a televize, loni v srpnu však oznámil založení vedlejšího projektu, jímž není nic jiného než automobilka. Ta přitom mohla počítat se startovním kapitálem ve výši 1,2 miliardy dolarů (cca 28,55 mld. Kč).
Na rozdíl od Elona Muska, jehož Tesla od začátku spoléhá na dotace, bezúročné úvěry a další formy přerozdělování, sáhl Yueting do vlastní kapsy. Tedy alespoň v tuto chvíli. Jeho odhodlání je tedy zřejmé a prvotina zvaná LeSee slibná. Jde o čtyřdveřový sedan se svažující se střešní linií, který namísto zpětných zrcátek používá kamery. A také tento prvek poukazuje na fakt, že zatím máme tu čest pouze s konceptem.
Aktuálně můžeme jen spekulovat, nakolik se studie cestou na montážní linky promění. Dá se ovšem předpokládat, že k přepracování by mohlo dojít hlavně v oblasti dveří. Ty se zdají být příliš malé, zvláště v kombinaci s mohutnými bočními prahy, nastupování a vystupování z vozu by takto vyžadovalo jistou dávku akrobacie. V tomto ohledu na druhou stranu asi značně pomáhají zadní dveře otevírající se proti směru jízdy.
Kromě již zmíněného tu máme celoprosklenou střechu či čelní LEDky stylizované do podoby písmene „C“ a propojené uprostřed. Obdobným designem se sedan chlubí také vzadu, kde nechybí ani náznak centrálního difuzoru. Vpředu se pak musí čínský koncept obejít bez byť náznaku masky chladiče, zatímco uvnitř je možné počítat s velmi netradičně stylizovanými sedadly a rozměrným dotykovým displejem.
Yueting dodává, že jeho prvotina je vybavena autonomním řízením, které se navíc zdokonaluje v průběhu celého životního cyklu, asi je vybavena jistou formou umělé inteligence. To ovšem zároveň může vést k poněkud delšímu časovému horizontu, jenž by nás dělil od sériové verze. Jelikož je ale koncept plně funkčním vozem, možná nás firma LeEco ještě překvapí.
Více informací bychom se měli dozvědět příští týden, kdy bude sedan LeSee debutovat na autosalonu v Pekingu. Momentálně tak již jen dodáme, že na privátním odhalení byla jako jediný technický parametr zveřejněna nejvyšší rychlost pohybující se okolo 210 km/h. Spíše než to by nás ovšem u elektromobilu zajímal dojezd, na jeho oznámení si však musíme zjevně počkat.











LeEco LeSee je prvotinou čínského miliardáře, který projekt zafinancoval z vlastní kapsy. Po krku jde přitom hlavně Elonu Muskovi a jeho Tesle Model S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejčtenější články
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
28.10.2025
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
28.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Západní automobilka si koupila čínské Porsche za cenu Octavie a rozebrala ho na díly, aby zjistila, čemu se nemůže vyrovnat
29.10.2025
Toyota poprvé pořádně ukázala novou Corollu a šokuje. Nevypadá jako nic, na co jsme dosud zvyklí
29.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.26. 08:09 - Schofieldu
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
