Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LeEco LeSee: toto je čínská Tesla Model S, má i vlastní autopilot
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Prvotina čínského miliardáře dostala celoprosklenou střechu či zadní sebevražedné dveře. Maximálně se prý rozjede na 210 km/h.
V rámci elektromobility jsme víceméně stále v bodě nula. S ničím převratným zatím nepřišly ani značky s dlouholetou minulostí (tedy pokud za převratné nepovažujete prodat pár desítek tisíc aut a prodělat tím přes 50 miliard Kč - Tesla), není tak divu, že nové firmy míří zejména do tohoto segmentu. Jednou z nich je i společnost LeEco, za níž stojí čínský miliardář Jia Yueting. Ten se dosud specializoval hlavně na dostupné mobily a televize, loni v srpnu však oznámil založení vedlejšího projektu, jímž není nic jiného než automobilka. Ta přitom mohla počítat se startovním kapitálem ve výši 1,2 miliardy dolarů (cca 28,55 mld. Kč).
Na rozdíl od Elona Muska, jehož Tesla od začátku spoléhá na dotace, bezúročné úvěry a další formy přerozdělování, sáhl Yueting do vlastní kapsy. Tedy alespoň v tuto chvíli. Jeho odhodlání je tedy zřejmé a prvotina zvaná LeSee slibná. Jde o čtyřdveřový sedan se svažující se střešní linií, který namísto zpětných zrcátek používá kamery. A také tento prvek poukazuje na fakt, že zatím máme tu čest pouze s konceptem.
Aktuálně můžeme jen spekulovat, nakolik se studie cestou na montážní linky promění. Dá se ovšem předpokládat, že k přepracování by mohlo dojít hlavně v oblasti dveří. Ty se zdají být příliš malé, zvláště v kombinaci s mohutnými bočními prahy, nastupování a vystupování z vozu by takto vyžadovalo jistou dávku akrobacie. V tomto ohledu na druhou stranu asi značně pomáhají zadní dveře otevírající se proti směru jízdy.
Kromě již zmíněného tu máme celoprosklenou střechu či čelní LEDky stylizované do podoby písmene „C“ a propojené uprostřed. Obdobným designem se sedan chlubí také vzadu, kde nechybí ani náznak centrálního difuzoru. Vpředu se pak musí čínský koncept obejít bez byť náznaku masky chladiče, zatímco uvnitř je možné počítat s velmi netradičně stylizovanými sedadly a rozměrným dotykovým displejem.
Yueting dodává, že jeho prvotina je vybavena autonomním řízením, které se navíc zdokonaluje v průběhu celého životního cyklu, asi je vybavena jistou formou umělé inteligence. To ovšem zároveň může vést k poněkud delšímu časovému horizontu, jenž by nás dělil od sériové verze. Jelikož je ale koncept plně funkčním vozem, možná nás firma LeEco ještě překvapí.
Více informací bychom se měli dozvědět příští týden, kdy bude sedan LeSee debutovat na autosalonu v Pekingu. Momentálně tak již jen dodáme, že na privátním odhalení byla jako jediný technický parametr zveřejněna nejvyšší rychlost pohybující se okolo 210 km/h. Spíše než to by nás ovšem u elektromobilu zajímal dojezd, na jeho oznámení si však musíme zjevně počkat.












LeEco LeSee je prvotinou čínského miliardáře, který projekt zafinancoval z vlastní kapsy. Po krku jde přitom hlavně Elonu Muskovi a jeho Tesle Model S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
před 2 hodinamiZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze včera 20:50
- MS-Side: Letošními šampiony se stali Harry Payne/Kevin Rousseau včera 10:00
- Yamaha WR125R: enduro pro náctileté včera 09:55
- Moto2 Mandalika: Gonzalez diskvalifikován 5.10.2025
- Vítězem Rookie Aldeguer 5.10.2025
Nejnovější články
Nezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
před hodinou73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
před 2 hodinamiDacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
před 3 hodinamiNová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
před 5 hodinamiNěkdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 13:38 - abgx1
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB
- BMW Divize 10.06. 15:23 - pavproch
- Přepis auta z Německa 10.05. 19:15 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam