Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné čínské BMW pro Evropu se ukázalo v novém, s jeho cenami a výbavou to bude hit
15.10.2022 | Petr Miler
Skromnost stranou, tohle auto netoužilo a netouží po zákaznících mainstreamových značek, jde po klientech BMW. A neskromné je nejen ambicemi, vysoko míří i cenou, oproti skutečnému bavoráku vyjde ovšem pořád o hodně levněji.
Čínské automobilky se se svými vozy vydávají mimo Čínu stále častěji, jejich strategií ale dlouho byla jen snaha oslovit zákazníky obyčejných značek a zalíbit se hlavně cenou či hodnotou za peníze. Vůz, ke kterému se dnes musíme už poněkolikáté vrátit, na to ale jde jinak. Jeho tvůrci nejdou proti Škodě, Dacii nebo třeba Fordu, míří proti BMW. A cena v jeho případě zjevně nemá hlavní důvod, proč byste se o ně měli zajímat, třebaže oproti svému úhlavnímu soupeři pořád levné je.
Řeč je o SUV-kupé automobilky Geely označeném v Číně jako FY11 nebo Xing Yue. Předloni tento vůz coby Geely Tugella dorazil i do Evropy, konkrétně do Ruska, kde se koncem roku 2020 začal nabízet. Úspěchy slavil nemalé, to ale Číňanům nebrání v tom auta dále vylepšovat. A tak Tugelle necelé dva roky po prvním příchodu do Evropy nadělili facelift.
Nutno dodat, že auto drasticky nezměnil. Na první pohled tedy pořád vypadá trochu jako BMW X4 s jinou tváří, což není náhoda, právě jemu je přímým konkurentem. Nutno uznat, že čínské SUV-kupé vypadá docela přitažlivě i díky nově pojatému designu předního nárazníku s nově pojatými výplněmi po stranách a také díky odlišně pojaté mřížce chladiče. Zadní část vozu je vybavena novým nárazníkem a dvojicí dvojitých koncovek výfuku pro sportovněji působící vzhled.
Na zajímavý vnější design navazuje interiér, který svým pojetím snadno zastíní i řadu vozů renomovanějších značek. Před volantem trůní digitální přístrojový štít, na který navazuje rozměrná obrazovka multimediálního systému. Středová konzole se navíc stáčí k řidiči, který je tak v centru dění a počítat může třeba s voličem automatu připomínajícím kokpity letadel. Číňané dodali vozu i nádech luxusu, neboť volant i palubka jsou obšity kůží, stejně jako je kožené také čalounění sedadel. Vše pak doplňují hliníkové dekory nebo červeně lakované doplňky korespondující s barvou karoserie. Modernizace přinesla upravené čalounění stropu, nový prémiový audiosystém s 12 reproduktory včetně subwooferu a head-up displej.
Technika zůstává nezměněna a Evropanům je známá i z jiných aut. Tugella totiž stojí na modulární platformě CMA, jež značka vyvinula ve spolupráci s Volvem, kterou ovládá. Auto měří 4 605 milimetrů na délku, 1 878 mm na šířku, 1 643 mm na výšku a 2 700 mm v případě rozvoru. Jde tak o docela velký model - pro představu je jen o něco menší než BMW X4 či Škoda Kodiaq, ale o dost větší než Karoq.
Auto pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný 238 koní, který posílá svůj výkon na všechna kola přes osmistupňový automat od Aisinu. Akcelerace na stovku proběhne za 6,9 sekundy a určitě tedy nejde o brzdu provozu. Za podobné auto Rusové u BMW platí nejméně 5 700 000 rublů, tedy asi 2,3 milionu Kč, Tugella je úplně jinde. Ceny se pohybují mezi 3 999 990 RUB až 4 299 990 RUB, tedy asi 1,61 až 1,73 milionu Kč. Přepočet na koruny dnes mnoho neřekne, poměry jsou ale jasné - jde o čínské BMW X4 za cenu nižší oproti originálu o desítky procent.
Na zákazníky to platí, Geely letos prodalo v Rusku 3 603 aut tohoto jména, 3,4krát víc než o rok dřív. A facelift má prodeje dál nakopnout. Uvážíme-li, že už v základu Tugella nabízí věci jako adaptivní LED-světla, 20" kola, čalounění kůží Nappa a alcantarou na ventilovaných sedadlech, panoramatické střešní okno, vícezónovou klimatizaci, palubní systém s 12,3" obrazovkou, vychytávky jako vyhřívané a chlazené držáky nápojů, bezdotykové elektrické ovládání víka kufru, šest airbagů, elektronické asistenty včetně parkovací kamery s 360° pohledem a nespočet dalšího, může se mu to docela dobře podařit. Takto vybavené BMW X4 bude ještě o mnoho set tisíc Kč dražší.




Geely Tugella je čínský konkurent BMW X4 se stovkou za 6,9 s, hezkým interiérem a horou výbavy. Je úspěšný, teď se ale dočkal modernizace, která jej má učinit ještě úspěšnějším. Foto: Geely
Zdroje: Geely
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 5 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 6 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
před 8 hodinamiMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
před 9 hodinamiMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva