Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné, stylové a vybavené SUV nemusí být z Číny, ukazují ceny Renaultu Arkana
10.7.2019 | Petr Prokopec
Francouzi odhalili definitivní ceník před pár týdny představeného SUV-kupé a stále překvapují. Vůz začíná s cenou nízko a přidává slušnou výbavu, škoda, že zatím jen v Rusku.
O příchodu francouzské novinky jsme se poprvé zmiňovali koncem května a poté se k ní ještě vrátili, když se objevily předběžné informace o cenách dalších verzí. Ty finální, za které se nyní vůz začal skutečně prodávat, jsou nakonec o něco málo vyšší, i tak jde opravdu o kouzelně dostupný vůz - rozhodně vzhledem k tomu, čím je, jak vypadá a kolik výbavy nabízí. A tak si je pojďme projít i s novými fotkami, které po uvedení vozu na trh Renault uvolnil
Nabídka tedy v případě motorů startuje u 1,6litrového atmosférického benzinu, který dává výkon nejvýše 114 koní. S tím je krom poháněné přední nápravy spojena pětistupňová manuální převodovka. Pokud se k tomu přidá základní výbava Life, která zahrnuje čelní LEDky, 17palcová litá kola, klimatizaci, audiosystém čtveřici airbagů, okna a zrcátka v elektrice či výškově a podélně stavitelný volant, vychází vůz na 999 000 RUB (asi 357 000 Kč), za CVT dáte o 50 000 RUB (17 850 Kč) více.
To je velmi sympatická cena na stylové SUV, které svou velikostí zapadá mezi Škody Karoq a Kodiaq a ani v základu nepůsobí „oholeně”. Více než co jiného nám připomíná nové modely čínských automobilek, které též dokáží - klidně i v Rusku - nabídnout za ceny mezi 300 a 400 tisíci Kč relativně velké, slušně vybavené a dobře vypadající SUV s motorem, který přinejmenším neurazí.
Zamířit lze ale pochopitelně i výše, už úroveň výbavy Drive nabízí daleko širší možnosti konfigurace. K mání je totiž kromě již zmíněných variant od 1 089 000 RUB (389 000 Kč) může být atmosférická jedna-šestka spárovaná také se šestistupňovým manuálem (1 169 000 RUB/417 000 Kč) či v úvodu zmiňovaná jedna-trojka (1 229 000 RUB/439 000 Kč). Zatímco však se 114 koňmi dorazil pohon všech kol, přeplňovaný agregát posílá veškerý výkon pouze dopředu, a to skrze CVT. Výbava je ovšem stejná a zahrnuje třeba vyhřívaná sedadla, tempomat nebo světelné, dešťové a zadní parkovací senzory.
V případě vrcholné úrovně Style je pro změnu možné dále počítat s chromovým programem, dvoubarevnými koly, ambientním LEDkovým podsvícením nebo pokročilými multimédii a zadní kamerou. Na výběr jsou opětovně čtyři motorizace, nicméně zatímco základní jedna-šestka s pohonem předních kol je již mimo, spárovat lze přeplňovanou jedna-trojku s pohonem všech kol. To je vrchol standardní nabídky, za který zaplatíte 1 419 000 RUB (507 000 Kč).
Tím jsme prakticky na konci, zmínit můžeme ještě úroveň Edition 1, která po stránce cenové míří ještě nad stupeň Style. Nicméně v této konfiguraci dorazil Renault Arkana pouze v omezeném množství, jenž navíc bylo vyprodáno během několika málo dnů. Souběžně s tím dorazilo i dalších 10 tisíc předobjednávek, jakkoliv nikdo nevěděl, jak levně se francouzská novinka bude prodávat v základu - Edition 1 přitom stála až 1 499 000 RUB (535 000 Kč).
S ohledem na působivou výbavu již v základu je tak víceméně jisté, že Renault v Rusku trefil desítku a Arkana bude bourat prodejní rekordy. Jsme přitom zvědavi, zda s ním Francouzi nakonec nevyrukují i ve zbytku Evropy. Jedna-šestka by sice kvůli emisím byla v tu chvíli mimo, nicméně jedna-trojka homologaci má. A za ekvivalent 1 229 000 RUB (439 360 Kč) by v kombinaci s manuálem a stupněm výbavy Drive byla jitě hitem - i obyčejnější SUV podobné velikosti a výbavy se tu prodávají často o statisíce dráže.

Renault Arkana se dočkal kompletních cen...
...v kombinaci s atraktivním vzhledem půjde jistě o hit
Zdroj: Renault
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 9 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejčtenější články
Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch