Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS 200t a GS 200t: dvoulitrové turbo dostanou i větší sedany
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoulitrový čtyřválec je prý úspornější a nabízí i lepší jízdní dynamiku než 2,5litrový šestiválec. V budoucnu bychom se tak měli dočkat škatulat.
Japonská automobilka Toyota a její luxusní značka Lexus se v posledních letech zaměřovaly zejména na domácí a severoamerický trh. Evropa zůstávala tak trochu stranou, zejména kvůli oblibě dieselů, kterým zbytek světa příliš nefandí. Jelikož ale v zemi vycházejícího slunce platí pro letošek poněkud odlišný daňový systém, který zvedá ceny automobilů, začínají se obě značky Starým kontinentem zabývat více než kdy předtím. Nově proto zvažují, že by dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, který debutoval v Lexusu NX 200t, osadily také další modely ze svého portfolia.
Celá záležitost je ovšem momentálně v plenkách, což má svůj důvod. Zatímco výše zmíněný crossover počítá s pohonem předních či všech čtyř kol, sedany jako IS či GS mají hnanou zadní nápravu. Bude tak jistý technický vývoj, aby veškerá soukolí zapadla tak, jak je potřeba. Sean Hanley z australského zastoupení Lexusu pak naznačil, že samotný motor by měl být obrácen o 90 stupňů, aby ideálně zapadl do motorového prostoru obou výše uvedených modelů.
Je přitom velmi pravděpodobné, že benzinový přeplňovaný dvoulitr v nabídce značky nahradí atmosférický 2,5litrový šestiválec, což není dobrá zpráva. Motor V6 sice neoslňuje výkonem, svým projevem a charakterem ale přinejmenším novému IS sedne a představuje podstatně lepší volbu než zdánlivě lepší hybrid. Ideálem je 3,5litrový V6, ten ale v Evropě nekoupíte. Naopak podobných sedanů s dvoulitrovými turbomotory je v nabídce konkurenčních značek přehršel a Lexus bude mít se stejným agregátem spíše větší problém se vedle nich prosadit nežli naopak. Třebaže verze 200t budou pravděpodobně dynamičtější než ty nesoucí označení 250.
Je ale nad slunce jasné, že kvůli lepšímu sprintu z klidu na stovku Japonci dané martýrium spojené s vývojem nepodstupují. Ve hře jsou samozřejmě hlavně papírová spotřeba a s ní spojené emise CO2. Zatímco v Lexusu IS 250 musíte počítat se 199 gramy a 8,6 litry na 100 kilometrů (a stovkou za 8,1 s), NX 200t produkuje 183 gramů a jezdí za 7,7 l/100 km v rámci předokolky či za 7,9 l/100 km u verze s pohonem všech kol. NX je přitom SUV s mnohem vyšší hmotností i čelní plochou, pročež se dá očekávat, že pod kapotou Lexusu IS by dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec dosahoval nižší spotřeby i emisí. S výkonem 238 koní pak dozajista nebude problém, aby stovku zvládl za nějakých 6,5 sekundy, neboť v případě crossoveru máme tu čest s 7,1sekundovým zrychlením (platí pro verzi s pohonem všech kol).
Vše je ale prozatím hudbou budoucnosti, neboť Hanley rozhodně netvrdí, že k dané rošádě skutečně dojde a že šestiválcový motor dostane padáka. Jak jsme ale uvedli, tato změna by byla logická i vítaná. Navíc se nedá počítat s tím, že by Lexus vyvíjel nový motor pouze kvůli užití v jediném modelu. S příchodem dvoulitru se tedy dá stoprocentně počítat, přičemž buď šestiválec nahradí, nebo jej v nabídce doplní.























































Lexus NX 200t bude v brzké době k mání také na českém trhu, kvality jeho nového dvoulitrového čtyřválce tak budete moci vyzkoušet na vlastní kůži
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
