Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s
8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonci chtějí porazit Němce na silnici i okruhu. Z toho důvodu pod kapotou najdeme motor V8 bez přeplňování a hybridní techniky.
Seznam premiér odhalených před zahájením detroitského autosalonu se nám začíná povážlivě rozrůstat. Z těch posledních můžeme zmínit třeba Mercedes-Benz GLA 45 AMG, Volvo XC Coupe Concept, Infiniti Q50 Eau Rouge nebo Subaru WRX STI. Zapomínat bychom ovšem neměli ani na BMW M4, a to i kvůli dalšímu debutu. Na půdě výstaviště Cobo se totiž německé kupé vůbec poprvé potká se svým potenciálním soupeřem, novým Lexusem RC F.
Japonská novinka přitom ukazuje záda mnohdy nesmyslným pseudoekologickým trendům, neboť na rozdíl od konkurence zůstává u atmosférického osmiválce. Podle šéfkonstruktéra Yukihiko Yaguchiho totiž pouze tento agregát dokáže být „jemný při běžném používání a výkonný na okruhu. A to jsme zvažovali i hybridní techniku, která jednoho dne možná bude vhodná. Momentálně však na trati nedokáže nabídnout konzistenci.“
Těšit se tak můžeme na výkon „přesahující“ 450 hp (tedy 456 koní), s nímž by kupé mělo akcelerovat z klidu na stovku za „něco málo přes 4 sekundy“. To nejsou zrovna přesné informace, zvláště když neznáme ani další informace o dynamice. Prozatím tak musíme věřit Yaguchiho sebevědomí a čekat na trochu obsáhlejší tiskovou zprávu.
Družnější ovšem není Lexus ani v případě dalších technických parametrů, z nichž by nás nejvíce zajímala hmotnost. Teprve po jejím zveřejnění totiž bude možné potvrdit alespoň papírovou nadřazenost Lexusu nad BMW. Japonská značka ovšem naznačuje, že při vývoji sáhla po technologiích odzkoušených na supersportu LFA, očekávat tak máme karbonovou střechu a kapotu motoru.
Vyjma toho se podvozek standardního Lexusu RC dočkal snížení a přitvrzení, ani zde ale značka není konkrétní. Více se však Yaguchi rozpovídal o designu, kde byl důraz kladen na obtékání vzduchu a chlazení. Vpředu tak nechybí sportovní nárazník s rozměrnými chladicími otvory, zatímco záď zdobí aktivní spoiler, který se vysouvá po překročení 80kilometrové rychlosti.
Standardem pak jsou desetipaprsková 19palcová kola, zatímco uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná kůží a speciálně navržený volant s tlustým věncem. Nechybí ani pádla řazení osmistupňového automatu, na cenu si ovšem budeme muset počkat. Momentálně totiž ani není jisté, kdy půjde Lexus RC F do prodeje.










Ve srovnání se standardním Lexusem RC chybí ostré verzi žábry za zadními koly, což je podle nás trochu škoda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 8 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 10 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 11 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
dnesPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva