Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F je venku. Má přes 456 koní, stovku zvládne za 4 s
8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonci chtějí porazit Němce na silnici i okruhu. Z toho důvodu pod kapotou najdeme motor V8 bez přeplňování a hybridní techniky.
Seznam premiér odhalených před zahájením detroitského autosalonu se nám začíná povážlivě rozrůstat. Z těch posledních můžeme zmínit třeba Mercedes-Benz GLA 45 AMG, Volvo XC Coupe Concept, Infiniti Q50 Eau Rouge nebo Subaru WRX STI. Zapomínat bychom ovšem neměli ani na BMW M4, a to i kvůli dalšímu debutu. Na půdě výstaviště Cobo se totiž německé kupé vůbec poprvé potká se svým potenciálním soupeřem, novým Lexusem RC F.
Japonská novinka přitom ukazuje záda mnohdy nesmyslným pseudoekologickým trendům, neboť na rozdíl od konkurence zůstává u atmosférického osmiválce. Podle šéfkonstruktéra Yukihiko Yaguchiho totiž pouze tento agregát dokáže být „jemný při běžném používání a výkonný na okruhu. A to jsme zvažovali i hybridní techniku, která jednoho dne možná bude vhodná. Momentálně však na trati nedokáže nabídnout konzistenci.“
Těšit se tak můžeme na výkon „přesahující“ 450 hp (tedy 456 koní), s nímž by kupé mělo akcelerovat z klidu na stovku za „něco málo přes 4 sekundy“. To nejsou zrovna přesné informace, zvláště když neznáme ani další informace o dynamice. Prozatím tak musíme věřit Yaguchiho sebevědomí a čekat na trochu obsáhlejší tiskovou zprávu.
Družnější ovšem není Lexus ani v případě dalších technických parametrů, z nichž by nás nejvíce zajímala hmotnost. Teprve po jejím zveřejnění totiž bude možné potvrdit alespoň papírovou nadřazenost Lexusu nad BMW. Japonská značka ovšem naznačuje, že při vývoji sáhla po technologiích odzkoušených na supersportu LFA, očekávat tak máme karbonovou střechu a kapotu motoru.
Vyjma toho se podvozek standardního Lexusu RC dočkal snížení a přitvrzení, ani zde ale značka není konkrétní. Více se však Yaguchi rozpovídal o designu, kde byl důraz kladen na obtékání vzduchu a chlazení. Vpředu tak nechybí sportovní nárazník s rozměrnými chladicími otvory, zatímco záď zdobí aktivní spoiler, který se vysouvá po překročení 80kilometrové rychlosti.
Standardem pak jsou desetipaprsková 19palcová kola, zatímco uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná kůží a speciálně navržený volant s tlustým věncem. Nechybí ani pádla řazení osmistupňového automatu, na cenu si ovšem budeme muset počkat. Momentálně totiž ani není jisté, kdy půjde Lexus RC F do prodeje.










Ve srovnání se standardním Lexusem RC chybí ostré verzi žábry za zadními koly, což je podle nás trochu škoda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 4 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 6 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 7 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 18:21 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch