Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní
1.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Atmosférický V8 je v dnešní době pomalu jen americký přežitek. Jeden takový ale pro své RC F zvolil i Lexus. Teď nám ukázal podrobnější specifikaci.
Je tomu už docela dlouho, co jsme si mohli užít nový Lexus RC F na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a uběhl již čtvrtrok od chvíle, kdy jsme díky uniklé brožuře poznali jeho základní technické údaje. Přesto až dosud nebylo známo mnoho detailů, například jak dlouhý čas potřebuje sportovní kupé k akceleraci z klidu na stovku, přestože zlověstný zvuk jeho pětilitrového osmiválce díky jednomu videu znám byl. Teď se však situace zlepšila, neboť Lexus přihodil do banku oficiální informace.
Agregát s objemem 4 969 centimetrů krychlových a 32 ventily vyvinutý z jednotky pohánějící sedan IS F podle automobilky prošel komplexními změnami a jeho maximální výkon poskočil z původních 423 koní (311 kW) o 12 procent, tedy více než 54 koní. Díky tomu nabídne japonské dvoudveřové kupé s pohonem zadní osy zaměřené na sportovní zážitky ve výsledku 477 koní (351 kW). Tahle osmiválcová pila se navíc chlubí o něco vyšším kompresním poměrem (12,3:1), jehož zásluhou se podařilo zvýšit výkon napříč celým spektrem otáček. Tomu odpovídá i vyšší hodnota nejvyššího točivého momentu 530 Nm v rozmezí 4 800 až 5 600 otáček.
Zajímavý je také posun omezovače z dosavadních 6 800 otáček na současných 7 300. Jak bylo naznačeno, velkou zásluhu na růstu parametrů nese většina komponent, které jsou dle Lexusu zcela nové. Například se bavíme o novém sání včetně škrticí klapky, optimalizovaných válcích a pístech, vysokopevnostních kovaných ojnicích, klikovém hřídeli, titanových ventilech a také o odolnějších hlavních ložiskách. Přepracován byl také systém vstřikování D-4S a systém časování ventilů VVT-i.
Lexus se u atmosférického klenotu také pyšní tím, že motor umí při jízdě cestovní rychlostí pracovat s úspornějším Atkinsovým cyklem a ve vyšších otáčkách se přepíná do Ottova. Díky celé této výzbroji se podle technických dat výrobce dokáže RC F rozjet na stokilometrovou rychlost s pomocí osmistupňové automatické převodovky za 4,5 sekundy a čtyři sta metrů proletět v čase 12,5 sekundy, aby následně pokračovalo až k elektronicky omezeným 270 km/h.
Stále neznáme hmotnost, o níž se debatuje, že bude vyšší (cca 1 700 kilogramů) a dost dalších detailů k autu samotnému. To zřejmě aby nám Japonci měli ještě co vyprávět...






Lexus RC F dokáže v dnešním podivném automobilovém světě potěšit všechny fandy původních receptů. Jeho atmosférický osimiválec dělá i parádní randál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
7.10.2025Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka včera 20:31
- Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem včera 14:40
- Konec týmu Motoxracing? včera 12:00
- Časový program Estoril včera 11:25
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze 6.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
před 11 hodinamiStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včeraTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva