Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Limitovaný speciál pro převoz superaut je superauto samo o sobě, stojí podle toho
5.4.2021 | Petr Miler
Za normálních okolností je předmětem debat, zda se bohatý člověk pozná podle toho, že si může dovolit na okruh dojet se sporťákem nebo že si jej může dotolit převézt jiným vozem. Tady je to jasné, i přepravník je drahý jako čert.
Pokud se čas od času účastníte okruhových dnů, je to debata, kterou jste museli zažít. Je třeba ji brát s nadsázkou jako jednu z těch diskuzí, zda je lepší luk bez šípu a nebo šíp bez luku, nicméně obvykle začne tím, že někdo z normálních smrtelníků začne žasnout nad tím, že si někdo může dovolit své třeba Ferrari přivézt na okruh na podvalu za jiným autem. Na to ale jiný začne kontrovat tím, že kdyby na tom byl opravdu tak dobře, přijede na okruhu přímo s tím Ferrari a nebude šetřit pár set najetých kilometrů ve vleku třeba za utahaným dieselovým Touaregem...
Kde je pravda, posuďte sami, dnes vám ale ukážeme vůz, který tyto diskuze nepřipustí. Ač jde fakticky o dodávku, která by za normálních okolností působila vedle jakéhokoli superauta přesně tak jako onen starý Volkswagen, upravena je takovým způsobem, že se z ní samotné stalo superauto dostupné jen pro pár vyvolených za patřičně tučnou cenu.
Seznamte se s Mercedesem-Benz Sprinter Petronas Edition, který není dílem samotné automobilky, ale firmy Kegger. Ta se už po léta specializuje na úpravy dodávek a náklaďáků především německých značek a když Sprinteru slavil 25. narozeniny, nenapadlo ji nic lepšího než postavit 25 kusů speciální edice určené k přepravování superaut ve velkém stylu. A když říkáme velký styl, nepřeháníme ani v nejmenším.
Auto je skutečně upravené hlavně tak, aby při této činnosti vypadalo náležitě na úrovni. Už z označení je patrné, že je stylizováno do role jakési Formule 1 mezi dodávkami a to zdaleka ne jen barvou a polepy. Podívejte se na tvarování přídě boků a nakonec i na pojetí samotného prostoru pro nakládání vozu - tohle skutečně je F1 svého druhu. Kapitolou samou o sobě je pak pojetí interiéru, které svým luxusem připomíná spíše osobáky třícípé hvězdy než cokoli jiného.
Ani technika pak příliš nezaostává, když pod kapotou najdeme třílitrový šestiválcový diesel se 190 koňmi verze 319 CDI, který je možné upravit i na vyšší výkon. Bohužel tomu všemu odpovídá i cena, která začíná v přepočtu na bezmála 4 milionech Kč. Za to už se dá koupit třeba Audi R8 a ještě vám zbydou stovky tisíc na dojíždění na okruh, tohle skutečně není dodávka pro chudé-bohaté.



















Převážet superauto jiným autem se dá i bez pochybností o vaší úrovni, tahle dodávka je něco. Foto: Kegger
Zdroj: Kegger
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva