Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Linkoln MKC 2013: luxusnější Ford Kuga odhalen, dostal nový exteriér a interiér
13.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) MKC se zatím představuje jen jako koncept, s ohledem na jeho spřízněnost s existujícím Fordem se ale do série nedostane jen stěží.
Ještě v roce 1998 byl Lincoln nejprodávanější luxusní značkou ve Spojených státech. S příchodem nového milénia však začal jeho sestup, který vyvrcholil finanční krizí v roce 2008. Od té doby prodeje oscilují okolo 80 000 kusů ročně, což je polovina předchozí kvóty. Mateřský Ford by ale Lincoln velmi rád vrátil do hry a zvýšil své prodeje do příštího roku na 140 tisíc vozů, o 12 měsíců později je pak nastavenou laťkou dokonce 162 000 exemplářů.
Klíčovým hráčem by se při plnění tohoto plánu mělo být nové kompaktní SUV, které se jako koncepční studie MKC odhalí na autosalonu v Detroitu. Do amerických showroomů by pak vůz založený na dvojici Ford Escape/Kuga měl dorazit ještě letos, přičemž Čína je na řadě hned v roce následujícím. Po stránce cenové ovšem bude třeba počítat s nárůstem oproti dárcovským vozům. MKC má totiž opět hrát na luxusní notu, kvůli čemuž dostane unikátní exteriér a interiér.
Je jasné, že s příchodem sériové verze dojde k několika úpravám, mezi které patří třeba kliky dveří. Rozměrná panoramatická střecha ovšem bude jako jeden z prvků definujících budoucnost značky Lincoln zachována. Otázkou je pak víko zavazadlového prostoru, které zasahuje až do boků a umožňuje použití diodových světel spojených linií vedoucí napříč zádí (ve stylu Porsche Sport Turismo) a zároveň zaručuje velkou praktičnost.
Dá se ovšem předpokládat, že obdobná finesa by nakonec do série zamířit mohla. Zvláště, když dárcovské duo Fordu nabízí bezklíčové otevírání zavazadelníku kopancem pod nárazník. Manuální zdvih rozměrného panelu by totiž zejména pro ženy byl neúnosný. Zvláště, když MKC oproti modelu Escape narostlo o podstatných 94 mm do šířky. Mimo to Lincoln protáhl o 30 mm délku (na 4,55 m) a 25 mm natáhnul i rozvor (na 2,71 m).
S ohledem na výšku vozu poníženou o 86 mm (1,6 m) jsou tak již na první pohled patrné o poznání dynamičtější rysy. Cestující by ovšem na komfortu neměli utrpět, neboť Lincoln nabízí pouze čtyři nezávislá kůží čalouněná sedadla. Ta jsou dělena tunelem, který je zcela oproštěn od ovládání převodovky. Místo toho MKC nabízí řadu tlačítek umístěných po straně středové konzole.
Samozřejmostí je bohatá standardní výbava zahrnující dotykový displej, vyhřívaná a klimatizovaná sedadla, multimediální systém MyLincoln nebo obklady vyrobené z recyklovaného dřeva a dekorované kovovými třpytkami. Chybět pak nemůže ani multifunkční volant, další detaily si ovšem značka nechává na zítřejší premiéru.
Ve stejnou dobu se také dozvíme více o motorech, prozatím totiž největší jistotou jsou přeplňované čtyřválce 1,6 EcoBoost a 2,0 EcoBoost. Mimo to by Lincoln MKC mohl pod přední kapotu dostat ještě dvoulitrovou hybridní pohonnou jednotku, šestiválce či osmiválce ale zřejmě zůstanou vyhrazeny větším modelům.

























Koncepční Lincoln MKC se ještě letos má stát realitou. Přičemž jeho dynamický vzhled bude až na pár detailů zachován
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Klasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 2 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 4 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 6 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva