Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Kuga 2012: nová generace je venku, zatím jako model Escape
16.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Ford Kuga si sice svou premiéru odbude až v březnu v Ženevě, už teď ale víme, jak bude vypadat. Americký model Escape je totiž úplně stejný.
Pokud nás sledujete pravidelně, není pro vás výše zmíněné žádným překvapením. Již v říjnu jsme totiž avizovali, že Ford v rámci strategie One Ford představí na druhé straně Atlantiku ještě letos model Escape, který bude mít úplně stejné technické základy i vzhled jako nová generace zdejší Kugy. Kompaktní SUV v tomto směru následuje nový Focus, který se stal prvním „globálním” vozem značky a netřeba mít pochyb o tom, že podobných společných modelů bude postupem času přibývat. Doba neustálého snižování nákladů si to zkrátka žádá.
To ale bylo také všechno, co jsme s větším předstihem o novém Fordu Kuga věděli. Automobilka nám později ještě trochu otevřela oči představením zavazadlového prostoru a jeho otevírání, pomohlo i pár uniklých materiálů a představení interiéru, leccos o zevnějšku naznačily i vzpomínky na koncept Vertrek, jehož snímky najdete pro srovnání níže. Nicméně konečný vzhled nové Kugy zůstával tajemstvím. Tedy až dodnes, to se totiž Ford rozhodl vůz alespoň virtuálně představit těsně před jeho světovou premiérou na autosalonu v Los Angeles. Tak se pojďme podívat, co nabídne.


I přes významnou technickou podobnost Kugy a Escapu je to pro nás hlavně vzhled, který premiéra druhého ze sportovně-užitkových sourozenců odhaluje. I když jsme jeho části viděli již dříve, je pro nás trochu zklamáním - ne snad proto, že by vůz byl ošklivý, k dynamickému pojetí konceptu Vertrek má ale i přes společné základní rysy dosti daleko. Základní tvary karoserie jsou značně konzervativní a pár ostřeji střižených linek ve stylu posledního Focusu celkový dojem příliš nemění.
Interiér vozu jsme mohli z větší části spatřit již na jednom z předchozích upoutávkových videí, a tak nebudeme dělat překvapené. Faktem každopádně je, že zde odvaha designérům nechyběla, nejsme si ale úplně jisti, jak moc jsou velmi komplikované tvary hlavně horní poloviny palubní desky účelné. Fanoušky seriálů jako je Star Trek či filmové série o hvězdných válkách by ale potěšit měly - místo Escape nebo Kuga by se novinka klidně mohla jmenovat Enterprise a nikdo uvnitř sedící by se tomu nedivil.
Stať o vzhledu bychom měli za sebou, co technika? V tomto případě už Ford tak sdílný (pokud tedy správně považujeme za sdílnost uvolnění více než 90 fotek exteriéru i interiéru), to klíčové ale snad víme. Vůz opět využívá platformy Focusu, což by mu snad mělo znovu zajistit solidní jízdní agilitu. A to i přesto, že je ve srovnání s dosavadní generací Kugy o nějakých 10 centimetrů delší a má přijít i s obdobně prodlouženým rozvorem náprav (přesná čísla neznáme). To by mělo zajistit více prostoru pro posádku i zavazadla - 562 litrů v základním uspořádání interiéru a 1 115 litrů po sklopení zadních sedadel.
Zjevně větší rozměry karoserie by měl z hlediska provozní efektivity eliminovat nižší koeficient aerodynamického odporu, kterému krom řešení samotné karoserie napomáhají i dílčí funkční vylepšení. Ford zmiňuje zejména „aktivní masku chladiče” schopnou zavírat přívod vzduchu k chladiči a zlepšovat tak obtékání vzduchu okolo vozu. Není to nic převratného, dosud jsme ale podobné prvky mohli vidět jen na rozličných „eko” verzích dnešních aut, nová Kuga by tento prvek měla mít vždy.
O pohon vozu se v Americe postarají tři motory - základní, atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem až 170 koní, přeplňovaný motor 1,6 EcoBoost se 175 koňmi a vrcholný, opět turbem dopovaný 2,0 EcoBoost s 240 koňmi. U nás očekávejme jen poslední dva jmenované motory, pravděpodobně ve verzích se 182 a 240 koňmi, k dispozici by měl být i slabší 1,6 EcoBoost a samozřejmě i pár dieselů. Přesné informace a podrobnější specifikace jednotlivých verzí se ale dozvíme až později, zatím neznáme ani dynamiku a spotřebu těch amerických. Pouze u spotřeby automobilka zmiňuje, že klesla v průměru o půllitr benzinu na sto kilometrů. Ale bohužel už víme, jak to s EcoBoosty je - někomu palivo ušetří, jinému spíše provětrají peněženku, před testy normované spotřeby ale platí to první ve výše zmíněném duchu.
Chybět nebude ani tentokrát připojitelný pohon všech kol (standardně bude i nová Kuga předokolka) a když jsme u přenosu výkonu, tak je třeba zmínit šestistupňové manuální i automatické převodovky. V Americe budou prim hrát ty druhé, a to dokonce klasického střihu, ale nemusíme se tím příliš zatěžovat, neboť u nás by standardem měla být vždy přímo řazená skříň a alternativou dvouspojkový automat PowerShift.
To je v zásadě vše, co v tuto chvíli o novém Escapu resp. nové Kuze (to zní příšerně...) víme nebo, dále se Ford chlubí už jen bezpečnostní a komfortní výbavou, z níž dva nejprotěžovanější prvky (otevírání víka zavazadelníku „kopancem” a palubní systém MyFord Touch) už nám stihl představit dříve.
Další detaily o Escapu bychom se měli dozvědět v Los Angeles, na detailní specifikace jeho evropské sestřičky si musíme počkat skoro až do jara do Ženevy.
Kompletí fotogalerie nového Fordu Escape/Kuga a konceptu Vertrek
Nevíme, proč si Ford v poslední době oblíbil až tak širokoúhlé oficiální snímky, ale asi se s tím budeme muset smířit...
Původní koncept Vertrek působil atraktivněji, ale tak už to při proměně konceptu v sériový model chodívá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sachsenring bez «Bestie» včera 19:35
- Pre Sachsenring včera 10:00
- Pre Donington 9.7.2025
- BMW R12 Toprak Passion: stavba od brněnských FSB Motor Works 9.7.2025
- Časový program Grand Prix Sachsenringu 9.7.2025
Nejnovější články
Japonci dál posouvají možnosti nového řešení spalovacího motoru. S téměř nulovými emisemi ho nasadí ve světové rallye
před hodinouOjetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor
včeraStudie ukázala, kolik kapacity baterií ztrácí elektromobily postupem času. Tragickou bilanci někteří zkouší podat jako dobrou zprávu
včeraK mání je neobvyklé BMW M3 s posuvnými zadními dveřmi. Vypadá jako rozbité, ale je to speciální tovární úprava
včeraPorsche trvá na tom, že stvořilo nejlepší elektromobil světa. Je to ale nejhůř prodávané auto značky, za 2 roky přišlo o polovinu kupců
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva