Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu
28.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové dosud nabízeli audio systém, odhlučnění či komfortněji laděný podvozek jen za příplatek. Nově jej však „eSko“ dostane již v základu.
Není tomu dlouho, co britská automobilka Lotus rozšířila portfolio modelu Elise o verzi S Cup, která ke standardní specifikaci přihazuje agresivní bodykit. Řada se tak rozrostla na pět zástupců, z nichž tři - včetně oné novinky - pohání 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 220 koní a 250 Nm. Zadní kola zbývající dvojky pak roztáčí 1,6litrový atmosférický agregát, který dává k dobru 136 koní a 160 Nm. To sice není extrémní výkon, stále však stačí na zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy. Výkonnější model pak danou metu pokoří již za 4,6 s.
Elise i Elise S jste doposud mohli objednat ve standardním provedení či jako verzi Club Racer, která oproti základu shodila 19,56 kilogramu. A to díky eliminaci zvukové izolace či odlehčení baterie. Mimo to dorazily tlumiče Bilstein, pružiny Eibach a systém dynamického nastavení podvozku DPM. Do dané diety je pak započítáno i odstranění airbagů, i když o to je třeba požádat. Lotus však daný krok provede bezplatně.
Pokud vám přitom toto snížení hmotnosti nestačí, můžete sáhnout ještě po sání od TRD a sportovním výfuku. V takovém případě máte dole dalších osm kilo, za danou úpravu je však třeba zaplatit. Jak se ovšem zdá, zákazníci Lotusu ani tak netouží po shazování kil, jakožto spíše po nabírání. Nově je totiž Elise S Club Racer k mání s paketem Comfort, který vrací do hry ono odhlučnění, audio systém či standardní podvozek.
Je tak vlastně otázkou, zda má poté Elise S Club Racer vůbec nárok na užívání onoho slovního spojení, neboť onen paket se nově stává standardní výbavou. Pro základní verzi Elise Club Racer je však daný paket nadále za příplatek, ze stavitelného stabilizátoru a okruhového podvozku tedy zákazníci budou moci těžit i nadále. Vystačit si ovšem budou muset jen s oněmi 136 koňmi a 857 kilogramy.









Lotus Elise S Club Racer nově bude nabízet paket Comfort již ve standarní výbavě. Shozená kila tak paradoxně vrací na palubu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike: Rozchod Rabata a Motoxracingu. Přijde Rinaldi? včera 20:22
- Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice včera 12:15
- Toprakův vítězný hattrick se nepodařil 18.5.2025
- SSP300: Vítězí KTM před Kove a Yamahou 18.5.2025
- Další turecké vítězství v Mostě; zásluhou Cana Öncua, 15. Vostatek 18.5.2025
Nejnovější články
Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
před hodinouOjeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
včeraHammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
včeraŠéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
včeraJeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
včera
Živá témata na fóru
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.19. 08:23 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon