Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025 | Petr Prokopec
Je vlastně až fascinující, jak moc automobilky ignorují popularitu některých druhů pohonu u svých aut. Akorát tím zametají cestu části klientů do bazarů. Přesně to se stalo i v případě Huyndai Santa Fe DM, které si i díky tomu překvapivě dobře drží cenu.
Korejská auta se stávají atraktivními pro stále větší množství lidí, ostatně mezi ně počítám i sám sebe. Už párkrát jsem zmínil, že vlastním Kiu Cee'd SW druhé generace, která ani po 170 tisících najetých km nevolá po automobilovém důchodu, zejména pak po technické stránce. A jakmile zašiju rozjetý lem čalounění u sedadla řidiče, bude stáří vozu prozrazovat pouze ohmataný volant. Což neříkám proto, že bych se chystal k prodeji, poukázat tím chci na kvality Korejců, které pro ně dříve nebyly typické.
Nemám tak problém věřit soudům kolegů z německého Auto Bildu se rozhodli poklepat na zoubek Hyundai Santa Fe třetí generace. Ta byla ve výrobě v letech 2012 až 2018, tedy ve stejné době, během které z montážních linek sjížděl zmiňovaný Cee'd. Lze pak sice podotknout, že za oběma stojí odlišné továrny i značky, ty jsou však součástí jedné skupiny. Santa Fe je pochopitelně dražším vozem té lépe situované z obou spřízněných značek, to ale ve výsledku znamená, že očekávání spojená s trvanlivostí tohoto auta jsou jen vyšší.
A SUV je zvládá naplnit. Jak kolegové poznamenávají, kvalita se oproti předchozím generacím skutečně zvedla. Ovšem i přesto je třeba jistá obezřetnost, hlavně u verzí s pohonem všech kol. Pokud u nich uslyšíte rachot jdoucí od zadní nápravy, znamená to možný defekt magnetické spojky či ozubeného soukolí. Obojí pak v nejhorším případě může vyústit ve výměnu celého automatu. Stejně tak je třeba u aut, která často mířila do terénu, zkontrolovat pružiny.
Některé kousky rovněž mohou mít problémy se startováním, za čímž stojí vadný senzor hřídele nebo hřídel samotná. Kvůli špatné řídicí jednotce pak může odejít rovněž ovládání klimatizace. Dalším z poměrně častých problémů jsou protékající chladiče nebo závada na systému EGR. Celou věc přitom zhoršuje fakt, že ceny náhradních dílů nejsou nízké a opravy tak vychází draho. Výměnou by vám ale na druhou stranu mohl být levný provoz dieselových verzí.
Kolegové jezdili s 200koňovou naftovou dva-dvojkou, u které se dostali se spotřebou na 8,7 l/100 km. Na tom má podíl zmiňovaný pohon všech kol doprovázený automatickou převodovkou, s ohledem na své zkušenosti bych pak i ukázal na zakarbonovaný motor. Jeho vyčištění by vás tedy mělo dostat pod osmilitrovou hranici. S dvoulitrovým turbodieselem, který 150 koňmi skrze šestistupňový manuál roztáčí jen přední kola, se ale samozřejmě dostanete ještě níž, jen při pomalejším tempu.
Ceny nejstarších kousků startují okolo 170 tisíc korun, na verze po faceliftu, který přišel v roce 2015, ovšem již budete potřebovat přibližně 290 tisíc Kč. Pokud pak zatoužíte po nižším nájezdu, oněch 200 koních a pohonu všech kol, který kolegové kvůli schopnostem mimo zpevněný asfalt doporučují, jste rázem na 450 tisících korun. O to pečlivěji tedy zkontrolujte, že vámi vyhlédnutý kousek netrpí některým z výše popsaných neduhů.



Santa Fe třetí generace hlavně s dieselem a pohonem všech kol boduje, musíte si však dát pozor na pár možných problémů. Pokud pak na ně vámi vyhlédnutý kousek nebude trpět, můžete u něj počítat s vyšší cenou. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 7 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva