Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu

Levný a luxusní zní jako nesmysl, v Číně je ale evidentně možné kde co. Vůz zdánlivě marně bojující o kupce zanikající třídy aut je i díky tomu velký hit a nabízet se má i v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu

14.12.2020 | Petr Prokopec

Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu

/

Foto: Wuling

Levný a luxusní zní jako nesmysl, v Číně je ale evidentně možné kde co. Vůz zdánlivě marně bojující o kupce zanikající třídy aut je i díky tomu velký hit a nabízet se má i v Evropě.

Za první letošní kvartál bylo v Evropě prodáno pouze něco málo přes 74 tisíc vozů kategorie MPV. To je oproti loňsku strmý 42procentní sešup, který ještě nebyl dán primárně pandemií koronaviru, proto ostatně zmiňujeme data za toto období. Lidé už léta na úkor kdysi oblíbených rodinných stěhováků stále častěji kupují SUV. Soustavně se tak smrskává seznam výrobců, kteří model této třídy nabízí. V Číně se ovšem pěje jiná písnička, jak připomíná i značka Wuling, která spadá pod americký koncern General Motors a tamní automobilku SAIC, která minulý měsíc poslala do prodeje novinku zvanou Victory.

Nazvat auto Vítězství zní trochu samolibě, Wuling měl ale s tímto modelem k úspěchu od začátku slušně nakročeno. Toto MPV měří 4,88 metru na délku, 1,88 metru na šířku a 1,7 metru na výšku, pročež takový Ford S-Max překonává od nárazníku k nárazníku o celých 10 centimetrů. Kde však Victory skutečně boduje, to je 2,8metrový rozvor, který bez problémů pobere i tři řady sedadel.

Automobilka se šestimístnou konfigurací počítá již ve standardu, pročež byla veškerá sedadla navržena s ohledem na maximální ergonomii. Pohostit tak mají jakýkoliv typ postavy, zároveň prý na dlouhých cestách redukují únavu. O pozornost se přitom hlásí hlavně prostřední řada, kterou lze elektronicky posouvat vpřed, vzad či sklápět. Před koleny tak snadno můžete mít až půl metru místa, další komfort pak má na starosti ještě nožní opora.

Součástí standardu je rovněž dvoubarevné kožené čalounění či jedna z nejrozměrnějších panoramatických střech, jaké jsou aktuálně k mání. Dále dorazil digitální přístrojový štít, 12,3palcová volně plovoucí obrazovka multimédií či adaptivní tempomat, autonomní brzdy a šestice airbagů. Číňané pak mysleli i na současnou dobu a nechali dovnitř nainstalovat generátor negativních iontů, jenž blokuje viry stejně účinně jako maska N95. Na to, že se nejedná o auto prémiové auto, jde o slušný luxus, který ale zdaleka nevyjde draho.

Než se k tomu dostaneme, můžeme se podívat ještě pod kapotu, kde je možné vybírat ze dvou verzí 1,5litrového přeplňovaného čtyřválce. V základu jednotka nabídne 145 koní, na vrcholu pak 174. O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, to však v případě čínských značek není nic neobvyklého. V případě silnější varianty se nicméně dá očekávat zhruba devítisekundový sprint a nejvyšší rychlost okolo 200 km/h, což je v případě rodinného auta více než dost.

Řada těchto informací zazněla už minulý měsíc, kdy auto zamířilo do prodeje za ceny mezi 85 800 a 116 800 yuany. To je 284 až 386 tisíc Kč, na takřka pětimetrové, luxusně pojaté MPV fantastické sumy - u nás za tolik nekoupíte o mnoho více než úplný základ Škody Fabia. V tomto kontextu není divu, že bylo hned za listopad, první neúplný měsíc prodejů, dodáno zákazníkům 12 695 aut. A automobilka říká, že v záloze má v tuto chvíli dalších 30 tisíc objednávek.

To je skutečně velký úspěch na model značky, která historicky prodává v Číně maximálně nízké desetitisíce všech svých modelů. Že by MPV nebyla mrtvá? Vypadá to, že za správnou cenu skutečně nejsou, alespoň za velkou zdí určitě ne. Na otázku, zda bude stejný recept fungovat i v Evropě, si nejspíše budeme moci jednoho odpovědět - Wuling chce přesně tento vůz na starém kontinentu nabízet též.


Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 1 - Wuling Victory 2020 nova sada 01Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 2 - Wuling Victory 2020 nova sada 02Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 3 - Wuling Victory 2020 nova sada 03Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 4 - Wuling Victory 2020 nova sada 04Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 5 - Wuling Victory 2020 nova sada 05Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 6 - Wuling Victory 2020 nova sada 06Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 7 - Wuling Victory 2020 nova sada 07Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 8 - Wuling Victory 2020 nova sada 08Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 9 - Wuling Victory 2020 nova sada 09Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 10 - Wuling Victory 2020 nova sada 10
Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 11 - Wuling Victory 2020 nova sada 11Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 12 - Wuling Victory 2020 nova sada 12
Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 13 - Wuling Victory 2020 nova sada 14Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 14 - Wuling Victory 2020 nova sada 15Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 15 - Wuling Victory 2020 nova sada 16
Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 16 - Wuling Victory 2020 nova sada 17Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu - 17 - Wuling Victory 2020 nova sada 18
Wuling Victory je nové čínské MPV, které zkouší odehnat zákazníky od SUV. A minimálně v Číně mu to zatím jde velmi dobře, s cenou kolem 300 tisíc Kč i za vrcholnou specifikaci je to prodejní trhák. Foto: SAIC-GM-Wuling

Zdroj: SAIC-GM-Wuling

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše