Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu
14.12.2020 | Petr Prokopec
Levný a luxusní zní jako nesmysl, v Číně je ale evidentně možné kde co. Vůz zdánlivě marně bojující o kupce zanikající třídy aut je i díky tomu velký hit a nabízet se má i v Evropě.
Za první letošní kvartál bylo v Evropě prodáno pouze něco málo přes 74 tisíc vozů kategorie MPV. To je oproti loňsku strmý 42procentní sešup, který ještě nebyl dán primárně pandemií koronaviru, proto ostatně zmiňujeme data za toto období. Lidé už léta na úkor kdysi oblíbených rodinných stěhováků stále častěji kupují SUV. Soustavně se tak smrskává seznam výrobců, kteří model této třídy nabízí. V Číně se ovšem pěje jiná písnička, jak připomíná i značka Wuling, která spadá pod americký koncern General Motors a tamní automobilku SAIC, která minulý měsíc poslala do prodeje novinku zvanou Victory.
Nazvat auto Vítězství zní trochu samolibě, Wuling měl ale s tímto modelem k úspěchu od začátku slušně nakročeno. Toto MPV měří 4,88 metru na délku, 1,88 metru na šířku a 1,7 metru na výšku, pročež takový Ford S-Max překonává od nárazníku k nárazníku o celých 10 centimetrů. Kde však Victory skutečně boduje, to je 2,8metrový rozvor, který bez problémů pobere i tři řady sedadel.
Automobilka se šestimístnou konfigurací počítá již ve standardu, pročež byla veškerá sedadla navržena s ohledem na maximální ergonomii. Pohostit tak mají jakýkoliv typ postavy, zároveň prý na dlouhých cestách redukují únavu. O pozornost se přitom hlásí hlavně prostřední řada, kterou lze elektronicky posouvat vpřed, vzad či sklápět. Před koleny tak snadno můžete mít až půl metru místa, další komfort pak má na starosti ještě nožní opora.
Součástí standardu je rovněž dvoubarevné kožené čalounění či jedna z nejrozměrnějších panoramatických střech, jaké jsou aktuálně k mání. Dále dorazil digitální přístrojový štít, 12,3palcová volně plovoucí obrazovka multimédií či adaptivní tempomat, autonomní brzdy a šestice airbagů. Číňané pak mysleli i na současnou dobu a nechali dovnitř nainstalovat generátor negativních iontů, jenž blokuje viry stejně účinně jako maska N95. Na to, že se nejedná o auto prémiové auto, jde o slušný luxus, který ale zdaleka nevyjde draho.
Než se k tomu dostaneme, můžeme se podívat ještě pod kapotu, kde je možné vybírat ze dvou verzí 1,5litrového přeplňovaného čtyřválce. V základu jednotka nabídne 145 koní, na vrcholu pak 174. O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, to však v případě čínských značek není nic neobvyklého. V případě silnější varianty se nicméně dá očekávat zhruba devítisekundový sprint a nejvyšší rychlost okolo 200 km/h, což je v případě rodinného auta více než dost.
Řada těchto informací zazněla už minulý měsíc, kdy auto zamířilo do prodeje za ceny mezi 85 800 a 116 800 yuany. To je 284 až 386 tisíc Kč, na takřka pětimetrové, luxusně pojaté MPV fantastické sumy - u nás za tolik nekoupíte o mnoho více než úplný základ Škody Fabia. V tomto kontextu není divu, že bylo hned za listopad, první neúplný měsíc prodejů, dodáno zákazníkům 12 695 aut. A automobilka říká, že v záloze má v tuto chvíli dalších 30 tisíc objednávek.
To je skutečně velký úspěch na model značky, která historicky prodává v Číně maximálně nízké desetitisíce všech svých modelů. Že by MPV nebyla mrtvá? Vypadá to, že za správnou cenu skutečně nejsou, alespoň za velkou zdí určitě ne. Na otázku, zda bude stejný recept fungovat i v Evropě, si nejspíše budeme moci jednoho odpovědět - Wuling chce přesně tento vůz na starém kontinentu nabízet též.

















Wuling Victory je nové čínské MPV, které zkouší odehnat zákazníky od SUV. A minimálně v Číně mu to zatím jde velmi dobře, s cenou kolem 300 tisíc Kč i za vrcholnou specifikaci je to prodejní trhák. Foto: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
- Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
včera - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021
Nejčtenější články
- 30 let stará italská legenda má mimořádně zmatečně řešený zavazadelník, radši se jím nechlubí
30.1.2021 - Nejsilnější pojízdný jeřáb světa je extrémní monstrum, 100 metrů nad zem zvedne až 1 200 tun
30.1.2021 - Majitel krátce po koupi zavřel do garáže nový Mercedes, po 34 letech je sotva jetý na prodej
30.1.2021 - Korejci ukázali, jak se do jejich luxusně pojaté novinky vejde až 11 lidí naráz
31.1.2021 - Někdo najel 342 tisíc km v superautě s motorem 5,0 V10 biturbo, teď ho levně prodává
31.1.2021 - Cena silného nového VW ve Francii ukazuje, jak zajistí rozmach elektromobilů přes nezájem o ně
31.1.2021 - Majitelé výhodných čínských SUV s nimi měli ihned přestat jezdit, teď možná nebudou litovat
31.1.2021 - Výroba nejžádanějšího vozu v době COVIDu stojí, ukazuje chaos dnešního světa aut
31.1.2021 - Luxusní rodinný VW s 5,3 metru délky je navzdory svému pojetí i ceně velký hit
31.1.2021 - Němci postavili extrémní stroj, v luxusu zvládne 100procentní stoupání i stovku za 3,5 s
31.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Octavia IV 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 11:18 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11:12 - rhinos
- Koronavirus 11:07 - rhinos
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 16:54 - Snowman000
- Porsche - vse o sportovnich modelech 13:55 - pavproch
- Genevo ONE - Zkušenosti 12:53 - řidičBOB