Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní čínské auto pro velké rodiny je obrovský hit, při jeho ceně ani není divu
14.12.2020 | Petr Prokopec
Levný a luxusní zní jako nesmysl, v Číně je ale evidentně možné kde co. Vůz zdánlivě marně bojující o kupce zanikající třídy aut je i díky tomu velký hit a nabízet se má i v Evropě.
Za první letošní kvartál bylo v Evropě prodáno pouze něco málo přes 74 tisíc vozů kategorie MPV. To je oproti loňsku strmý 42procentní sešup, který ještě nebyl dán primárně pandemií koronaviru, proto ostatně zmiňujeme data za toto období. Lidé už léta na úkor kdysi oblíbených rodinných stěhováků stále častěji kupují SUV. Soustavně se tak smrskává seznam výrobců, kteří model této třídy nabízí. V Číně se ovšem pěje jiná písnička, jak připomíná i značka Wuling, která spadá pod americký koncern General Motors a tamní automobilku SAIC, která minulý měsíc poslala do prodeje novinku zvanou Victory.
Nazvat auto Vítězství zní trochu samolibě, Wuling měl ale s tímto modelem k úspěchu od začátku slušně nakročeno. Toto MPV měří 4,88 metru na délku, 1,88 metru na šířku a 1,7 metru na výšku, pročež takový Ford S-Max překonává od nárazníku k nárazníku o celých 10 centimetrů. Kde však Victory skutečně boduje, to je 2,8metrový rozvor, který bez problémů pobere i tři řady sedadel.
Automobilka se šestimístnou konfigurací počítá již ve standardu, pročež byla veškerá sedadla navržena s ohledem na maximální ergonomii. Pohostit tak mají jakýkoliv typ postavy, zároveň prý na dlouhých cestách redukují únavu. O pozornost se přitom hlásí hlavně prostřední řada, kterou lze elektronicky posouvat vpřed, vzad či sklápět. Před koleny tak snadno můžete mít až půl metru místa, další komfort pak má na starosti ještě nožní opora.
Součástí standardu je rovněž dvoubarevné kožené čalounění či jedna z nejrozměrnějších panoramatických střech, jaké jsou aktuálně k mání. Dále dorazil digitální přístrojový štít, 12,3palcová volně plovoucí obrazovka multimédií či adaptivní tempomat, autonomní brzdy a šestice airbagů. Číňané pak mysleli i na současnou dobu a nechali dovnitř nainstalovat generátor negativních iontů, jenž blokuje viry stejně účinně jako maska N95. Na to, že se nejedná o auto prémiové auto, jde o slušný luxus, který ale zdaleka nevyjde draho.
Než se k tomu dostaneme, můžeme se podívat ještě pod kapotu, kde je možné vybírat ze dvou verzí 1,5litrového přeplňovaného čtyřválce. V základu jednotka nabídne 145 koní, na vrcholu pak 174. O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, to však v případě čínských značek není nic neobvyklého. V případě silnější varianty se nicméně dá očekávat zhruba devítisekundový sprint a nejvyšší rychlost okolo 200 km/h, což je v případě rodinného auta více než dost.
Řada těchto informací zazněla už minulý měsíc, kdy auto zamířilo do prodeje za ceny mezi 85 800 a 116 800 yuany. To je 284 až 386 tisíc Kč, na takřka pětimetrové, luxusně pojaté MPV fantastické sumy - u nás za tolik nekoupíte o mnoho více než úplný základ Škody Fabia. V tomto kontextu není divu, že bylo hned za listopad, první neúplný měsíc prodejů, dodáno zákazníkům 12 695 aut. A automobilka říká, že v záloze má v tuto chvíli dalších 30 tisíc objednávek.
To je skutečně velký úspěch na model značky, která historicky prodává v Číně maximálně nízké desetitisíce všech svých modelů. Že by MPV nebyla mrtvá? Vypadá to, že za správnou cenu skutečně nejsou, alespoň za velkou zdí určitě ne. Na otázku, zda bude stejný recept fungovat i v Evropě, si nejspíše budeme moci jednoho odpovědět - Wuling chce přesně tento vůz na starém kontinentu nabízet též.

















Wuling Victory je nové čínské MPV, které zkouší odehnat zákazníky od SUV. A minimálně v Číně mu to zatím jde velmi dobře, s cenou kolem 300 tisíc Kč i za vrcholnou specifikaci je to prodejní trhák. Foto: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejčtenější články
- Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 - Poslední ryzí sporťák Alfy Romeo končí bez nástupce, možná ani nevíte, že se pořád vyrábí
16.12.2020 - Číňané posílají do Evropy další nové SUV, začínají na trhu s největšími dotacemi
16.12.2020 - Muž provozující Teslu jako taxi se podělil o své zkušenosti, reálný dojezd je tragický
16.12.2020 - Clarkson trpí kvůli úřadům, auto, které si zamiloval, musí být sešrotováno
16.12.2020 - Němci otestovali dieselovou Octavii III s 200 tisíci km, zůstala jim jen hořkost v ústech
16.12.2020 - Firma, která i v ČR prodávala velmi levné, sportovní sedany, šla i proti Dacii, pak ale přišel krach
16.12.2020 - Dvojnásobný mistr světa F1 se tváří jako nováček, ten čtyřnásobný říká, že je to cirkus
16.12.2020 - Dacia Duster jako Renault pro Evropu ukázala interiér, vypadá o hodně líp než ta „naše”
17.12.2020 - Zklamání z nové generace japonské ikony je tak velké, že 1,5 milionu stojí i olítané kusy
17.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan