Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned
27.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pick-up je zdánlivě ryze utilitární vůz, ke kterému luxus sedí asi jako frak k práci v kravíně. Jenže realita je jiná a stále více zákazníků touží právě po něm.
Prvním skutečně prémiovým pick-upem světa by měl být Mercedes třídy X. Tedy alespoň dle tvrzení samotného Mercedesu. Ten tvrdí, že dárcovskému Nissanu Navara nedodal pouze vlastní logo, přepracováno bylo vše, co lze vidět a na co si lze sáhnout. Ani pohon nezůstal stejný, z japonského originálu tak zůstala pouze platforma, vše ostatní dodali Němci.
Jisté ale je, že třída X nebude prvním luxusním pick-upem v běžném prodeji, nemluvě o tom, že „iksko” se stále ještě neprodává. Vozů s velkou cenovkou, za kterou dodají kombinaci luxusu a korby na zádi, se najde víc. Nejnověji se mezi ně řadí RAM, který bude od letošního podzimu nabízet modely 1500, 2500 a 3500 v omezené sérii Limited Tungsten Edition.
Tato edice se postaví na vrchol nabídky, přičemž zatím není omezena ani počtem kusů, ani délkou výroby. Od pracovních verzí ji odlišíte podle většího množství chromu, zatmaveného pozadí světlometů či sportovní kapoty, jež je ale vyhrazena pouze pro RAM 1500.
Všechny plastové nástavce má lakovány shodnou barvou jako plechy. Interiéru dominuje dvoubarevná kůže, které dělají společnost unikátní koberečky a pravé dřevěné dekory. Světovým prvenstvím je pak semišem potažený strop, který se běžně u pick-upů nevyskytuje stejně, jako výšivky na dveřních panelech.
Edice Tungsten pojmenovaná po jednom z nejtvrdších kovů světa, u nás mu říkáme Wolfram, dostala bohatou standardní výbavu, za kterou je u ostatních variant třeba připlácet. Nechybí v ní multimediální systém Uconnect s 8,4palcovým displejem a Apple CarPlay či Android Auto. Počítat ale lze i s vyhřívanými a klimatizovanými sedadly.
Ceny startují na sumě 55 120 USD (cca 1 295 000 Kč) za RAM 1500, což je oproti základu více než dvojnásobná suma. Nicméně automobilka si je úspěchem jista, neboť dle firemních statistik si dosud jednu z vrcholných úrovní výbavy (Laramie či Longhorn) kupovalo a kupuje na 40 procent všech zákazníků. Vůči těmto edicím je novinka dražší jen nepatrně o 53 tisíc korun.
V její podobě lze mít libovolnou variantu, není přitom důležité, zda se standardním nebo prodlouženým rozvorem, pohonem zadních či všech čtyř kol či různou velikostí kabiny. Zákazníky čeká ještě volba osmi unikátních barev karoserie. Možností je tak nepočítaně a vybere si každý.








RAM Limited Tungsten Edition dostala do vínku nebývalou porci luxusu, kterou pojí s ložnou korbou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
