Maserati Quattroporte Diesel bude a bude brzy, s falešným zvukem motoru

Také „čtvery dveře“ dostanou producenta sazí. Disponovat má výkony 250 a 275 koní, v režimu Sport nabídne i typicky italský tón výfuku, z reproduktorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Maserati Quattroporte Diesel bude a bude brzy, s falešným zvukem motoru

11.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Maserati Quattroporte Diesel bude a bude brzy, s falešným zvukem motoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také „čtvery dveře“ dostanou producenta sazí. Disponovat má výkony 250 a 275 koní, v režimu Sport nabídne i typicky italský tón výfuku, z reproduktorů.

To, o čem si již delší dobu šeptali vrabci na střeše, se stalo skutečností. A teď nemáme na mysli odchod Felipe Massy od Ferrari, i když s Italy daná novinka spojitost má. Týká se ovšem té části koncernu Fiat, která má ve znaku trojzubec. Maserati totiž na frankfurtském autosalonu oznámilo, že připravuje dieselovou verzi nového Quattroporte.

Detaily příchodu na trh momentálně nejsou známé, mluví se pouze o začátku roku 2014, tedy velmi dohledné době. V rámci samotné techniky ale již máme větší přehled. Aby také ne, když půjde o stejný třílitrový šestiválec od VM Motori, jaký pohání také Ghibli. I zde přitom dostaneme dvojí naladění, což znamená 250 nebo 275 koní dle přání a bonity zákazníka.

Silnější provedení by mělo zvládnout akceleraci na stovku za 6,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h, přičemž průměrná spotřeba se má pohybovat okolo 6 litrů na 100 km. Slabší verze pak bude na stovku sprintovat za přibližně 6,8 s, maximálka však klesne na 240 km/h. Stejný tah čeká i žíznivost.

Maserati se přitom u obou modelů chce ujistit, že zákazníci dostanou také odpovídající zvuk, nikoliv traktorový chraplák. Proto dostane systém Active Sound, podobně jako třeba BMW M135i, který počítá se dvěma akustickými rezonátory umístěnými vedle výfuků. Jejich činnost pak bude záviset na zvoleném jízdním režimu.

Pokud totiž Quattroporte pojede v módu Normal, pak se z jeho „repráků“ bude linout vcelku nerušivý zvuk. Jakmile však řidiče stiskne tlačítko Sport na středovém tunelu, mělo by Maserati nasadit tón známý z jeho benzinových motorů. Přičemž oblažit jím hodlá jak posádku, tak i okolí.

Trochu protichůdným prvkem v celém schématu ovšem bude systém start/stop, který je společně s osmistupňovým automatem standardem. Přeci jen bude totiž asi opravdu podivné, když se na křižovatku přiřítíte s uměle vytvořeným jekotem, aby vzápětí vše ztichlo vypnutím motoru. I když vlastně i to má řešení, jak nám ukázal nový Lexus IS - reproduktory mohou „hrát”, i když motor neběží...

Takové jsou ale současné hloupé trendy, proti kterým již zřejmě nikdo nic nezmůže. Zvukové generátory a laboratorní redukce spotřeby jsou zkrátka „in“. Uvidíme tedy na počátku příštího roku, jakou částku bude Maserati za svůj příspěvek na toto téma požadovat.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu


Maserati Quattroporte Diesel bude a bude brzy, s falešným zvukem motoru - 1 - maserati quattroporte 2013 ermenegildo zegna 01Maserati Quattroporte Diesel bude a bude brzy, s falešným zvukem motoru - 2 - maserati quattroporte 2013 ermenegildo zegna 02Maserati Quattroporte Diesel bude a bude brzy, s falešným zvukem motoru - 3 - maserati quattroporte 2013 ermenegildo zegna 03
Maserati předstvilo ve Frankfurtu speciální edice Quattroporte Ermenegildo Zegna. Zároveň také potvrdilo, že příští rok přijde s dieselovou verzí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše