Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2015 pro Evropu: nové fotky a detaily, benzinová 1,5 dá stovku za 8,7 s
4.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka odhalila fakta o evropské paletě motorů. U dieselu máme počítat se spotřebou 3,4 l.
O nové generaci Mazdy 2 jsme naposledy hovořili - tedy pokud v to nebudeme počítat odbočku týkající se sedanu - na počátku října, kdy ve známost vešla první data o motorech. Japonská automobilka však v té chvíli naznačovala, že veškeré informace jsou předběžné a do zahájení prodeje mohou ještě projít drobnými změnami. Nyní zde ovšem máme fakta finální, pročež u dieselového 1,5litrového čtyřválce můžeme průměrnou spotřebu 3,4 l/100 km potvrdit. Zároveň pak můžeme posloužit i jízdní dynamikou.
Akceleraci z klidu na stovku tedy Mazda 2 osazená touto pohonnou jednotkou zvládne za 10,1 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost činí 178 km/h. Počítat pak můžete s emisemi CO2 ve výši 89 g/km, na jejichž ponížení se podílí především systém i-stop, japonská verze ne zrovna populární technologie start/stop. Mimo to dostal motor turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, vylepšené vstřikování, finesy vylepšující kultivovanost při studených startech nebo nízkou kompresi.
V rámci benzinových motorů již tolik technických informací k dispozici není, zmínit můžeme hlavně fakta o nejsilnější verzi naladěné na 115 koní. Ta dostala do vínku regenerativní brzdění i-ELOOP, které umožňuje kinetické energii, aby napájela elektrické obvody vozu. Díky tomu by spotřeba měla poklesnout o 5 procent na 4,9 l/100 km. V případě emisí CO2 lze počítat se 115 gramy na kilometr, stovku pak vůz zvládne za 8,7 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 200 km/h.
Mimo tuto verzi budou k dispozici ještě dvě slabší úrovně, z nichž první nabízí 75 a druhá 90 koní. V obou případech dostal 1,5litrový motor nižší kompresní poměr než u vrcholu, kde se dočkáme hodnoty 13:1. Kromě toho jsou méně potentní agregáty spřaženy s pětistupňovým manuálem (u 90koňové verze lze volit i automat), zatímco vrchol dostal standardně převodovku šestistupňovou. Tím ale dnes končíme, na příště se snad již ozveme s cenami.


















































































































Novou Mazdu 2 budou pohánět pouze 1,5litrové motory. Ten dieselový chce jezdit za 3,4 litru, s benzinovým pro změnu zdoláte stovku za 8,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před 10 hodinamiBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Ojetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
před 3 hodinamiNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
před 5 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 6 hodinamiDva podvodníci obrali důvěřivce o 1,2 miliardy Kč s pomocí nejlepších aut planety. Spadla ale klec a teď jdou do o dražby
před 8 hodinamiJak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva