Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2015 pro Evropu: nové fotky a detaily, benzinová 1,5 dá stovku za 8,7 s
4.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka odhalila fakta o evropské paletě motorů. U dieselu máme počítat se spotřebou 3,4 l.
O nové generaci Mazdy 2 jsme naposledy hovořili - tedy pokud v to nebudeme počítat odbočku týkající se sedanu - na počátku října, kdy ve známost vešla první data o motorech. Japonská automobilka však v té chvíli naznačovala, že veškeré informace jsou předběžné a do zahájení prodeje mohou ještě projít drobnými změnami. Nyní zde ovšem máme fakta finální, pročež u dieselového 1,5litrového čtyřválce můžeme průměrnou spotřebu 3,4 l/100 km potvrdit. Zároveň pak můžeme posloužit i jízdní dynamikou.
Akceleraci z klidu na stovku tedy Mazda 2 osazená touto pohonnou jednotkou zvládne za 10,1 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost činí 178 km/h. Počítat pak můžete s emisemi CO2 ve výši 89 g/km, na jejichž ponížení se podílí především systém i-stop, japonská verze ne zrovna populární technologie start/stop. Mimo to dostal motor turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, vylepšené vstřikování, finesy vylepšující kultivovanost při studených startech nebo nízkou kompresi.
V rámci benzinových motorů již tolik technických informací k dispozici není, zmínit můžeme hlavně fakta o nejsilnější verzi naladěné na 115 koní. Ta dostala do vínku regenerativní brzdění i-ELOOP, které umožňuje kinetické energii, aby napájela elektrické obvody vozu. Díky tomu by spotřeba měla poklesnout o 5 procent na 4,9 l/100 km. V případě emisí CO2 lze počítat se 115 gramy na kilometr, stovku pak vůz zvládne za 8,7 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 200 km/h.
Mimo tuto verzi budou k dispozici ještě dvě slabší úrovně, z nichž první nabízí 75 a druhá 90 koní. V obou případech dostal 1,5litrový motor nižší kompresní poměr než u vrcholu, kde se dočkáme hodnoty 13:1. Kromě toho jsou méně potentní agregáty spřaženy s pětistupňovým manuálem (u 90koňové verze lze volit i automat), zatímco vrchol dostal standardně převodovku šestistupňovou. Tím ale dnes končíme, na příště se snad již ozveme s cenami.


















































































































Novou Mazdu 2 budou pohánět pouze 1,5litrové motory. Ten dieselový chce jezdit za 3,4 litru, s benzinovým pro změnu zdoláte stovku za 8,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 2 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 2 hodinamiNissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
před 4 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 5 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva