Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg
29.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 48 foto, video) Nový sedan od Mazdy prozradil většinu svých specifikací, jen na dieselové motory je třeba vyčkat do Paříže.
Tak ono to celé ještě neskončilo. A to přesto, že první zmínky o nové generaci Mazdy 6 vypustila japonská automobilka do světa již před rokem. Poté jen postupně uvolňovala nové a nové snímky, které tu odhalily příď, tu verzi kombi. Celé by to mohla korunovat aktuální premiéra na autosalonu v Moskvě, kdyby ovšem Mazda neprohlásila, že se jedná pouze o specifikaci určenou pro ruský trh. Evropská verze bude podle japonské značky představena na autosalonu v Paříži, design se ale pochopitelně vůbec nezmění, stejně jako rozměry či hmotnosti a vůbec většina náležitostí již odhalených provedení. Ve Francii lze očekávat maximálně pár dalších novinek pod kapotou.
Při návštěvě stánku Mazdy v Moskvě byste totiž mohli spatřit pouze benzinové motory, což je s ohledem na tamní počasí logické. Základem se stane dvoulitrový čtyřválec SkyActive-G, který produkuje 150 koní a 210 Nm točivého momentu. Nad ním pak ční 2,5litrová pohonná jednotka SkyActive-G naladěná na 192 koní a 256 Nm.
Oba motory mohou být spřaženy s šestistupňovým manuálem či automatem, pro oba je standardem systém start/stop. Dvouapůllitrový model ovšem bude prvním modelem značky, který dostane systém i-ELOOP, tedy rekuperaci brzdné energie, která není využívána k pohonu kol, ale k pohánění audio systému, klimatizace a dalších elektrokomponentů.
Spotřeba by díky tomuto systému měla klesnout o 10 %, další úsporu má na svědomí snížený koeficient odporu vzduchu (na 0,26) a hlavně dieta způsobená rozsáhlým použitím vysokopevnostní oceli. Základní provedení s motorem 2,0i SkyActiv-G a šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol tak váží jen 1 340 kilogramů, což je na poměry střední třídy skutečně nízká hodnota a příliš neroste ani s vyššími specifikacemi. Pro Rusko vrcholná 2,5i SkyActiv-G s šestistupňovým automatem pak na váze ukáže pořád velmi skromných 1 410 kilogramů.
Dynamické parametry neznáme, kombinace 150 nebo 192 koní s takovou hmotností a (doufejme) rozumně „poskládanými” převody nabízených převodovek by ale neměla znamenat nic nezajímavého. O zpomalení se na každý pád budou starat čtyři kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením) o průměru 297 resp. 278 mm, známá je i spotřeba paliva. Těžko říci, jak moc je ta „ruská” srovnatelná s papírovým apetitem dle evropských norem, udávané hodnoty v kombinaci se ale pohybují od 5,9 litru benzinu u varianty 2,0i s automatem až po 6,4 u verze 2,5i taktéž s automatickou převodovkou.
Mazda navíc tvrdí, že dieta nemá negativní vliv na pasivní bezpečnosti vozu, nové materiály se naopak údajně zasloužily také o mezigenerační zvýšení tuhosti karoserie 30 %. Větší jsou navíc i rozměry novinky. Délka narostla na 4 865 mm, šířka na 1 840 mm a výška na 1 450 mm. Nejpodstatnější je ovšem protažení rozvoru o 105 mm na celkových 2 830 mm. Díky tomu vůz nabízí předním pasažérům více místa pro ramena, změny ale přivítají hlavně cestující vzadu. K dispozici totiž mají více prostoru pro kolena, delší sedáky i rozměrnější loketní opěrku.
Větší o 32 mm je také otvor zavazadelníku, do kterého se vejde 483 litrů nákladu. Mazda mimo to posunula přední kola o 100 mm dále od sloupku A, čímž dala novince mnohem dynamičtější siluetu. Tomu napomáhá i zkrácení zadního převisu, na tradičních hrbolech lemujících český asfalt tak nebudete spodkem vozu mlátit o vozovku.
Zároveň byste si ovšem neměli stěžovat ani v případě, kdy by vás terénní vlna donutila k zakousnutí se do palubní desky. Mazda svůj stěžejní sedan vybavila měkčenými materiály, které najdete prakticky po celé kabině. Zvláštní pozornost byla věnována detailům, které mají navodit atmosféru řidičského vozu.
Tomu má napomoci i naladění nového posilovače řízení a nastavení vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy vzadu. Tedy, alespoň u sedanu. Zda na tom kombi bude stejně, to nám zřejmě potvrdí až Paříž. Tamtéž bychom se navíc měli dozvědět, jak to bude s dieselovými motory.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
















































Nová Mazda 6 vychází z designového jazyka „Kodo - Soul of motion”, díky čemuž vypadá podobně jako agresivní koncept Takeri z loňského roku. Část jeho výrazu se ale cestou k sériové výrobě vytratila...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 10 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB