Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda popřela, že by chystala nové MPS, 2,5litrové turbo zatím zůstane jen CX-9
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová přeplňovaná jednotka o výkonu 231 koní zůstane zatím vyhrazena jen velkému SUV. Do Mazdy 6 se nastěhovat může, ale nejdříve za dva roky.
Ještě před pár lety měla Mazda v nabídce hned několik sportovních modelů. Aktuálně je však možné sáhnout po roadsteru či skorokupé MX-5, ani jedna z těchto verzí ale svými výkony neoslní. Prakticky celý svět proto se zájmem vzhlížel k vrcholnému SUV CX-9, v jehož útrobách se objevil nový 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec. Jelikož Mazda vzápětí uvedla, že tato pohonná jednotka se vejde i pod kapotu ostatních modelů, média ihned začala spekulovat o návratu verzí MPS. K tomuto kroku ale bohužel hned tak nedojde.
Namísto avíza příchodu sportovních novinek Mazda opětovně potvrdila, že je velmi malou značkou a jako taková má velmi omezené kapacity. Proto se nejprve hodlá soustředit na upevnění pozice svého kmenového portfolia a do jiných teritorií zamíří až poté. Podle vedení automobilky máme totiž dle japonských zvyklostí počítat s dlouhodobými strategiemi, nikoliv těmi krátkodobými. V této dekádě se tedy nejspíše MPS již nevrátí a otazníky visí rovněž nad novou Mazdou RX.
Tuto smutnou skutečnost potvrdil i šéf severoamerického zastoupení značky Masahiro Moro, dle nějž se značka musí v příštích dvou třech letech soustředit na navýšení svého obchodního potenciálu. To rozhodně není malý úkol, neboť kupříkladu pro Mazdu 6 se v loňském roce v zámoří vyslovilo jen 55 tisíc zákazníků. Ve srovnání s tamními registracemi Toyoty Camry, Nissanu Altima nebo Hondy Accord tak jde o opravdový zlomek.
Moro přitom uvedl, že zákazníky má oslovit zejména příchod dieselové verze, v jejímž případě lze počítat s výkonem 175 koní a točivým momentem 420 Nm. Nicméně poté by bylo možné zrození verze osazené právě oním 2,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který by vyprodukoval koní 231. „Myslím, že technicky je to možné. Pokud tedy bude existovat tržní potenciál, je to jedna z možností do budoucna.“
I přes toto přitakání ovšem nový šéf amerického zastoupení dále dodal, že „středobodem nabídky bude nadále atmosférický 2,5litrový motor“. Je tedy zjevné, že Mazda s jeho přeplňovanou verzí žádné výrazné kroky aktuálně podnikat nehodlá. V případě návratu kupé s rotačním motorem pak uvidíme příští rok, zda se věci vyjasní či nikoliv. Pokud ne, pak nezbude nic jiného, než taktéž čekat až na rok 2020.
Nový turbomotor zůstane prozatím vyhrazen pouze Mazdě CX-9
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry