Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda připravila ostré verze CX-3, 6 i MX-5, zatím ale jen pro Tokio
31.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na domácím autosalonu představí Mazda i poladěnou dvojku či SUV CX-5, produkční budoucnost těchto skutečně sportovních strojů je ale nejasná.
Pokud patříte mezi fanoušky sportovních modelů Mazdy, pak v poslední době dozajista nemáte klidné spaní. Japonská automobilka totiž v jednu chvíli vnadí kupříkladu na návrat modelu RX, aby vzápětí své příznivce zchladila více než studenou sprchou v podobě oznámení, že žádné deriváty MPS nebudou. Tedy alespoň v sériové výrobě. Koncepty jsou však věc zcela jiná, načež tu máme hned několik vozů, které se ukážou na autosalonu v Tokiu a pod nimiž je podepsaná divize Mazdaspeed stojící jinak právě za verzemi MPS.
Nač se tedy mohou návštěvníci lednové motor show těšit? Především na roadster MX-5, který se ukáže hned ve dvou specifikacích. Větší pozornost by přitom měla být věnována „sériovému“ provedení, jenž se chlubí aerodynamickým bodykitem s některými červeně lakovanými doplňky, specifickými litými koly BBS nebo výškově stavitelným podvozkem. Krátká tisková zpráva v Japonštině se dokonce zmiňuje také o výkonu, nic konkrétního však nezaznělo. Uvidíme tedy v samotném Tokiu, jak se vše vyvrbí.
Přesunout se můžeme k bíle lakovanému exempláři, který je připraven k závodním účelům. Máme tu tedy čelní tažné oko, skořepiny s vícebodovými pásy či ochranný rám. Stejné komponenty pak do vínku dostala i soutěžní verze Mazdy 2, na podrobnosti však u obou modelů evidentně taktéž dojde až v Tokiu. Nicméně Mazda zmiňuje, že oba vozy jsou připraveny již na letošní sezónu, pročež se dá předpokládat, že k prodeji minimálně na domácím trhu dojde.
Od bílé dvojky se můžeme přesunout zpět k modelům s černě zbarvenou karoserií, tedy k Mazdě CX-3 a Mazdě 6 (zvané na japonském trhu Atenza). Exteriér obou vozů byl vyšperkován slušivými sportovními doplňky a sadou velkých litých kol, uvnitř nechybí čalounění Alcantarou či v případě crossoveru dekorace imitující karbon. Ani v jednom případě pak nebyla opomenuta sada hliníkových pedálů, tím nám ale tiskové komuniké bohužel definitivně končí, alespoň pro dnešek. Více napoví přiložené fotografie...
Mazda MX-5 RS Racing Concept




Mazda MX-5 NR-A Racing Spec
Mazda 2 15MB Racing Spec
Mazda CX-3 Racing Concept
Mazda 6 Racing Concept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
