Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy
10.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka představí v Goodwoodu novou edici, která není určena pro veřejné silnice. Za 6 milionů má ale ke skutečnému závoďáku daleko.
Z Goodwoodu se vám dnes hlásíme již poněkolikáté a rozhodně ne naposledy. Jenže není zbytí, neboť právě na Festivalu rychlosti si daly dostaveníčko ty nejčerstvější sportovní novinky. Až dosud se ovšem jednalo o modely, které si v blízké či poněkud vzdálenější budoucnosti budete moci vyzkoušet na veřejných silnicích. A to včetně takového Caterhamu 620R. Novému McLarenu MP4-12C GT Spirit jsou však běžné vozovky zapovězeny.
Tato verze je příspěvkem závodního oddělení britské automobilky, přičemž sloužit má především jako nářadí nadšenců při okruhových dnech. V nabídce McLarenu se tak postaví mezi standardní MP4-12C a plně závodní speciál GT3, který do značné míry, zvláště v oblasti masky chladiče, inspiroval jeho vzhled i techniku. Přeplňovaný 3,8litrový osmiválec dostal nový olejový a chladicí systém, výkon zůstal na standardních 625 koních.
Jízdní dynamiku Britové neudávají, na sedmistupňové dvouspojkové převodovce ovšem žádné změny provedeny nebyly. To ovšem rozhodně nelze říci o karoserii, která se pyšní monstrózním zadním křídlem, agresivnějším čelním nárazníkem, kapotou ve stylu modelu GT3 a většími vstupy vzduchu. K výrobě přitom bylo využito více karbonu než obvykle, nižší tak bude i hmotnost.
Tomu samozřejmě pomáhají také kovaná 19palcová kola OZ se slicky Pirelli a spartánský interiér. Ten dostal klec schválenou FIA, hasící systém, závodní skořepinu pro řidiče a vyjímatelný volant. Karbonová palubní deska pak hostí jednoduché přepínače včetně digitálního displeje, malý komfort obstarává speciálně vyvinutá odlehčená klimatizace.
Přímo z kokpitu navíc bude možné nastavit tři řidičské režimy podvozku sníženého o 40 mm, stejně jako stabilizační systém nebo celkovou tuhost. Kromě toho bude standardem ještě systém HANS nebo karbon-keramické brzdy, za polykarbonátové okno dále snižující hmotnost si ale budete muset připlatit.
Přesnou cenu přitom McLaren nezveřejnil, jednat by se ovšem mělo o částku pod 200 000 GBP (cca šest milionů korun). Do prodeje by přitom verze GT Sprint měla jít již v závěru letošního roku, kdy bude pro okruhů chtivé zákazníky připraveno prvních dvacet vozů.






McLaren MP4-12C GT Sprint se poprvé ukáže na závodišti v Goodwoodu, kde ukáže plný potenciál svých 625 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha