Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C GT Sprint: s obřím křídlem a 625 koňmi jen na okruhy
10.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka představí v Goodwoodu novou edici, která není určena pro veřejné silnice. Za 6 milionů má ale ke skutečnému závoďáku daleko.
Z Goodwoodu se vám dnes hlásíme již poněkolikáté a rozhodně ne naposledy. Jenže není zbytí, neboť právě na Festivalu rychlosti si daly dostaveníčko ty nejčerstvější sportovní novinky. Až dosud se ovšem jednalo o modely, které si v blízké či poněkud vzdálenější budoucnosti budete moci vyzkoušet na veřejných silnicích. A to včetně takového Caterhamu 620R. Novému McLarenu MP4-12C GT Spirit jsou však běžné vozovky zapovězeny.
Tato verze je příspěvkem závodního oddělení britské automobilky, přičemž sloužit má především jako nářadí nadšenců při okruhových dnech. V nabídce McLarenu se tak postaví mezi standardní MP4-12C a plně závodní speciál GT3, který do značné míry, zvláště v oblasti masky chladiče, inspiroval jeho vzhled i techniku. Přeplňovaný 3,8litrový osmiválec dostal nový olejový a chladicí systém, výkon zůstal na standardních 625 koních.
Jízdní dynamiku Britové neudávají, na sedmistupňové dvouspojkové převodovce ovšem žádné změny provedeny nebyly. To ovšem rozhodně nelze říci o karoserii, která se pyšní monstrózním zadním křídlem, agresivnějším čelním nárazníkem, kapotou ve stylu modelu GT3 a většími vstupy vzduchu. K výrobě přitom bylo využito více karbonu než obvykle, nižší tak bude i hmotnost.
Tomu samozřejmě pomáhají také kovaná 19palcová kola OZ se slicky Pirelli a spartánský interiér. Ten dostal klec schválenou FIA, hasící systém, závodní skořepinu pro řidiče a vyjímatelný volant. Karbonová palubní deska pak hostí jednoduché přepínače včetně digitálního displeje, malý komfort obstarává speciálně vyvinutá odlehčená klimatizace.
Přímo z kokpitu navíc bude možné nastavit tři řidičské režimy podvozku sníženého o 40 mm, stejně jako stabilizační systém nebo celkovou tuhost. Kromě toho bude standardem ještě systém HANS nebo karbon-keramické brzdy, za polykarbonátové okno dále snižující hmotnost si ale budete muset připlatit.
Přesnou cenu přitom McLaren nezveřejnil, jednat by se ovšem mělo o částku pod 200 000 GBP (cca šest milionů korun). Do prodeje by přitom verze GT Sprint měla jít již v závěru letošního roku, kdy bude pro okruhů chtivé zákazníky připraveno prvních dvacet vozů.






McLaren MP4-12C GT Sprint se poprvé ukáže na závodišti v Goodwoodu, kde ukáže plný potenciál svých 625 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včeraTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
včera
Živá témata na fóru
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch