McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran

Ani britský supersport se odhalení nedočká v plánovaném termínu. První uniklé snímky ale ukázaly hlavně to, co se obecně očekávalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran

26.2.2013 | Petr Miler | 1 příspěvek

McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani britský supersport se odhalení nedočká v plánovaném termínu. První uniklé snímky ale ukázaly hlavně to, co se obecně očekávalo.

Nejsme si jisti, kdy měli Britové v úmyslu odhalit novodobého nástupce slavného modelu F1, pravděpodobně k tomu přistoupí někdy v průběhu dnešního dne. Po všech dílčích odhaleních, avízech a tomto úniku ale toho ke zkoumání bude zase o něco méně - všechno sice ještě nevíme, jedno z dosavadních „velkých tajemství” je ale minulostí.

Předčasně odhalen byl sériový vzhled vozu a mluvit zde o tajemství pouze v uvozovkách je na místě. Hotové auto se totiž loňskému konceptu více než podobá - je prakticky stejné a liší se pouze v detailech, které McLaren tak jako tak avizoval. Můžete sice namítat, že i tyto fotky zachycují pouze koncept, ale budete se mýlit - jsou pořízeny z jiných úhlů než všechny dosavadní, auto má jinou barvu, silniční pneumatiky, viditelný interiér skrze okna (i to střešní) a v neposlední řadě nové či upravené vstupy i výstupy chladícího vzduchu na obou koncích auta. Právě jejich změny resp. doplnění Britové oznámili předem a autenticitě těchto snímků nemáme důvod ani z jiných příčin pochybovat.

Jeden ze snímků nás navíc znovu a ještě lépe než dosud nechává nahlédnout do interiéru, který oplývá uhlíkovými vlákny. Jeho architektura je skutečně tak prostá, jak se zdálo z předchozích záběrů, zároveň si ale díky kombinaci nevšedních materiálů ponechává jistý punc výjimečnosti. Když se na něj tak díváme, ptáme se, jak Volvo bude vyrovnávat s použitím tenkého středového panelu s volným prostorem za ním, ale asi se s tím bude muset smířit. Zrovna jeho majitelé v minulosti také nesázeli v prvé řadě na vlastní důvtip...

Ale zpátky k P1. O tom vám sice nic dalšího říci nemůžeme, dříve zveřejněné specifikace ale prozradily už mnohé. Víme tedy, že o jeho pohon se bude starat primárně vidlicový osmiválec M838T, který se při objemu 3,8 litru a dvojici turbodmychadel stará o výkon až 737 koní při 7 500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 720 Nm při 4 000 ot./min.

K tomuto spřežení se přidává elektromotor, čerpající energii z akumulátorů o neupřesněné kapacitě, ale s hmotnosti 96 kg (očekávejme několem kolem 8-9 kWh), který vozu dodává dalších 178 koní resp. 260 Nm. Kombinovaný výkon obou pohonných jednotek tak krátkodobě činí až 916 koní a rovných 900 Nm. Poháněná kola jsou pouze zadní, o přenos výkonu směrem k nim se stará sedmistupňový dvouspojkový automat.

Že jde akumulátory dobíjet ze sítě nám může být celkem ukradené, to autu pomůže hlavně k nižší normované a dlouhodobě nereálné spotřebě paliva. Dynamika by nás zajímala o poznání více, ale hlavně tu si McLaren „suší” pro sebe. Alespoň se ještě máme na co těšit, předpokládané dnešní oficiální odhalení by mělo prozradit i to. Sledujte nás a určitě vám neunikne...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 1 - McLaren P1 2013 seriovy unik 01McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 2 - McLaren P1 2013 seriovy unik 02McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 3 - McLaren P1 2013 seriovy unik 03McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 4 - McLaren P1 2013 seriovy unik 04McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 5 - McLaren P1 2013 seriovy unik 05McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 6 - McLaren P1 2013 seriovy unik 06
Sériový McLaren P1 si za prezentační barvu zvolil žlutou. No, proč ne...

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše