McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran

Ani britský supersport se odhalení nedočká v plánovaném termínu. První uniklé snímky ale ukázaly hlavně to, co se obecně očekávalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran

26.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani britský supersport se odhalení nedočká v plánovaném termínu. První uniklé snímky ale ukázaly hlavně to, co se obecně očekávalo.

Nejsme si jisti, kdy měli Britové v úmyslu odhalit novodobého nástupce slavného modelu F1, pravděpodobně k tomu přistoupí někdy v průběhu dnešního dne. Po všech dílčích odhaleních, avízech a tomto úniku ale toho ke zkoumání bude zase o něco méně - všechno sice ještě nevíme, jedno z dosavadních „velkých tajemství” je ale minulostí.

Předčasně odhalen byl sériový vzhled vozu a mluvit zde o tajemství pouze v uvozovkách je na místě. Hotové auto se totiž loňskému konceptu více než podobá - je prakticky stejné a liší se pouze v detailech, které McLaren tak jako tak avizoval. Můžete sice namítat, že i tyto fotky zachycují pouze koncept, ale budete se mýlit - jsou pořízeny z jiných úhlů než všechny dosavadní, auto má jinou barvu, silniční pneumatiky, viditelný interiér skrze okna (i to střešní) a v neposlední řadě nové či upravené vstupy i výstupy chladícího vzduchu na obou koncích auta. Právě jejich změny resp. doplnění Britové oznámili předem a autenticitě těchto snímků nemáme důvod ani z jiných příčin pochybovat.

Jeden ze snímků nás navíc znovu a ještě lépe než dosud nechává nahlédnout do interiéru, který oplývá uhlíkovými vlákny. Jeho architektura je skutečně tak prostá, jak se zdálo z předchozích záběrů, zároveň si ale díky kombinaci nevšedních materiálů ponechává jistý punc výjimečnosti. Když se na něj tak díváme, ptáme se, jak Volvo bude vyrovnávat s použitím tenkého středového panelu s volným prostorem za ním, ale asi se s tím bude muset smířit. Zrovna jeho majitelé v minulosti také nesázeli v prvé řadě na vlastní důvtip...

Ale zpátky k P1. O tom vám sice nic dalšího říci nemůžeme, dříve zveřejněné specifikace ale prozradily už mnohé. Víme tedy, že o jeho pohon se bude starat primárně vidlicový osmiválec M838T, který se při objemu 3,8 litru a dvojici turbodmychadel stará o výkon až 737 koní při 7 500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 720 Nm při 4 000 ot./min.

K tomuto spřežení se přidává elektromotor, čerpající energii z akumulátorů o neupřesněné kapacitě, ale s hmotnosti 96 kg (očekávejme několem kolem 8-9 kWh), který vozu dodává dalších 178 koní resp. 260 Nm. Kombinovaný výkon obou pohonných jednotek tak krátkodobě činí až 916 koní a rovných 900 Nm. Poháněná kola jsou pouze zadní, o přenos výkonu směrem k nim se stará sedmistupňový dvouspojkový automat.

Že jde akumulátory dobíjet ze sítě nám může být celkem ukradené, to autu pomůže hlavně k nižší normované a dlouhodobě nereálné spotřebě paliva. Dynamika by nás zajímala o poznání více, ale hlavně tu si McLaren „suší” pro sebe. Alespoň se ještě máme na co těšit, předpokládané dnešní oficiální odhalení by mělo prozradit i to. Sledujte nás a určitě vám neunikne...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 1 - McLaren P1 2013 seriovy unik 01McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 2 - McLaren P1 2013 seriovy unik 02McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 3 - McLaren P1 2013 seriovy unik 03McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 4 - McLaren P1 2013 seriovy unik 04McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 5 - McLaren P1 2013 seriovy unik 05McLaren P1 2013: unikly fotky sériové verze, ze všech stran - 6 - McLaren P1 2013 seriovy unik 06
Sériový McLaren P1 si za prezentační barvu zvolil žlutou. No, proč ne...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.