Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Okruhový model se ukázal na nových fotkách, jež mapují optimalizovanou aerodynamiku. Laděna byla na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru.
Čistě okruhové provedení McLarenu P1 jsme si ve formě konceptu mohli představit již loni v létě, kdy GTR debutovalo na americkém Pebble Beach. Následně britská automobilka zveřejnila i fotky interiéru, stále však svou novinku částečně držela pod rouškou tajemství. Nyní však již víme, že vše potřebné se dozvíme na březnovém autosalonu v Ženevě, kde se GTR představí ve své sériové verzi. Následovat má výroba a zahájení prodeje, přičemž vůz bude nabídnut pouze stávajícím majitelům standardního hybridního supersportu.
Zatím sice není jasné, kolik exemplářů McLaren vyrobí, více však víme o jeho pohonném ústrojí. Tím je i nadále 3,8litrový osmiválec twin-turbo, kterému asistuje elektromotor a automatická převodovka. Výkon byl však oproti základu razantně zvýšen, přičemž koncept se pyšnil hodnotou 1 000 koní. Tato síla však v reálu dost možná bude překonána, neboť značka nově prohlašuje, že poměr výkonu a hmotnosti se vůči silničnímu provedení měl zlepšit o 10 procent a přesáhne 700 koní na tunu.
Vůči standardnímu McLarenu P1 se měnila rovněž aerodynamika. Máme tu tedy extrémní zadní křídlo, nízko položené lízátko předního nárazníku, přeprofilované boky, jež zásobují motorový prostor větším množstvím vzduchu, jinak umístěná zpětná zrcátka nebo výraznější difuzor. Všemu pak sekunduje snížený podvozek a karbonové šasí MonoCage, které včetně baterie, elektrorozvodů a střešního sání váží pouhých 90 kilogramů.
Sedadla budou nastavena podle konkrétního řidiče a napevno ukotvena, čímž McLaren dosáhl redukce hmotnosti. To samé pak můžeme říci také o volantu, který vychází z toho, který sloužil v monopostu F1 MP4-23 z roku 2008. V jeho středu najdete většinu ovládacích prvků včetně těch, jež nastavují DRS a IPAS, tedy zadní křídlo a okamžitý výkon elektromotoru. Vše přitom můžete ovládat v rukavicích a závodní helmě.
Ačkoliv je ale McLaren P1 GTR zaměřen na maximální okruhové využití, i nadále nabídne majitelům trochu toho komfortu, a sice skrze klimatizaci. Zároveň v něm můžeme vidět nejextrémnější model, jaký kdy značka nabídla k prodeji. V průběhu uplynulých měsíců totiž najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, během nichž byla laděna elektronika a chlazení. Zákazníci se tedy mají nač těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.













McLaren P1 GTR najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, aby byla optimalizována jeho aerodynamika a chlazení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva