Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren Sport Series dorazí hned ve dvou verzích, poté v několika dalších
10.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské novinky dostanou pokaždé do vínku minimálně 500 koní. Záhy se navíc dočkají bratříčků, kteří přinesou více praktičnosti i otevřenou kabinu.
Ženevský autosalon rozhodně nebyl skoupý na novinky značky McLaren. Představit jsme si tak mohli nejen striktně okruhový P1 GTR, ale rovněž novodobý LongTail. Tedy model 675 LT, který dorazil s vyšším výkonem, nižší hmotností a potenciálem rozdrtit konkurenční Ferrari 488 GTB, jež se na výstavišti Palexpo ukázalo rovněž. My se ovšem již nebudeme ohlížet za minulostí, ale místo toho si posvítíme na budoucnost. Do Ženevy totiž dorazil také šéf značky Mike Flewitt, který se rozpovídal o nově příchozí řadě Sport Series.
Tato novinka se ukáže již příští měsíc na autosalonu v New Yorku, přičemž hned zkraje nám McLaren neodhalí pouze jeden model, ale rovnou dva. V obou případech půjde o kupátka, jež mají být postaveny na bázi lehce upraveného karbonového šasí MonoCell, přičemž obě se budou pyšnit také vzhůru výklopnými dveřmi, sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a 3,8litrovým osmiválcem twin-turbo naladěným na nižší výon.
V motorovém prostoru ovšem shoda nejspíše skončí, neboť jedna varianta bude základním modelem a druhá dynamicky zaměřeným. Jejich název sice prozatím nebyl upřesněn, podle očekávání však půjde ruku v ruce s dosavadní nomenklaturou značky. Nejprve tedy dorazí trojčíslí, jež bude odrážet potenciál motoru a které podle Flewitta „začíná pětkou“. Vše pak završí písmeno, tedy „C“ u základu a „S“ u výkonnějšího modelu.
„Model C bude v rámci technologií plně konkurenceschopným vozem, nicméně „eSko“ bude takřka ideálem - dostane více výkonu a více se zaměří na pobavení řidiče,“ vyjmenovává rozdíly mezi oběma verzemi Flewitt. A dodává, že touto dvojicí expanze řady Sport Series nekončí. Dočkat bychom se tak měli i dalšího provedení, které se pro změnu zaměří na větší praktičnost a přijde s extra zavazadlovým prostorem za sedadly.
Ani poté ovšem McLaren s obsazováním trhu neskončí, neboť v plánu je také Spider, okruhová varianta a možná také provedení LongTail. To se ale již nacházíme v opravdu předaleké budoucnosti, a proto se raději vrátíme k úvodní dvojici, která by v rámci ceny měla startovat na úrovni Porsche 911 Turbo, tedy někde okolo 4,5 milionu korun, což je na karbonové auto s výkonem přes 500 koní přijatelná suma.
Aby jí McLaren dosáhl, bude se muset řada Sport Series obejít bez vrcholné techniky, kterou do vínku dostali dražší sourozenci z řad Super Series a Ultimate Series. Počítat tedy nemáme s výsuvným křídlem nebo aktivním podvozkem a aerodynamikou. I tak sice dojde k jistému překrytí nabídky, daného bratrovražedného boje se ovšem Flewitt neobává. Místo toho očekává razantní navýšení prodejů.
Pokud vše půjde podle plánu, pak by po plném naběhnutí výroby měl McLaren vyrábět zhruba čtyři tisíce nových aut ročně, přičemž 2 500 exemplářů připadá na řadu Sport Series. To je více než dvojnásobné navýšení produkce, což je velmi ambiciózní záměr. Nereálný zdaleka není.












Nový McLaren Sport Series se nám odhaluje pravidelně, bez maskování jsme však jeho karoserii ještě neviděli
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 06:28 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch