Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz Shooting Break: CLS jako kombi?
22.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Čtyřdveřové kupé Mercedes CLS vzbudilo v roce 2004 velké pozdvižení. Do té době designově konzervativní stuttgartská automobilka tím přilákala mezi své zákazníky mnoho zámožných nováčků, kteří automobily s třícípou hvězdou opomíjeli právě kvůli stylu, protože CLS vsadilo především na styl.
Nyní se na autosalonu v Pekingu představuje jako koncept Shooting Break druhá generace této modelové řady. I když jde samozřejmě zatím pouze o spekulace, ve Stuttgartu velmi vážně uvažují o tom, že nové CLS již nebude k dispozici pouze v tříprostorové čtyřdveřové karoserii, ale nabídne i praktičtější varianty. Mnohé naznačila studie Fascination z roku 2008, která představovala alternativu kombi na bázi třídveřového kupé nové generace třídy E. Koncept Shooting Break s přední částí ve stylu supersportu SLS AMG pak prozrazuje, jakým směrem se bude ubírat vzhled nové generace CLS.
Rozměrná třícípá hvězda by měla být jako u všech sportovně pojatých mercedesů součástí široké přední masky s jedinou vodorovnou lamelou, který zde není součástí přední kapoty, a z níž do stran vybíhají tvarově složité přední světlomety osazené výhradně LED diodami. Celkem 71 „ledek“ poskytuje automobilu ve tmě nejen nezaměnitelný vzhled, ale také významně zlepšují viditelnost při jízdě ve srovnání s bi-xenonovými světlomety. Prostor před vozidlem je neustále monitorován a podle toho se přestavují i světlomety na funkcí mlhových světel, svícení do zatáčky nebo do dálky v případě volné dálnice. Hi-tech světlomety jsou spolu s výraznou zasazeny do dramatického předního nárazníku a rozšířené podběhy kol. Sportovní styl navíc zdůrazňuje nepoměr nízké prosklené boční části a vysokým bokům, který rozbíjí dva lukovitě prohnuté prolisy, a ostré zakončení bočních oken.
Téměř splývající záď doplněná střešním spojlerem samozřejmě neprospěje objemu zavazadlového prostoru, ale o to v tomto případě opravdu nejde. Po otevření dveří zjistíte, že boční okna jsou bezrámová stejně jako u první generace CLS. Další specialitou jsou zapuštěné kliky dveří , které vyjedou v okamžiku dotyku s rukou. Je však otázkou, jestli je také tento prvek určen pro sériovou výrobu. netradiční je i “kovový” povrch se saténovým leskem stejně jako pětipaprsková kola s ryzího stříbra obutá do pneumatik rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu.









Mimořádně luxusnímu interiéru s minimem tlačítek a ovladačů samozřejmě dominuje dřevo a kůže. Svým pohodlím učarují čtyři samostatná sedadla mají integrované opěrky hlavy, ale středobodem celého interiéru je dubový „solitér“ uprostřed vozidla, jenž se táhne od palubní desky až k zavazadlovému prostoru. Jeho součástí jsou samozřejmě otvory pro nápoje, ovladače ventilace vzadu a odkládací schránky s kůží čalouněnými kryty, které slouží také jako loketní opěrky.
Také podlaha zavazadlového prostoru je z tmavě mořeného dubu, který kontrastuje s hliníkovými lištami, což má vzbuzovat dojem luxusní jachty. Na výrobu kůží čalouněných částí bylo mimochodem třeba 10 čtverečních metrů tohoto materiálu a využito bylo zkušeností s výrobou luxusních maybachů... Dotek historie má speciální povrchová patina dřevěných částí a také nápisy Mercedes provedené písmem používaným automobilkou v roce 1920.
Pod přední kapotou najdeme novou generaci zážehového vidlicového šestiválce (60°) s přímým vstřikováním paliva piezoelektrickými vstřikovači o výkonu 225 kW a točivém momentu 370 N.m, který pohání zadní kola, a díky opatřením BlueEfficiency nastavuje v této výkonnostní kategorii nové standardy. Motor dokáže výrazně šetřit palivo díky systému umožňujícmu spalování chudší směsi, nechybí ani funkce start-stop.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 3 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před hodinouStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 3 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 4 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB