Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster zcela odhalen
29.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po první ochutnávce nám Mercedes naservíroval otevřenou verzi modelu SLS AMG v plné kráse. Máme řadu nových fotek i čerstvých informací.
Před třemi týdny nás Meredes zaskočil nečekaným odhalením modelu SLS Roadster. Ačkoli hovoříme o odhalení, vůz zůstával v tu chvíli před našimi zraky ještě částečně zahalen, byť jen velmi mírně - maskována byla jen označení výrobce, části světel a některé drobné detaily. I s technickými informacemi to tehdy bylo podobné, část jsme jich měli k dispozici ihned, část si Mercedes nechával pro sebe. Na kdy? No přece na dnešek, tak si to již známé pojďme doplnit o čerstvě zveřejněné detaily.
Vzhledově vůz opravdu nepřináší žádné překvapení, je zkrátka tím co již notoricky známé kupé, akorát bez pevné střechy. Jak jsme již konstatovali minule, s absencí pevné střechy se vytratily i vzhůru otevírané dveře, toto řešení nahradilo konvenční uchycení na konci předních blatníků. Vozu se tak již těžko bude říkat Gullwing (racek) a pokud bychom mu chtěli dát podobně příhodné „zvířecí” označení, museli bychom vyrazit kamsi pod mořskou hladinu. Taková létající ryba nezní úplně nudně...



U střechy ale ještě na chvíli zůstaňme. Jak jsme zmínili již začátkem května, výjimečná bude hlavně rychlost jejího stahování, která proběhne za pouhých 11 sekund a to i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. Nově víme i to, že střecha využije třech vrstev látky a bude disponovat poctivým zadním sklem. Její konstrukce sestává především z hořčíku a hliníku a je také mimořádně skladná. Nevíme, jak se to Mercedesu podařilo, ale „napěchování” střechy do části zavazadlového prostoru ubere „kufru” pouhé 3 litry objemu a ze 176 litrů u kupé se tak zavazadelník u roadsteru zmenší na výsledných 173 litrů.
Zdá se, že stahovací střeše věnovali u Mercedesu mimořádnou pozornost a výsledek je opravdu pozoruhodný. Dá se celkem bez okolků říci, že jde o nejpropracovanější mechanismus tohoto typu vůbec, neboť nevíme o jiném, který by byl tak rychlý, mohl by být využit do tak vysoké rychlosti nedělal „materiálové kompromisy” a dokonce nezabíral prakticky žádné místo zavazadlům. Vskutku pozoruhodné.
V souvislosti se zbavením vozu „plechové” střechy je ještě třeba říci, že tato změna příliš neovlivnila jeho hmotnost. Zde o již o zázrak nejde, Mercedes přiznal, že již karoserii kupé konstruoval s ohledem na budoucí vývoj roadsteru a disponuje tedy výztuhami, které by jinak u kupé nebyly nezbytné. Proměna SLS AMG v otevřené provedení si tak vynutila přidání jen minima dodatečných vyztužení. Jak již bylo řečeno v předchozím článku, samotná karoserie je s 243 kg hmotnosti jen o 2 kilogramy těžší než u kupé, není to ale celá pravda. Vyztuženo bylo dále ukotvení palubní desky a další podpůrné vzpěry najdeme ve středovém tunelu, rámu čelního skla a mezi místem pro uložení plátěné střechy a palivovou nádrží. Přibyly také elektromotory nutné pro otevírání střechy a samotná plátěná čepička není se vším všudy tak lehká, jak se na první pohled zdá. To vše posunulo pohotovostní hmotnost vozu o 40 kg výše k metě 1 660 kilogramů. I to je ale na dnešní dobu a třídu vozu číslo relativně solidní.
Pod kapotou SLS AMG Roadster pochopitelně pracuje stejný motor jako u kupé, mimochodem jeden z nejlepších agregátů, který Mercedes v posledních letech stvořil. Jde o osmiválec o objemu 6,2 litru (obchodní označení má podobu 63 nebo 6,3) s výkonem až 571 koní. Jeho síla se přenáší na kola zadní nápravy skrze sedmistupňový automat se dvěma spojkami. S ohledem na malý nárůst hmotnosti se i dynamika vozu změnila jen málo - zrychlení na stovku potrvá 3,8 sekundy, maximální rychlost má činit 317 km/h.
Sto procent všech technických parametrů zatím neznáme, to podstatné ale, jak vidno, tajemstvím již není. Ke zmíněnému se sluší dodat, že vůz bude vybaven několika prvky, jenž u kupé nenajdeme. Nejzajímavější je již proslulá „vzdušná šála” (Airscarf), což není nic jiného než vzduch proudící z opěrek hlav předních sedadel na krk řidiče či spolujezdce tak, aby nebyl zatěžován proudícím chladným vzduchem. Přítomnost sportovních sedadel, navigace Comand, dvouzónové klimatizace nebo bezklíčového vstupu pak již příliš nepřekvapí, jakkoli majitele jistě potěší.
Vůz bude představen veřejnosti 13. září na autosalonu ve Frankfurtu, již v červenci by jej ale mělo být možné objednat. Tehdy se také jistě dočkáme oficiálního ceníku (příplatek za Roadster by se měl pohybovat okolo 300 tisíc Kč), dodávky novinky prvním majitelům by pak měly proběhnout začátkem podzimu.
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 5 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Potápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před hodinouDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 3 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 4 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 6 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva