Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster zcela odhalen
29.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po první ochutnávce nám Mercedes naservíroval otevřenou verzi modelu SLS AMG v plné kráse. Máme řadu nových fotek i čerstvých informací.
Před třemi týdny nás Meredes zaskočil nečekaným odhalením modelu SLS Roadster. Ačkoli hovoříme o odhalení, vůz zůstával v tu chvíli před našimi zraky ještě částečně zahalen, byť jen velmi mírně - maskována byla jen označení výrobce, části světel a některé drobné detaily. I s technickými informacemi to tehdy bylo podobné, část jsme jich měli k dispozici ihned, část si Mercedes nechával pro sebe. Na kdy? No přece na dnešek, tak si to již známé pojďme doplnit o čerstvě zveřejněné detaily.
Vzhledově vůz opravdu nepřináší žádné překvapení, je zkrátka tím co již notoricky známé kupé, akorát bez pevné střechy. Jak jsme již konstatovali minule, s absencí pevné střechy se vytratily i vzhůru otevírané dveře, toto řešení nahradilo konvenční uchycení na konci předních blatníků. Vozu se tak již těžko bude říkat Gullwing (racek) a pokud bychom mu chtěli dát podobně příhodné „zvířecí” označení, museli bychom vyrazit kamsi pod mořskou hladinu. Taková létající ryba nezní úplně nudně...



U střechy ale ještě na chvíli zůstaňme. Jak jsme zmínili již začátkem května, výjimečná bude hlavně rychlost jejího stahování, která proběhne za pouhých 11 sekund a to i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. Nově víme i to, že střecha využije třech vrstev látky a bude disponovat poctivým zadním sklem. Její konstrukce sestává především z hořčíku a hliníku a je také mimořádně skladná. Nevíme, jak se to Mercedesu podařilo, ale „napěchování” střechy do části zavazadlového prostoru ubere „kufru” pouhé 3 litry objemu a ze 176 litrů u kupé se tak zavazadelník u roadsteru zmenší na výsledných 173 litrů.
Zdá se, že stahovací střeše věnovali u Mercedesu mimořádnou pozornost a výsledek je opravdu pozoruhodný. Dá se celkem bez okolků říci, že jde o nejpropracovanější mechanismus tohoto typu vůbec, neboť nevíme o jiném, který by byl tak rychlý, mohl by být využit do tak vysoké rychlosti nedělal „materiálové kompromisy” a dokonce nezabíral prakticky žádné místo zavazadlům. Vskutku pozoruhodné.
V souvislosti se zbavením vozu „plechové” střechy je ještě třeba říci, že tato změna příliš neovlivnila jeho hmotnost. Zde o již o zázrak nejde, Mercedes přiznal, že již karoserii kupé konstruoval s ohledem na budoucí vývoj roadsteru a disponuje tedy výztuhami, které by jinak u kupé nebyly nezbytné. Proměna SLS AMG v otevřené provedení si tak vynutila přidání jen minima dodatečných vyztužení. Jak již bylo řečeno v předchozím článku, samotná karoserie je s 243 kg hmotnosti jen o 2 kilogramy těžší než u kupé, není to ale celá pravda. Vyztuženo bylo dále ukotvení palubní desky a další podpůrné vzpěry najdeme ve středovém tunelu, rámu čelního skla a mezi místem pro uložení plátěné střechy a palivovou nádrží. Přibyly také elektromotory nutné pro otevírání střechy a samotná plátěná čepička není se vším všudy tak lehká, jak se na první pohled zdá. To vše posunulo pohotovostní hmotnost vozu o 40 kg výše k metě 1 660 kilogramů. I to je ale na dnešní dobu a třídu vozu číslo relativně solidní.
Pod kapotou SLS AMG Roadster pochopitelně pracuje stejný motor jako u kupé, mimochodem jeden z nejlepších agregátů, který Mercedes v posledních letech stvořil. Jde o osmiválec o objemu 6,2 litru (obchodní označení má podobu 63 nebo 6,3) s výkonem až 571 koní. Jeho síla se přenáší na kola zadní nápravy skrze sedmistupňový automat se dvěma spojkami. S ohledem na malý nárůst hmotnosti se i dynamika vozu změnila jen málo - zrychlení na stovku potrvá 3,8 sekundy, maximální rychlost má činit 317 km/h.
Sto procent všech technických parametrů zatím neznáme, to podstatné ale, jak vidno, tajemstvím již není. Ke zmíněnému se sluší dodat, že vůz bude vybaven několika prvky, jenž u kupé nenajdeme. Nejzajímavější je již proslulá „vzdušná šála” (Airscarf), což není nic jiného než vzduch proudící z opěrek hlav předních sedadel na krk řidiče či spolujezdce tak, aby nebyl zatěžován proudícím chladným vzduchem. Přítomnost sportovních sedadel, navigace Comand, dvouzónové klimatizace nebo bezklíčového vstupu pak již příliš nepřekvapí, jakkoli majitele jistě potěší.
Vůz bude představen veřejnosti 13. září na autosalonu ve Frankfurtu, již v červenci by jej ale mělo být možné objednat. Tehdy se také jistě dočkáme oficiálního ceníku (příplatek za Roadster by se měl pohybovat okolo 300 tisíc Kč), dodávky novinky prvním majitelům by pak měly proběhnout začátkem podzimu.







Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejčtenější články
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
21.11.2025
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
21.11.2025
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
21.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
