Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Coupe a Cabrio 2013: facelift změnil k nepoznání i dvoudvéřové modely
4.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další dvě verze Mercedesu třídy E nabídnou o poznání agresivnější design i naladění. Více bezpečnostních a luxusních systémů pak míří do standardu.
S příchodem modernizovaného sedanu a kombíku Mercedesu třídy E bylo omlazení kupé a kabrioletu prakticky nevyhnutelné. Pozoruhodné ovšem je, že navzdory pozdějšímu virtuálnímu odhalení kupé a kabria budou všechny čtyři karosářské varianty debutovat bok po boku již za pár dní na autosalonu v Detroitu. Jinak to ale dopadnout nemohlo - premiéra na ženevském autosalonu by byla vzhledem k plánovanému dubnovému začátku prodejů poněkud opožděná. A co přesně tedy nabídnout dvoudvéřové verze?
Krom takřka od základu pozměněného vzhledu po vzoru sedanu a kombíku můžete již od počátku prodejů počítat i se stejnou motorovou škálou jako v případě dříve odhalených verzí. To znamená výkony od 170 do 408 koní z turbodieselů a benzinových čtyřválců, šestiválců a osmiválců, které bude možné spřáhnout s manuální převodovkou i automatem 7G-Tronic. O pohonu všech kol se prozatímní informace nezmiňují, kupé a kabriolet tak zřejmě i nadále počítají pouze se zadní poháněnou nápravou.
Stejně jako čtyřdveřové modely (a budoucí třída S) však dostanou celou řadu novátorských bezpečnostních prvků, které zahrnují automatické brzdění ve městě využívající 3D modelu okolí vytvářeného pomocí kamer. To bude součástí standardní výbavy. Za příplatek pak třída E nabídne adaptivní tempomat a světlomety nebo asistent řízení, který monitoruje (a případně i upravuje) jízdu ve vytyčeném pruhu.
Kabriolet opět dostane větrný štít Aircap. I tento prvek je přitom součástí standardní výbavy, přičemž po automatickém vysunutí při překročení rychlosti 40 km/h (k deaktivaci dochází při jízdě rychlostí nižší než 15 km/h) redukuje turbulence na zadních sedadlech. Za příplatek je pak krční šála Airscarf, která fouká horký vzduch na šíji pasažérů.
Podvozku obou verzí by měl dostat trochu tužší naladění než třída E se čtyřmi dveřmi, přičemž chybět nebude sportovní zavěšení Agility Control nebo paket Dynamic Handling s elektronicky stavitelnými tlumiči nabízejícími režimy Sport a Comfort. V případě první volby by přitom mělo dojít i k přenastavení odezvy motoru a převodovky.
Po stránce stylistické pak již obě novinky sdílejí to samé téma s dříve představenými zástupci třídy E. To znamená výrazné jednodílné čelní světlomety vybavené diodami, v oblasti blatníků a nárazníků by však kupé i kabriolet měly hrát na dramatičtější notu. Obdobné téma pak bude panovat také v kabině. Ceník zatím k dispozici nemáme, automobilky ale nemají ve zvyku ceny s faceliftem příliš měnit.










































Dvoudveřové modely Mercedesu se od sedanu a kombíku třídy E budou lišit nejen pod kapotou, ale také po stránce designové. V obou případech chce třícípá hvězda zvýraznit sportovnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
