Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Coupe a Cabrio 2013: facelift změnil k nepoznání i dvoudvéřové modely
4.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další dvě verze Mercedesu třídy E nabídnou o poznání agresivnější design i naladění. Více bezpečnostních a luxusních systémů pak míří do standardu.
S příchodem modernizovaného sedanu a kombíku Mercedesu třídy E bylo omlazení kupé a kabrioletu prakticky nevyhnutelné. Pozoruhodné ovšem je, že navzdory pozdějšímu virtuálnímu odhalení kupé a kabria budou všechny čtyři karosářské varianty debutovat bok po boku již za pár dní na autosalonu v Detroitu. Jinak to ale dopadnout nemohlo - premiéra na ženevském autosalonu by byla vzhledem k plánovanému dubnovému začátku prodejů poněkud opožděná. A co přesně tedy nabídnout dvoudvéřové verze?
Krom takřka od základu pozměněného vzhledu po vzoru sedanu a kombíku můžete již od počátku prodejů počítat i se stejnou motorovou škálou jako v případě dříve odhalených verzí. To znamená výkony od 170 do 408 koní z turbodieselů a benzinových čtyřválců, šestiválců a osmiválců, které bude možné spřáhnout s manuální převodovkou i automatem 7G-Tronic. O pohonu všech kol se prozatímní informace nezmiňují, kupé a kabriolet tak zřejmě i nadále počítají pouze se zadní poháněnou nápravou.
Stejně jako čtyřdveřové modely (a budoucí třída S) však dostanou celou řadu novátorských bezpečnostních prvků, které zahrnují automatické brzdění ve městě využívající 3D modelu okolí vytvářeného pomocí kamer. To bude součástí standardní výbavy. Za příplatek pak třída E nabídne adaptivní tempomat a světlomety nebo asistent řízení, který monitoruje (a případně i upravuje) jízdu ve vytyčeném pruhu.
Kabriolet opět dostane větrný štít Aircap. I tento prvek je přitom součástí standardní výbavy, přičemž po automatickém vysunutí při překročení rychlosti 40 km/h (k deaktivaci dochází při jízdě rychlostí nižší než 15 km/h) redukuje turbulence na zadních sedadlech. Za příplatek je pak krční šála Airscarf, která fouká horký vzduch na šíji pasažérů.
Podvozku obou verzí by měl dostat trochu tužší naladění než třída E se čtyřmi dveřmi, přičemž chybět nebude sportovní zavěšení Agility Control nebo paket Dynamic Handling s elektronicky stavitelnými tlumiči nabízejícími režimy Sport a Comfort. V případě první volby by přitom mělo dojít i k přenastavení odezvy motoru a převodovky.
Po stránce stylistické pak již obě novinky sdílejí to samé téma s dříve představenými zástupci třídy E. To znamená výrazné jednodílné čelní světlomety vybavené diodami, v oblasti blatníků a nárazníků by však kupé i kabriolet měly hrát na dramatičtější notu. Obdobné téma pak bude panovat také v kabině. Ceník zatím k dispozici nemáme, automobilky ale nemají ve zvyku ceny s faceliftem příliš měnit.










































Dvoudveřové modely Mercedesu se od sedanu a kombíku třídy E budou lišit nejen pod kapotou, ale také po stránce designové. V obou případech chce třícípá hvězda zvýraznit sportovnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
- Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
- Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
