Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Coupe a Cabrio 2013: facelift změnil k nepoznání i dvoudvéřové modely
4.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další dvě verze Mercedesu třídy E nabídnou o poznání agresivnější design i naladění. Více bezpečnostních a luxusních systémů pak míří do standardu.
S příchodem modernizovaného sedanu a kombíku Mercedesu třídy E bylo omlazení kupé a kabrioletu prakticky nevyhnutelné. Pozoruhodné ovšem je, že navzdory pozdějšímu virtuálnímu odhalení kupé a kabria budou všechny čtyři karosářské varianty debutovat bok po boku již za pár dní na autosalonu v Detroitu. Jinak to ale dopadnout nemohlo - premiéra na ženevském autosalonu by byla vzhledem k plánovanému dubnovému začátku prodejů poněkud opožděná. A co přesně tedy nabídnout dvoudvéřové verze?
Krom takřka od základu pozměněného vzhledu po vzoru sedanu a kombíku můžete již od počátku prodejů počítat i se stejnou motorovou škálou jako v případě dříve odhalených verzí. To znamená výkony od 170 do 408 koní z turbodieselů a benzinových čtyřválců, šestiválců a osmiválců, které bude možné spřáhnout s manuální převodovkou i automatem 7G-Tronic. O pohonu všech kol se prozatímní informace nezmiňují, kupé a kabriolet tak zřejmě i nadále počítají pouze se zadní poháněnou nápravou.
Stejně jako čtyřdveřové modely (a budoucí třída S) však dostanou celou řadu novátorských bezpečnostních prvků, které zahrnují automatické brzdění ve městě využívající 3D modelu okolí vytvářeného pomocí kamer. To bude součástí standardní výbavy. Za příplatek pak třída E nabídne adaptivní tempomat a světlomety nebo asistent řízení, který monitoruje (a případně i upravuje) jízdu ve vytyčeném pruhu.
Kabriolet opět dostane větrný štít Aircap. I tento prvek je přitom součástí standardní výbavy, přičemž po automatickém vysunutí při překročení rychlosti 40 km/h (k deaktivaci dochází při jízdě rychlostí nižší než 15 km/h) redukuje turbulence na zadních sedadlech. Za příplatek je pak krční šála Airscarf, která fouká horký vzduch na šíji pasažérů.
Podvozku obou verzí by měl dostat trochu tužší naladění než třída E se čtyřmi dveřmi, přičemž chybět nebude sportovní zavěšení Agility Control nebo paket Dynamic Handling s elektronicky stavitelnými tlumiči nabízejícími režimy Sport a Comfort. V případě první volby by přitom mělo dojít i k přenastavení odezvy motoru a převodovky.
Po stránce stylistické pak již obě novinky sdílejí to samé téma s dříve představenými zástupci třídy E. To znamená výrazné jednodílné čelní světlomety vybavené diodami, v oblasti blatníků a nárazníků by však kupé i kabriolet měly hrát na dramatičtější notu. Obdobné téma pak bude panovat také v kabině. Ceník zatím k dispozici nemáme, automobilky ale nemají ve zvyku ceny s faceliftem příliš měnit.










































Dvoudveřové modely Mercedesu se od sedanu a kombíku třídy E budou lišit nejen pod kapotou, ale také po stránce designové. V obou případech chce třícípá hvězda zvýraznit sportovnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 5 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Potápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před hodinouDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 3 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 4 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 6 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch