Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu

Německý koncern Daimler představil bezpečnostní systémy nové generace Mercedesu třídy S. Jsou opět blíže k automatickému řízení auta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu

20.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern Daimler představil bezpečnostní systémy nové generace Mercedesu třídy S. Jsou opět blíže k automatickému řízení auta.

Pro zlé jazyky bude nová generace třídy S jen další z řady přetechnizovaných vozů s opět prodlouženým seznamem elektronických hraček, které se můžou pokazit a budou řidičům upírat další kus svobodného rozhodování. Pro jiné to ale bude prostě ten nejlepší automobil na světě potvrzující dominanci Mercedesu na poli moderních technologií a bezpečnostních systémů. O čem je řeč? Ano, už to víme, koncern Daimler se v předpremiéře pochlubil další částí novinek, které jeho nová třída S nabídne.

Při vší úctě k Mercedesu a jeho schopnostem se však konstruktéři patrně doopravdy budou muset vypořádat s otázkami, zdali to při pěchování eSka elektronikou tentokrát nepřehnali. Však posuďte sami. Auto má dva radary na přídi s dosahem 30 metrů a úhlem záběru 80 stupňů a jeden radar s dosahem 200 metrů a „pozorovacím“ úhlem 60 stupňů, který je doplněný senzorikou se středním dosahem a detekcí 60 metrů. K tomu dva radary po stranách zádi vozu strážící prostor na vzdálenost 30 metrů (a 80 °) a jeden víceúčelový radar s dosahem 30 až 80 metrů kontrolující výseče 80 a 16 stupňů. Nechybí stereo kamera umístěná u vnitřního zpětného zrcátka a dohledem půl kilometru, dvanáct ultrazvukových senzorů (čtyři vpředu, stejný počet vzadu a dva po stranách předního nárazníku) a navíc ještě čtyři další kamery snímající prostor kolem automobilu.

Cílem není nic menšího, než nejbezpečnější automobil na světě, zakládající si především na prevenci, a proto hlídající prostor kolem sebe s 360stupňovým záběrem za pomocí celého zástupu asistenčních systému. Najdete tu Distronic Plus s asistentem řízení, který pomůže udržet odstup před provozem vpředu a zásahy do brzd a volantu bude schopen v nižších rychlostech a při popojíždění zcela převzít kontrolu nad autem. Dále je zde BAS Plus s asistentem kontroly provozu křižujícího směr pohybu Mercedesu. Ten umí detekovat vozidla i chodce a v případě nebezpečí a náhlého zpomalení řidičem zvýší brzdný účinek na nutnou nebo maximální možnou míru.

Mercedes třídy S dostane rovněž novou generaci systému PRE Safe, který dosud připravoval vůz na náraz třeba tím, že zvedal sklopená opěradla za současného přitažení pásů a uzavíral okna. W222 však má několik nadstaveb, z nichž první bude schopna do rychlosti 50 km/h detekovat chodce a v případě nutnosti zcela samostatně zastavit. Druhá rozpozná hrozící nebezpeční zezadu, čímž spustí do chodu vše výše zmíněné a navíc aktivuje brzdy, aby nežádoucí odhození vozu minimalizovalo riziko vzniku sekundárních srážek. Třetí pak umí cíleně přitáhnout pásy tak, aby řidič a cestující vpředu „byli odtaženi od směru srážky v úvodní fázi jejího vzniku“, což podle Mercedesu značně sníží riziko poranění.

Nezbytným se stal aktivní systém nežádoucího vybočení z jízdního pruhu, který nově detekuje protijedoucí provoz, přesněji řečeno, zdali je přilehlý pruh prázdný, a v případě nutnosti umí také zasáhnout do brzd na jedné straně, aby zamezil vybočení. Night View Assist Plus je klasický systém nočního vidění, tento ovšem registruje potenciální nebezpečí srážky s chodcem nebo zvířetem a zcela automaticky umí přepnout plně digitální displej tachometru na obrazový výstup a zvýraznit možnou hrozbu. A to není všechno. Diodová adaptivní světla si chodce najdou a osvítí jej, aby se řidič mohl plně soustředit na jízdu a nedíval se jen na přístrojový panel.

Jak tohle všechno bude působit na řidiče za jízdy, to popravdě v tuto chvíli nevíme. Psát o tom, že Mercedes podporuje nesoustředěnost nebo naopak zahrnuje posádku extrémním kvantem nových impulzů a informací, je teď předčasné a spekulativní. Asi bude hodně záležet, jak moc je tato elektronika odladěná a tím pádem odolná vůči falešným poplachům, a zdali umí pracovat na pozadí bez zbytečného vyrušování. Pokud ano, mohla by být přínosem, i když bude pro spoustu motoristů částečným vyplněním noční můry o zcela autonomně řízeném automobilu.


Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 1 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 01Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 2 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 02Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 3 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 03Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 4 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 04Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 5 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 05Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 6 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 06Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 7 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 07Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 8 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 08Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 9 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 09Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 10 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 10Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 11 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 11Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 12 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 12Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 13 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 13Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 14 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 14Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 15 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 15Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 16 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 16Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 17 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 17Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 18 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 18Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 19 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 19Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 20 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 20Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 21 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 21Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 22 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 22Mercedes S 2013 W222: bezpečnostní systémy zase blíže autopilotu - 23 - Mercedes S 2013 W222 asistencni systemy 23
Nová třída S dostane kromě jiného airbagy v bezpečnostních pásech nebo automatická dálková světla, která umí odklánět paprsek tak, aby neoslňovala protijedoucí auta

Zdroj: Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.