Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Coupé a Cabrio 2017: nová generace přepřáhne na řadové šestiválce
19.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaní dvoudveřoví sourozenci mají dorazit s nižší hmotností, agresivnějším vzezřením a úspornějšími i výkonnějšími motory.
S koncem minulého týdne se začaly na světlo světa dostávat první informace o novém kupé a kabrioletu Mercedesu třídy E. Oba modely mají dorazit v roce 2017, přibližně rok či dva po sedanu. Datum jeho premiéry sice ještě nebylo konkretizováno, stávající verze je však na trhu již od roku 2009. Konec toho přespříštího nebo počátek toho následujícího se tak zdá být logickou volbou, zvláště když v dané době bude mít svůj životní cyklus odsloužený také facelift. Na samotný sedan se ale opravdu nechceme soustředit, místo toho svou pozornost zaměříme jen na dvoudveřové sourozence.
Oba dva modely budou postaveny na nové platformě MRA, která slibuje redukci hmotnosti. Nemělo by však jít o takovou porci jako v případě nedávno odhalené třídy C, neboť exotické materiály by přidaly Éčku na ceně. A jelikož řada kupců sestoupila k Céčku nebo naopak postoupila k Esku, bude dieta jen skromná. Nižší hmotnost však není tou zásadní změnou oproti stávajícím verzím, místo toho bude hrát prim větší prostor v kabině a agresivnější vzhled.
Momentálně totiž kupé a kabriolet třídy E staví na komponentech předchozí generace Mercedesu třídy C. Čtveřice dospělých se tak uvnitř usadí jen s velkým přemáháním. Nové generace ovšem mají nabídnout dostatek prostoru vpředu i vzadu, stejně jako naroste zavazadlový prostor. Pozoruhodné přitom je, že převisy karoserie se mají zmenšit a snížena bude také výška. Na druhou stranu ovšem dostaneme větší délku, šířku i rozvor.
Další zásadní změna se chystá pod kapotou, kde vidlicové šestiválce nahradí řadové pohonné jednotky. Ty nedostanou jen šestici, ale rovněž čtveřici válců, přičemž k mání budou v benzinovém i dieselovém provedení. Důvod tohoto kroku samozřejmě tkví v redukci nákladů - všechny agregáty budou v 60 procentech používat stejné komponenty, což celkové výrobní náklady poníží o 35 procent.
V rámci benzinových šestiválců bychom měli pod pravou nohu dostat 200 až 400 koní, u 2,9litrového dieselu však má být vrcholem nějakých 300 koní. S útokem na bavorácké tri-turbo produkující 381 koní tak prý bude muset pomoci elektromotor. U vrcholného Mercedesu E 63 AMG bychom se ovšem měli dočkat jen jedné pohonné jednotky, a to čtyřlitrového osmiválce produkujícího zhruba 600 koní.
Benzinové čtyřválce pak mají být převzaty (a lehce modernizovány) ze stávajícího Éčka, diesely však budou zcela nové. Oproti stávajícímu 2,2litrovému agregátu mají přinést 20procentní redukci spotřeby, o další úspory se pak postará devítistupňový automat, který se má stát favorizovanou volbou zákazníků. Šestistupňový manuál však pro mnohé modely zůstane nadále standardem.
Mimo to se očekává trojice dieselů, z nichž ten nejslabší bude osazen elektromotorem o výkonu 40 koní a na elektřinu zvládne ujet jen zhruba 5 kilometrů. Výkonnější dvojice, jíž bude možné napájet také ze zásuvky, pak slibuje 80 a 110 koní a 50kilometrový elektrodojezd. Slabší provedení bude vyhrazeno čtyřválcům, to silnější bude spolupracovat se šestiválci.
Tím jsme prakticky na konci, zmínit již můžeme pouze změny v kabině. Éčko by totiž mělo nabídnout mix technologií a materiálů, které nám představily třídy C a S. Očekávat tak lze řadu elektronických fines jako nový head-up displej, chybět ovšem nebude ani poloautonomní řízení, automatické parkování, zlepšené noční vidění či hlasové ovládání.


Nové E Coupé a E Cabrio budou mnohem prostornějšími vozy, zároveň však nabídnou i dynamičtější postoj. A také více koní pod kapotou
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
