Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2012: facelift oficiálně odhalen, včetně verze G65 AMG
11.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modernizace třídy G je nakonec větší, než se předpokládalo. Kromě nových motorů verzí AMG dostal off-road Mercedesu také nový interiér.
Oproti Jeepu Wranger nebo Land Roveru Defender může být Mercedes třídy G pořád ještě považován tak trochu za zelenáče, ale nepřetržitá výroba od roku 1979 mu už teď zajistila nesmrtelnost a zápisy do historických tabulek. Co nyní víme, je to, že se budou ony anály určitě zvětšovat. Po docela zvláštním odhalení Géčka modelového roku 2012 na společné fotografií s faceliftem Mercedesu GLK se k nejtradičnějšímu německému off-roadu bez větších fanfár objevily kompletní informace i sada obrázků.
Ty potvrzují naše předchozí zjištění. Modernizovaná třída G bude zvnějšku odlišitelná od svých předchůdců především novými pásy LED pod hlavními světlomety. Oficiální záběry AMG modelů Mercedes ještě nezveřejnil, ale nejvýkonnější stroje dostanou také jiné nárazníky se zvětšenými vstupy pro vzduch a přepracovanou masku chladiče. Poznávacím znamením špičkového provedení budou červené třmeny brzdového systému a dvacetipalcová kola.
Co Daimler ušetřil při úpravě exteriéru, to patrně investoval do přestavby kabiny. V interiéru se objevila kompletně přepracovaná palubní deska s novou středovou konzolou doplněnou obrazovkou navigačního systému, jiné budíky i volant a majitelé původních aut by možná nepoznali ani pozměněný středový tunel s novu pákou voliče. Součástí sériové výbavy by měl být systém Comand Online s i přístupem na internet. Za příplatek se ve voze objeví systém kontroly mrtvého úhlu, parkovací asistent či radarový tempomat Distronic Plus.
Základní motorizací zůstává dieselový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru ve verzi G 350 Bluetec s výkonem 211 koní při 3 400 ot./min. a točivým momentem 540 newtonmetrů při 1 600 až 2 400 ot./min. Čas akcelerace na stovku ani maximální rychlost firma neuvedla, prozradila pouze průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km. Výchozí jednotkou mezi benzíny bude také známý motor - jedná se o atmosférickou V8 s objemem 5,5 litru, výkonu 388 koňských sil při 6 000 ot./min. a točivém momentu 530 Nm od 2 800 do 4 800 otáček. Průměrná spotřeba činí 14,9 l/100 km.
Nic dalšího jako „obyčejná verze“ v nabídce třídy G dále nefiguruje. Dvojice posledních motorizací vzniká v Affalterbachu v divizi AMG. Pohonný agregát G63 AMG je biturbo varianta motoru z G 500 a nabídne 544 koní při 5 500 ot./min. a 760 newtonmetrů od dvou do pět tisíc otáček při udávané spotřebě 13,8 litru. Absolutním vrcholem géčka se stává první dvanáctiválec pod kapotou - G65 AMG bude poháněný dvakrát „foukaným“ šestilitrem o výkonu 612 koní (v rozsahu 4 300 až 5 600 ot.) a mamutím točivém momentu tisíc newtonmetrů dostupným od 2 300 do 4 300 otáček. Spotřeba je pro skutečného milovníka géčka vskutku zanedbatelných 17 litrů na sto.
Vůz bude poprvé vystaven na autosalonu v Pekingu, který startuje za necelé dva týdny a Mercedes už stihl zveřejnit i ceny platné pro německý trh. S devatenáctiprocentní DPH se pohybují od 85 311 (350 CDI) do 264 180 euro (G65 AMG), v přepočtu tedy od 2,1 do 6,6 milionu korun.





















Tohle od Mercedesu čekal jen málokdo - třída G dostala komplet novou palubní desku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 58 minutamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 2 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 3 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon