Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2012: facelift oficiálně odhalen, včetně verze G65 AMG
11.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modernizace třídy G je nakonec větší, než se předpokládalo. Kromě nových motorů verzí AMG dostal off-road Mercedesu také nový interiér.
Oproti Jeepu Wranger nebo Land Roveru Defender může být Mercedes třídy G pořád ještě považován tak trochu za zelenáče, ale nepřetržitá výroba od roku 1979 mu už teď zajistila nesmrtelnost a zápisy do historických tabulek. Co nyní víme, je to, že se budou ony anály určitě zvětšovat. Po docela zvláštním odhalení Géčka modelového roku 2012 na společné fotografií s faceliftem Mercedesu GLK se k nejtradičnějšímu německému off-roadu bez větších fanfár objevily kompletní informace i sada obrázků.
Ty potvrzují naše předchozí zjištění. Modernizovaná třída G bude zvnějšku odlišitelná od svých předchůdců především novými pásy LED pod hlavními světlomety. Oficiální záběry AMG modelů Mercedes ještě nezveřejnil, ale nejvýkonnější stroje dostanou také jiné nárazníky se zvětšenými vstupy pro vzduch a přepracovanou masku chladiče. Poznávacím znamením špičkového provedení budou červené třmeny brzdového systému a dvacetipalcová kola.
Co Daimler ušetřil při úpravě exteriéru, to patrně investoval do přestavby kabiny. V interiéru se objevila kompletně přepracovaná palubní deska s novou středovou konzolou doplněnou obrazovkou navigačního systému, jiné budíky i volant a majitelé původních aut by možná nepoznali ani pozměněný středový tunel s novu pákou voliče. Součástí sériové výbavy by měl být systém Comand Online s i přístupem na internet. Za příplatek se ve voze objeví systém kontroly mrtvého úhlu, parkovací asistent či radarový tempomat Distronic Plus.
Základní motorizací zůstává dieselový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru ve verzi G 350 Bluetec s výkonem 211 koní při 3 400 ot./min. a točivým momentem 540 newtonmetrů při 1 600 až 2 400 ot./min. Čas akcelerace na stovku ani maximální rychlost firma neuvedla, prozradila pouze průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km. Výchozí jednotkou mezi benzíny bude také známý motor - jedná se o atmosférickou V8 s objemem 5,5 litru, výkonu 388 koňských sil při 6 000 ot./min. a točivém momentu 530 Nm od 2 800 do 4 800 otáček. Průměrná spotřeba činí 14,9 l/100 km.
Nic dalšího jako „obyčejná verze“ v nabídce třídy G dále nefiguruje. Dvojice posledních motorizací vzniká v Affalterbachu v divizi AMG. Pohonný agregát G63 AMG je biturbo varianta motoru z G 500 a nabídne 544 koní při 5 500 ot./min. a 760 newtonmetrů od dvou do pět tisíc otáček při udávané spotřebě 13,8 litru. Absolutním vrcholem géčka se stává první dvanáctiválec pod kapotou - G65 AMG bude poháněný dvakrát „foukaným“ šestilitrem o výkonu 612 koní (v rozsahu 4 300 až 5 600 ot.) a mamutím točivém momentu tisíc newtonmetrů dostupným od 2 300 do 4 300 otáček. Spotřeba je pro skutečného milovníka géčka vskutku zanedbatelných 17 litrů na sto.
Vůz bude poprvé vystaven na autosalonu v Pekingu, který startuje za necelé dva týdny a Mercedes už stihl zveřejnit i ceny platné pro německý trh. S devatenáctiprocentní DPH se pohybují od 85 311 (350 CDI) do 264 180 euro (G65 AMG), v přepočtu tedy od 2,1 do 6,6 milionu korun.




















Tohle od Mercedesu čekal jen málokdo - třída G dostala komplet novou palubní desku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své auto vzrostlý palmový strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 7 hodinami
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
před 5 hodinami
Číňané hodili na své auto vzrostlý palmový strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 7 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
před 8 hodinami
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
před 10 hodinami
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
