Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Víte, proč úchvatné nové designové centrum Mercedesu nestojí v Německu?
14.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Gottlieb Daimler a Carl Benz sice byli Němci jako poleno a zajistili značce technický náskok, jméno jejich automobilce ale dal někdo úplně jiný.
Poněkud česky znějící jméno Emil Jellinek asi řadě lidí mnoho neřekne, a to ani za předpokladu, že se budou rekrutovat z tábora fanoušků třícípé hvězdy. Sice nejde o konstruktéra úrovně Gottlieba Daimlera či Carla Benze, nicméně bez tohoto francouzského byznysmena by německá automobilka nejspíše nedosáhla takové slávy, jaké se může těšit nyní. Byl to právě Jellinek, kdo se postaral o popularitu kočárů Daimleru mezi nejbohatšími lidmi světa - mezi jeho zákazníky patřili milionáři jako Rockefeller, Astor, Morgan a Taylor či rodina Rothschildů.
Jellinek ovšem nebyl jen byznysmenem a marketingovým stratégem, ale zároveň také nadšeným automobilovým závodníkem. Když nastoupil ke svému prvnímu, který se jel v roce 1899 v Nice, použil pseudonym Monsieur Mercédès, jímž odkazoval na křestní jméno své dcery. Tím položil základy značky Mercedes-Benz, protože právě Jellinkova práce byla pro věhlas automobilky tak důležitá, že jméno Mercedes postupně přejala za své. Již o rok později nesly některé modely označení Daimler-Mercedes a v roce 1902 si Němci tento název celosvětově zaregistrovali jako ochrannou známku, kterou používají dodnes,
Možná si říkáte, jak se z Nice a počátku minulého století hodláme přesunout do současnosti? Není to složité, neboť třícípá hvězda se rozhodla vrátit ke svým kořenům, během nichž brala Azurové pobřeží po Mannheimu a Bad Cannstattu za svou třetí nejdůležitější lokalitu. Proto bylo v městečku Antibes, které je od Nice na dohled, otevřeno další designové centrum značky. Jeho dominantou je 50 metrů dlouhý a 20 metrů široký tubus z betonu a skla, jenž byl zasazen doprostřed borovicového háje.
Je to skvostné architektonické dílo, které postupně „zokupuje” zhruba 50 designérů, kteří se vedle práce na designu vozů budou věnovat také sledování nových trendů. „V naší nové lokalitě budeme fungovat tak trochu jako seismograf. Budeme sledovat trendy a požadavky jak v digitálním, tak i analogovém světě, a budeme se je snažit co nejlépe integrovat do našich automobilů. Naše nové centrum tak umožní dokonalou souhru mezi jednotlivými oblastmi, čímž bude unikátní v daném sektoru,“ říká firemní šéfdesignér Gorden Wagener.
Aby přiblížil, oč skutečně půjde, zdůraznil, že nové centrum stojí na čtyřech pilířích. Prvním je konektivita, druhým autonomní řízení, třetím sdílení aut a služby, čtvrtým pak elektromobilita. Tedy jinými slovy, designové centrum na Azurovém pobřeží se zaměří hlavně na elektromobily osazené autopilotem a řadou asistenčních systémů, jež nebudou ani tak určeny pro individuální osobní dopravu, ale spíše pro sdílený pohyb ve městech. To už možná tak úchvatně nezní, ale to dnes nechme být.
Nové centrum je součástí kampusu Sophia Antipolis Science a Technology Park, který je považován za francouzské Silicon Valley. Založen byl v roce 1969, přičemž aktuálně na ploše zhruba 2 400 hektarů pracuje pro 2 230 společností 36 300 lidí. Patří mezi ně firmy jako Amadeus, SAP, Huawei, Hewlett Packard, Bayer či Thales. A teď i Mercedes-Benz, který by se bez někdejších Jellinkových aktivit v těchto oblastech jmenoval jinak. A nebo by nebyl vůbec...



Mercedes otevřel nové designové centrum na Azurovém pobřeží. Je to architektonický skvost. A pokud znáte historii automobilky, neměla by vás jeho lokace vůbec překvapit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? 15:04
- Update Noah Dettwiler 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 6 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 8 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 9 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 11 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
