Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Víte, proč úchvatné nové designové centrum Mercedesu nestojí v Německu?
14.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Gottlieb Daimler a Carl Benz sice byli Němci jako poleno a zajistili značce technický náskok, jméno jejich automobilce ale dal někdo úplně jiný.
Poněkud česky znějící jméno Emil Jellinek asi řadě lidí mnoho neřekne, a to ani za předpokladu, že se budou rekrutovat z tábora fanoušků třícípé hvězdy. Sice nejde o konstruktéra úrovně Gottlieba Daimlera či Carla Benze, nicméně bez tohoto francouzského byznysmena by německá automobilka nejspíše nedosáhla takové slávy, jaké se může těšit nyní. Byl to právě Jellinek, kdo se postaral o popularitu kočárů Daimleru mezi nejbohatšími lidmi světa - mezi jeho zákazníky patřili milionáři jako Rockefeller, Astor, Morgan a Taylor či rodina Rothschildů.
Jellinek ovšem nebyl jen byznysmenem a marketingovým stratégem, ale zároveň také nadšeným automobilovým závodníkem. Když nastoupil ke svému prvnímu, který se jel v roce 1899 v Nice, použil pseudonym Monsieur Mercédès, jímž odkazoval na křestní jméno své dcery. Tím položil základy značky Mercedes-Benz, protože právě Jellinkova práce byla pro věhlas automobilky tak důležitá, že jméno Mercedes postupně přejala za své. Již o rok později nesly některé modely označení Daimler-Mercedes a v roce 1902 si Němci tento název celosvětově zaregistrovali jako ochrannou známku, kterou používají dodnes,
Možná si říkáte, jak se z Nice a počátku minulého století hodláme přesunout do současnosti? Není to složité, neboť třícípá hvězda se rozhodla vrátit ke svým kořenům, během nichž brala Azurové pobřeží po Mannheimu a Bad Cannstattu za svou třetí nejdůležitější lokalitu. Proto bylo v městečku Antibes, které je od Nice na dohled, otevřeno další designové centrum značky. Jeho dominantou je 50 metrů dlouhý a 20 metrů široký tubus z betonu a skla, jenž byl zasazen doprostřed borovicového háje.
Je to skvostné architektonické dílo, které postupně „zokupuje” zhruba 50 designérů, kteří se vedle práce na designu vozů budou věnovat také sledování nových trendů. „V naší nové lokalitě budeme fungovat tak trochu jako seismograf. Budeme sledovat trendy a požadavky jak v digitálním, tak i analogovém světě, a budeme se je snažit co nejlépe integrovat do našich automobilů. Naše nové centrum tak umožní dokonalou souhru mezi jednotlivými oblastmi, čímž bude unikátní v daném sektoru,“ říká firemní šéfdesignér Gorden Wagener.
Aby přiblížil, oč skutečně půjde, zdůraznil, že nové centrum stojí na čtyřech pilířích. Prvním je konektivita, druhým autonomní řízení, třetím sdílení aut a služby, čtvrtým pak elektromobilita. Tedy jinými slovy, designové centrum na Azurovém pobřeží se zaměří hlavně na elektromobily osazené autopilotem a řadou asistenčních systémů, jež nebudou ani tak určeny pro individuální osobní dopravu, ale spíše pro sdílený pohyb ve městech. To už možná tak úchvatně nezní, ale to dnes nechme být.
Nové centrum je součástí kampusu Sophia Antipolis Science a Technology Park, který je považován za francouzské Silicon Valley. Založen byl v roce 1969, přičemž aktuálně na ploše zhruba 2 400 hektarů pracuje pro 2 230 společností 36 300 lidí. Patří mezi ně firmy jako Amadeus, SAP, Huawei, Hewlett Packard, Bayer či Thales. A teď i Mercedes-Benz, který by se bez někdejších Jellinkových aktivit v těchto oblastech jmenoval jinak. A nebo by nebyl vůbec...




Mercedes otevřel nové designové centrum na Azurovém pobřeží. Je to architektonický skvost. A pokud znáte historii automobilky, neměla by vás jeho lokace vůbec překvapit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 10 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 11 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom