Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes musel okamžitě zastavit prodej části dieselových aut, je to pro něj další rána
25.2.2020 | Petr Prokopec
Jako na smilování čeká v poslední době a dobré zprávy Daimler, mateřská firma Mercedesu. Ty ale nepřichází, naopak se množí ty špatné, patálie s novými i staršími diesely zjevně neberou konce.
Slova „Mercedes” a „diesel” se v posledních dekádách stala skoro synonymy. Automobilce během té doby vládl Dieter Zetsche, který naftové motory miluje, a tak mu jistě nebylo proti srsti, když se zjistilo, že firma by bez dieselů v nabídce v Evropě pomalu neměla co prodávat i léta po vypuknutí aféry Volkswagenu. Kdyby tak činila korektně, nemusel by z toho mít těžkou hlavu ani jeho dnešní nástupce Ola Källenius, jenže tak to nebylo. Nafťáky Mercedesu používaly podobná řešení k plnění emisních norem, jako ty od Volkswagenu. A jak se ukazuje, používají je i nadále.
Jakkoli podíl naftových motorů na odbytu Mercedesu v posledních letech klesl, značka na ně stále sází ve velkém, neboť produkují nižší emise CO2 než jejich benzinové ekvivalenty. A to je přesně to, co s nástupem nových, tvrdě vymáhaných limitů EU třícípá hvězda potřebuje. Potíž je, že i v nejmodernějších nafťácích Mercedesu byla nalezena řešení, která nelze považovat za legální. A to je přesně to, co třícípá hvězda nepotřebuje.
Konstatuje to sama firma ve své oficiální zprávě s tím, že německý úřad pro motorová vozidla (KBA) ukázal prstem na další dieselové modely, které jsou čisté jen na oko. Z toho důvodu musel Mercedes okamžitě zastavit dodávky i prodej některých vozů - nesmí je tedy nabízet, ani dodat již objednané kusy. Zároveň byla navýšena pokuta za toto jednání z původních 23 miliard Eur (cca 579 mld. Kč) na 30,7 mld. Eur (773 mld. Kč).
To jsou pro automobilku další rány a je zjevné, že současné vedení vůbec nemá tušení, co pouští do prodeje. Ustanovilo tak speciální šestičlennou komisi, která se má řešením těchto problémů zabývat. Zda bude úspěšná či nikoliv, je zatím otázkou, neboť na podobné patálie naráží Mercedes už roky a pořád se vrací i úplně nových aut.
Diesely jsou navíc jen částí problémů Mercedesu, tou další jsou samotné emise CO2. Aby splnila nové limity EU, musela by mít elektrifikovaná auta na jejích celkových prodejích zhruba 10procentní podíl, loni byl ale hlavně díky hybridům jen 2,8procentní. Šéf automobilky Ola Källenius tak již uvedl, že pokud se elektrifikaci nepovede navýšit, může značka na pokutách za nadlimitní CO2 zaplatit Evropské unii během příštích dvou let více než 1,5 miliardy Eur (37,8 mld. Kč). To by ovšem v podstatě vedlo k vyplácení menších či možná dividend, díky čemuž by řada investorů už teď ukazuje automobilce záda a její akcie výrazně klesají.
Nad třícípou hvězdou se tedy začínají stahovat opravdu temná mračna, přičemž již nyní je jasné, že naplánované masivní škrty nepomohou. Už jen proto, že dosud se s novými dieselovými kostlivci nepočítalo. Možná je tak načase se začít ptát, zda nakonec letošní rok nebude pro Mercedes ve Formuli 1 přece jen tím tím posledním, jakkoli se samo vedení stáje spekulacím o konci působení v královské motoristické disciplíně brání.






Mercedes je až po uši v problémech kvůli dieselům, musí okamžitě zastavit prodej i dodávky části modelů kvůli tomu, že dále používají nelegálních cest ke splnění emisních limitů
Zdroje: Daimler, Auto News
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.17. 13:56 - pavproch
- Rychlodotazy 12.17. 12:51 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
