Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes nadělil dalšímu autu motor, z nějž se lidem z Bruselu protáčí panenky
29.7.2021 | Petr Prokopec
Původně s nimi měl skončit zcela, pak je vyhradil Maybachům, nakonec ho ale dostává i ryzí Mercedes. Ovšem, klientela si něj musí připravit skoro 13 milionů, jde o luxusní pancéřovaný Guard.
Dvanáctiválcové motory sice nebyly Evropskou unií výslovně postaveny mimo zákon, Brusel však přitvrzuje emisní limity v takové míře, že se jich většina automobilek dobrovolně vzdala. Či tak případně hodlá v brzké době učinit. Jednou z mála, které ještě nějakou chvíli hodlají kráčet proti proudu, je Mercedes-Benz. Ten nedodává motory V12 pouze Horacio Paganimu, nýbrž je pěchuje i pod kapotu vlastních vozů. Jakkoliv již nikoliv v takové míře jako dosud, šestilitrová jednotka byla totiž dosud vyhrazena jen modelům Maybach.
Nyní se portfolio dvanáctiválcových vozů překvapivě dále rozšiřuje, a to o nové pancéřované provedení S680 Guard 4Matic. Pod kapotou znovu najdeme dvanáctiválcové twin-turbo, jenž produkuje 612 koní, což znamená, že i v tomto ohledu bylo ekologii učiněno zadost. Motor totiž dříve produkoval 630 koní, ovšem poté se dočkal filtru pevných částic a dalších anti-emisních systémů, které jeho potenciál lehce zredukovaly. Klesl pak i točivý moment, a to z 1 000 Nm na 830 Nm.
I stávající parametry jsou ale pochopitelně úctyhodné, jakkoliv na bryskní dynamiku je třeba zapomenout - ostatně vůz ji nemá ani v popisu práce. Místo toho je jeho stěžejním úkolem ochrana posádky prakticky za jakékoliv situace. Z toho důvodu dostal do vínku pancíř úrovně VR10, stejně jako její předchůdce dokáže tedy i novinka ochránit před veškerými typy ručních zbraní. Odolá ovšem i puškám ostřelovačů, samopalu AK-47, granátům, minám a dalším výbušným zařízením.
Automobilka je ohledně detailních specifikací pochopitelně skoupá, neboť prozrazení jakékoliv informace může vést k ohrožení posádky. Uvádí nicméně, že kromě pancíře došlo také na osazení centimetr tlustých oken, jenž tvoří několik vrstev skla a polykarbonátů. Pneumatiky jsou pak schopné při sníženém tempu urazit několik desítek kilometrů i po prostřelení. A vyšší ochraně byl uzpůsoben i zavazadlový prostor, jenž může pojmout zásobník kyslíku či krve.
Ve zbytku zde máme v podstatě standardní třídu S, tedy verzi s prodlouženým rozvorem, jenž své majitele hodlá zahrnout nemalým luxusem. Na výběr přitom bude pětimístná varianta se zadní lavicí či čtyřmístná se dvěma zadními nezávislými křesly. Mezi nimi se pak může nacházet lednička, zřejmě pro případ, že budete chtít přežití pokusu o atentát oslavit hned ve voze sklenkou vychlazeného šampaňského.
Můžeme už jen dodat, že výroba každého exempláře zabere minimálně 51 dní, a to v závislosti na individuálních požadavcích zákazníků. Ti přitom stejně jako majitelé nepancéřované třídy S mohou volit mezi různým koženým čalouněním, dřevěnými dekory či řadou technologických novinek. Ceny přitom mají startovat okolo 500 tisíc Eur (cca 12,8 milionu korun).






Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic dostal do vínku dvanáctiválec a pancíř, za nemalý výkon a zvýšenou ochranu ovšem zákazníci budou muset zaplatit minimálně 12,8 milionu korun. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 5 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 6 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 6 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB