Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes nechce menší SUV než GLA, vydá se leda opačným směrem
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf Daimleru Zetsche nepřipouští možnost vzniku konkurenta pro nejmenší crossover Q1 od Audi. Soupeření pro A1 zase mile rád přenechá Smartu.
Automobilka ze Stuttgartu pro letošek chystá několik zbraní velkého kalibru, s nimiž hodlá dobývat trh prémiových crossoverů. Asi už nás proto ani nemohou překvapit vozy jako je model GLE Coupe, jeho praktičtější varianta s klasickými pátými dveřmi zastupující faceliftovanou třídu M nebo nové GLC jakožto náhrada za současnou generaci GLK.
Už déle se však spekuluje také o nejmenším crossoveru naznačeném naposledy vodíkovým konceptem G-Code, kterému by teoreticky bylo vyhrazeno místo pod dosud nejmenším GLA. Samotný šéf koncernu Daimler AG Dieter Zetsche však prostřednictvím posledního prohlášení takové dohady zcela dementoval, konkurenci pro připravovaný model Q1 od Audi prý trojcípá hvězda nechystá.
V rozhovoru s našimi australskými kolegy z jeho úst zazněla slova, že podle průzkumů pro takový model není místo, tedy ani potenciál, což znamená „nic takového nebude“. Něco jako Mercedes na základech Clia, respektive Capturu partnerského Renaultu tedy spíše nečekejme. Neznamená to však, že by si německá aliance chtěla nechat utíkat zákazníky jen proto, že se sama do této kategorie nehrne.
Z tohoto důvodu je docela pravděpodobné, že by se v budoucnosti mohl Q1 a připravovanému BMW XCite alespoň nepřímo postavit vůz vzniklý z koncepčního Smartu Forstars. Něco jako designově atraktivnější vůz vycházející z platformy MFA - použité mimo jiné na GLA - by však zcela od věci být nemusel, mohl by se jmenovat GLB a být podobným vozem, jakým je BMW X4 ve vztahu k X3. Nicméně takové spekulace bychom raději ještě nerozváděli do podrobností.
V podobném duchu se Zetsche vyjádřil také na téma potenciálního konkurenta pro klasičtější malý hatchback A1, protože vedle něho chce nechat další volné místo pro operování modelů Smartu. Daleko pravděpodobnější je však budoucí vznik superluxusního SUV staronové značky Mercedes-Maybach, které by vycházelo z nového Mercedesu třídy GL (s předpokládaným názvem GLS). To by nám jistý smysl samozřejmě dávalo, obzvláště pak s ohledem na první SUV Bentley Bentayga a avizovaný Rolls-Royce Cullinan.
Prý ještě není rozhodnuto, ale na druhou stranu „je to jistě možné“ dodává Zetsche. Spekuluje se, že by tato novinka mohla dorazit na trh někdy v roce 2018, avšak vše závisí na tom, zda budou chtít ve vedení postavit vůz na novějších nebo stávajících základech, což samozřejmě může s termínem uvedení ještě podstatně zahýbat. No uvidíme, za tři roky se toho může změnit ještě mnoho.






Mercedes nehodlá jít se svým jménem pod velikostně menší crossover než je GLA. Takovou roli přenechává Smartu. Na druhé generaci platformy MFA by však mohl vzniknout nějaký derivát
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 3 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 5 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 6 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 8 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva