Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes postaví vlastní Porsche 918 s 1 000 koňmi, s 5.5 V8 skončí v roce 2016
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chystá hybridního nástupce modelu SLS. Jeho čtyřlitrová spalovací jednotka bude pohánět zadní kola, elektromotory pak ty přední.
V září loňského roku třícípá hvězda představila dlouho očekávaný a snad ještě déle avizovaný Mercedes-AMG GT. Přirozeně se tak dalo očekávat, že by konečně mohly ustat spekulace, jež se kolem nové generace modelu SLS za poslední měsíce nakupily. Jak se ovšem nyní zdá, některé z nich přeci jen byly pravdivé, zvláště ty, jež prorokovaly příchod pravověrného nástupce SLS. Šéf sportovní divize z Affalterbachu Tobias Moers totiž něco obdobného zmínil na autosalonu v Detroitu.
AMG by podle Moerse „mělo v očích veřejnosti vystoupat na stejnou úroveň jako další německý výrobce sportovních aut“. Na mysli tím samozřejmě má Porsche a jeho hybridní supersport 918 Spyder, který by tak mohl dostat konkurenci s třícípou hvězdou ve znaku. Šéf divize přitom dodává, že zvažovaná novinka by měla „přenést na silnice závodní technologie“. Nic konkrétnějšího však z úst Moerse nezaznělo.
Je tedy vskutku otázkou, s čím můžeme počítat. Podle šeptandy v zákulisí se však má za to, že by novinka, jež opětovně dorazí se vzhůru výklopnými dveřmi typu gullwing, měla dostat poladěnou verzi čtyřlitrového osmiválce. Výkon se v takovou chvíli bude pohybovat okolo 700 koní, to však zdaleka není konečná cifra. Z Mercedesu SLS AMG Electric Drive totiž divize převezme také pár elektrických motorů.
Následně by hybridní soustava měla produkovat přes 1 000 koní, což rozhodně není zanedbatelný výkon. Spalovací pohonná jednotka se navíc usadí mezi nápravy a bude výkon směřovat dozadu, zatímco elektromotory budou roztáčet nápravu přední. Počítat tedy můžeme s elektronickým systémem 4x4, mimo to by ovšem vůz měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, kdy de facto půjde o předokolku.
Zatím není jisté, kdy by se tento model mohl dostat do výroby, neboť prozatím novinka nedostala ani oficiální požehnání. Dříve než na konci dekády jí tedy rozhodně neuvidíme. Jedním z důvodů jsou i omezené kapacity AMG, neboť divize se momentálně soustředí na rozšíření rodiny v úvodu zmíněného modelu GT. Počítá se totiž s tím, že dorazí kabrio, verze ve stylu GT3 i vrchol Black Series.
O otevřené verzi GT se prozatím ví tolik, že dorazit má někdy v roce 2016. V mezičase by se ale mohlo ukázat ono provedení GT3, které se postaví nad aktuálně nejsilnější variantu AMG GT S. Počítat přitom máme s výkonem zvýšeným na nějakých 550 koní, zatímco hmotnost by mohla poklesnout o zhruba stovku kilogramů na konečných 1 440 kg.
Black Series pak zajde ještě dále, neboť má minimálně vyrovnat čas „černého“ Mercedesu SLS, který stovku zvládal za 3,6 sekundy. Kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti tak dorazí i s přepracovanou aerodynamikou. Cílem ovšem není ani tak ona akcelerace na 100 km/h, jakožto spíše špičkové časy na okruhu a úžasný pocit za volantem.
Ve všech třech případech samozřejmě můžeme, tak jako u zvažované hybridní novinky, počítat s novým čtyřlitrovým motorem V8 twin-turbo. Ten přitom od příštího roku zcela nahradí 5,5litrový osmiválec M157, kterým se pyšní třeba nedávno představený Mercedes GLE 63 AMG Coupe, a jež má skončit někdy v roce 2016.
To ovšem neznamená, že danou pohonnou jednotku nebudeme vídat v nabídce Mercedesu i nadále. Zmíněný rok je pouze mezním datem, kdy z ní bude profitovat nějaká novinka. V tomto případě půjde o Mercedes S Cabrio, jež tak bude posledním modelem, který bude agregát představený před pouhými čtyřmi roky pohánět.
V motorovém prostoru eSkového kabrioletu a zmíněného „off-roadového kupé“ pak vydrží minimálně do příchodu faceliftu, spíše však až někdy do konce životního cyklu. Definitivního padáka by tedy mohl dostat na konci dekády - tedy v době, kdy má dorazit ona hybridní novinka, u které je tudíž jasné, proč neupřednostní 5,5litrový objem před čtyřmi litry.





























Mercedes-Benz zvažuje příchod novinky, která by se postavila Porsche 918 Spyder. Proto kromě čtyřlitrového osmiválce dostane i elektromotory z SLS Electric Drive nebo vzhůru výklopné dveře
Zdroj: Autocar, Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejnovější články
Největší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 2 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 4 hodinamiIronie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
před 5 hodinamiVysoká hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je zjevně mrtvé ještě před dokončením
před 7 hodinamiZákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis