Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes postaví vlastní Porsche 918 s 1 000 koňmi, s 5.5 V8 skončí v roce 2016
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chystá hybridního nástupce modelu SLS. Jeho čtyřlitrová spalovací jednotka bude pohánět zadní kola, elektromotory pak ty přední.
V září loňského roku třícípá hvězda představila dlouho očekávaný a snad ještě déle avizovaný Mercedes-AMG GT. Přirozeně se tak dalo očekávat, že by konečně mohly ustat spekulace, jež se kolem nové generace modelu SLS za poslední měsíce nakupily. Jak se ovšem nyní zdá, některé z nich přeci jen byly pravdivé, zvláště ty, jež prorokovaly příchod pravověrného nástupce SLS. Šéf sportovní divize z Affalterbachu Tobias Moers totiž něco obdobného zmínil na autosalonu v Detroitu.
AMG by podle Moerse „mělo v očích veřejnosti vystoupat na stejnou úroveň jako další německý výrobce sportovních aut“. Na mysli tím samozřejmě má Porsche a jeho hybridní supersport 918 Spyder, který by tak mohl dostat konkurenci s třícípou hvězdou ve znaku. Šéf divize přitom dodává, že zvažovaná novinka by měla „přenést na silnice závodní technologie“. Nic konkrétnějšího však z úst Moerse nezaznělo.
Je tedy vskutku otázkou, s čím můžeme počítat. Podle šeptandy v zákulisí se však má za to, že by novinka, jež opětovně dorazí se vzhůru výklopnými dveřmi typu gullwing, měla dostat poladěnou verzi čtyřlitrového osmiválce. Výkon se v takovou chvíli bude pohybovat okolo 700 koní, to však zdaleka není konečná cifra. Z Mercedesu SLS AMG Electric Drive totiž divize převezme také pár elektrických motorů.
Následně by hybridní soustava měla produkovat přes 1 000 koní, což rozhodně není zanedbatelný výkon. Spalovací pohonná jednotka se navíc usadí mezi nápravy a bude výkon směřovat dozadu, zatímco elektromotory budou roztáčet nápravu přední. Počítat tedy můžeme s elektronickým systémem 4x4, mimo to by ovšem vůz měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, kdy de facto půjde o předokolku.
Zatím není jisté, kdy by se tento model mohl dostat do výroby, neboť prozatím novinka nedostala ani oficiální požehnání. Dříve než na konci dekády jí tedy rozhodně neuvidíme. Jedním z důvodů jsou i omezené kapacity AMG, neboť divize se momentálně soustředí na rozšíření rodiny v úvodu zmíněného modelu GT. Počítá se totiž s tím, že dorazí kabrio, verze ve stylu GT3 i vrchol Black Series.
O otevřené verzi GT se prozatím ví tolik, že dorazit má někdy v roce 2016. V mezičase by se ale mohlo ukázat ono provedení GT3, které se postaví nad aktuálně nejsilnější variantu AMG GT S. Počítat přitom máme s výkonem zvýšeným na nějakých 550 koní, zatímco hmotnost by mohla poklesnout o zhruba stovku kilogramů na konečných 1 440 kg.
Black Series pak zajde ještě dále, neboť má minimálně vyrovnat čas „černého“ Mercedesu SLS, který stovku zvládal za 3,6 sekundy. Kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti tak dorazí i s přepracovanou aerodynamikou. Cílem ovšem není ani tak ona akcelerace na 100 km/h, jakožto spíše špičkové časy na okruhu a úžasný pocit za volantem.
Ve všech třech případech samozřejmě můžeme, tak jako u zvažované hybridní novinky, počítat s novým čtyřlitrovým motorem V8 twin-turbo. Ten přitom od příštího roku zcela nahradí 5,5litrový osmiválec M157, kterým se pyšní třeba nedávno představený Mercedes GLE 63 AMG Coupe, a jež má skončit někdy v roce 2016.
To ovšem neznamená, že danou pohonnou jednotku nebudeme vídat v nabídce Mercedesu i nadále. Zmíněný rok je pouze mezním datem, kdy z ní bude profitovat nějaká novinka. V tomto případě půjde o Mercedes S Cabrio, jež tak bude posledním modelem, který bude agregát představený před pouhými čtyřmi roky pohánět.
V motorovém prostoru eSkového kabrioletu a zmíněného „off-roadového kupé“ pak vydrží minimálně do příchodu faceliftu, spíše však až někdy do konce životního cyklu. Definitivního padáka by tedy mohl dostat na konci dekády - tedy v době, kdy má dorazit ona hybridní novinka, u které je tudíž jasné, proč neupřednostní 5,5litrový objem před čtyřmi litry.





























Mercedes-Benz zvažuje příchod novinky, která by se postavila Porsche 918 Spyder. Proto kromě čtyřlitrového osmiválce dostane i elektromotory z SLS Electric Drive nebo vzhůru výklopné dveře
Zdroj: Autocar, Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva