Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes šel s pravdou ven: toto je jediný díl, který modernizace třídy G nezmění
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda už léta mluví o tom, že modernizace Géčko zase tak moc nezmění, že jej ponechá tím, čím po dekády je. Pravda to je i není.
Není tajemstvím, že Mercedes chystá modernizaci třídy G. Je přitom paradoxní, že automobilka mluví o faceliftu, i když ve skutečnosti půjde spíše o nový vůz. Výrobci obvykle razí zcela opačný přístup a například Škoda říká faceliftované Octavii zatvrzele „nová”, protože ta skutečně nová dorazí až za dlouho. Ve všech segmentech ale není slovo „nový” považováno za výhodu a ortodoxní off-roady patří mezi ně. A tak Mercedes klame tělem opačným způsobem.
Že to tak bude, nyní přiznal sám šéf designu třícípé hvězdy Gorden Wagener. Podle něj je na autě „vše nové“ - legendární G-Wagen bude delší a širší, zároveň však s příchodem exotičtějších materiálů zhubne. S tím je spojena také nižší spotřeba, o kterou se zároveň postará paleta nových motorů. A stejný nezůstane ani kabát, tedy, z technického hlediska.
Na první pohled si ale nejspíše radikálního přepracování nevšimnete. Wagener totiž také dodal, že třída G má ikonický status a proto „musela zůstat krabicí. Musíte ji opečovávat s nemalou zodpovědností, jinak by to nebylo Géčko. Proto designu dominují hrany.“ Vůz tedy bude vypadat takřka stejně jako v roce 1979, kdy poprvé vyrazil do služby, přestože veškeré viditelné panely - uvnitř i zvenčí - jsou taktéž nové.
Je tu ovšem jedna výjimka, jak říká Wagener, malý plastový výlisek na koncovém sloupku. Za ním se skrývá vstup ventilace zadní části kabiny, se kterou tedy nové provedení může taktéž počítat. Tím ale přímá spojitost mezi dosluhujícím provedením a faceliftovaným modelem končí. Ačkoliv totiž novinka bude taktéž hranatá, některé linie byly lehce zaobleny kvůli lepší aerodynamice a tedy opět nižší spotřebě.
Zbývá již jen dodat, kdy bychom se s novým G-Wagenem mohli setkat. V tomto směru ale již Wagener konkrétní není, zmiňuje pouze „nepříliš vzdálenou budoucnost“. Jelikož v New Yorku i Šanghaji ale byla veškerá esa vynesena, dá se předpokládat, že další trumf Mercedes vytáhne v září ve Frankfurtu. To se ovšem bude jednat o živý debut, ten virtuální by mohl proběhnout již v průběhu letních měsíců.


Na této fotce si můžete prohlédnout jediný díl, který bude nová generace třídy G sdílet s tou současnou




Géčko tak čeká zásadní modernizace...




...i přesto je ze špionážních fotek zjevné, že faceliftované - či nové -
provedení bude vypadat víceméně stejně jako dosud
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 08:46 - Brus
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
