Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miliardářský právník si nechal předělat obří letadlo na superluxusní soukromý tryskáč, skrývá i kino
12.5.2022 | Petr Prokopec
Musíte být opravdu velmi, velmi bohatí, abyste si mohli dovolit provozovat takové monstrum jako soukromý tryskáč. A tenhle je vážně extra, v „supersportovním” těle skrývá hotový palác, je to jeden z nejluxusnějších takových strojů na světě.
Boeing 767-200 má nejspíše každý zafixovaný jako komerční letoun, na jehož palubu obvykle může nastoupit až 216 pasažérů. Do služby vstoupil již v roce 1982, přičemž zpočátku jej používaly pouze americké aerolinky pro vnitrozemské lety. Tři léta po debutu se nicméně uskutečnily i první transatlantické. Výrobu Boeing ukončil v roce 1987, kdy originální provedení nahradila verze 767-200ER s doletem prodlouženým ze 7 200 na 12 200 kilometrů. Došlo k tomu nicméně na úkor kapacity, která se snížila na 181 sedadel.
Důvodem, proč o tom mluvíme, je jeden konkrétní exemplář ze 121 vyrobených Boeingů 767-200ER. Ten si pořídil John H. Ruiz, kterého nejspíše neznáte. Jde o bohatého právníka a zároveň televizní osobnost, jehož firma loni zamířila na burzu. Dle odhadů by v roce 2026 mělo jeho čisté jmění činit 50 miliard dolarů (cca 1,197 bilionu korun). Ruiz nicméně dodává, že peníze nejsou jeho motivací, místo toho je prý jeho hlavním hnacím motorem inovace.
Jde o jedno z typických miliardářských klišé, samotného právníka nicméně tak jako tak nyní necháme stranou. Soustředit se budeme na jeho letoun, který zakoupil v loňském roce s cílem nechat jej upravit u floridské společnosti VIP Completions. A to také udělal. Stroj tak už nyní neslouží takřka dvěma stovkám lidí, ale pouze jemu a jeho nejbližším. Kapacita sedadel se tedy snížila na 33 osob, z toho 17 může uvnitř 48,5 metru dlouhého letounu i přespat.
Součástí letadla se dále staly dvě luxusní kabiny, z nichž jedna slouží Ruizovi, každá s přístupem do jedné ze čtyř koupelen jednoho ze dvou salónků. Dále lze ovšem zmínit také soukromé kino, taneční parket či jídelnu. Na sedačky a gauče přitom byla použita kůže a semiš, v koupelnách pak nechybí mramor. Ruiz byl přitom osobně zapojen do každého kroku konverze, zvláště pak při výběru barev, kdy dominuje bílá.
Opomenout pak nesmíme ani na dvě kuchyně, kdy ta menší je umístěna vpředu hned vedle zázemí pro posádku. Druhá větší, ve které nechybí třeba plnohodnotné trouby či myčka, se pak nachází na zádi. Ruiz si tedy může v oblacích užívat naprostého komfortu, přičemž Boeing 767-200ER má dostatek paliva na to, aby nad zemí zůstal 12 hodin. Jakmile přistane, mohou se lidé obdivovat jeho „supersportovnímu“ designu exteriéru.
Lze už jen dodat, že přepracováním vnitřku i vnějšku Ruiz hodnotu letitého Boeingu výrazně navýšil. Exempláře „z druhé ruky“ se totiž běžně prodávají za nějakých 12 milionů dolarů (cca 288 milionů Kč). Ten jeho by ale nyní případné zájemce vyšel na 38 milionů USD (910 milionů Kč). I kdyby se nicméně vytasili s ještě vyšší sumou, mají smůlu. Jak jsme totiž zmínili na úvod, Ruize pohání něco jiného než peníze a tohle letadlo chce pro sebe.
Právník miliardářů John H. Ruiz si nechal přepracovat Boeing 767-200ER, aktuálně tak jde o jeden z nejluxusnějších soukromých letounů. Foto: VIP Completions
Zdroj: VIP Completions
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda