Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini 2013: nová generace přijde i jako pětidvířko, další verze budou následovat
19.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka chce na trhu znamenat více než dnes. Proto chystá praktičtější modely, s třetí generací hatchbacku navíc představí tříválcové motory.
Až donedávna byl někdy až šílený růst množství nových modelových řad vyhrazen především německým značkám. Jenže soudobý vývoj na evropských trzích začíná nahrávat do karet spíše automobilkám britského původu, jakkoli aktuálně až tak britské nejsou. Díky tomu Land Rover hodlá do roku 2020 rozšířit svou stávající nabídku hned na 16 modelů. A pozadu nechce zůstat ani Mini, které by ve stejném období mohlo showroomy naplnit prakticky stejným počtem vozů. Přičemž nepůjde jen o modernizaci stávajících modelových řad, ale i představení zcela nových karosářských verzí.
Tou první, která by se měla představit již příští rok ve společnosti třetí generace třídveřového Mini s kódovým označením F56, je pětidveřový hatchback. Ten by měl nabídnout daleko větší praktičnost díky extra páru dveří a většímu zavazadelníku. I po prodloužení platformy ale nemá na délku přesáhnout čtyři metry, díky čemuž bude parkování v přeplněných městských ulicích nadále hračkou.
Stinnou stránkou by se mohlo zdát zkrácení předních dveří, nicméně široký úhel otevření umožní i nadále pohodlný nástup pasažérů. Mini navíc k obdobnému kroku přikročilo i u třídveřového modelu, přičemž důvodem jsou stísněná parkovací stání v nákupních centrech. V příštím roce byste tak nemuseli při troše neopatrnosti během nastupování a vystupování otírat svůj lak o sousední vůz.
I přes nárůst dimenzí mezi oběma nápravami ovšem Mini nadále počítá s tím, že zadní sedadla budou okupovat především děti. Druhý pár konvenčně uchycených dveří je proto ještě menší než ten přední. Prodloužený je ale zadní převis, který počítá s větším prostorem pro zavazadla čtyř pasažérů.
Změna se u Mini očekává i po stránce motorové. Základní modely by totiž měl pohánět tříválec o 1,5litrovém objemu, který se nedávno prezentoval pod kapotou BMW řady 1. Důvod lze samozřejmě vysledovat ve snaze o snížení spotřeby, což je v kombinaci s nízkou hmotností vcelku reálné. Ale se známými oběťmi.
Sofistikovanost a kultivovanost tříválcových pohonných jednotek v tuto chvíli ponechme stranou, stejně jako určitou sportovnost. Tu Mini očividně hodlá zachovat především modelům Cooper S a John Cooper Works, proto tyto vozy dostanou modifikovanou verzi stávající čtyřválce 1,6.
Na přesné specifikování výkonů je zatím ještě brzy, dá se ale počítat s rozmezím od 123 do 227 koní. Chybět v nabídce ovšem nebudou ani turbodiesely, u nichž by síla motoru měla startovat na 83 koních. Vrcholem by pak měl být dvoulitrový čtyřválec z BMW 320d o síle 184 koní.
Obdobný přístup má být volen i u dalších karosářských variant, které budou třídveřový a pětidveřový hatchback následovat. Rok 2014 tak bude vyhrazen druhé generaci modelu Clubman, o rok později by měl dorazit nový Countryman stavící na lepších off-roadových schopnostech.
V mezičase by Mini navíc rádo představilo zcela nový pětidveřový model, který zřejmě nabídne prostor až sedmi cestujícím. Spekuluje se přitom o názvech Sportvan či Spacebox, přičemž představit si pod tím můžeme stylové MPV s délkou okolo 4,5 metru.
Rok 2016 se ponese v představení čtyřdveřového kupé, které by vytvořilo konkurenci pro chystaný Mercedes-Benz CLA či další karosářskou verzi Audi A3. Pokud navíc bude úspěšné, ani bychom se nedivili příchodu praktičtějšího modelu Shooting Brake.
Za vším lze sledovat snahu Mini stát se významnějším světovým hráčem. V loňském roce totiž značka prodala jen 285 000 vozů, za což může úzké zaměření. S plánovaným rozšířením by ale prodeje měly narůst, což potvrdil Countryman, kterého jen za první letošní čtvrtletí bylo prodáno 22 000 kusů.
Další špionážní fotky pětidvéřového Mini nové generace si prohlédněte na webu britského Autocaru.



Ohlášení pětidveřového hatchbacku není jen pouhou spekulací. Mini již daný model testuje a plánuje jej představit souběžně s třídveřovou verzí v září 2013 na autosalonu ve Frankfurtu
Zdroje: Autocar, AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 2 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 4 hodinami
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
včera
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
včera
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.16. 09:42 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
