Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2015: chystané šestidvířko je obr, přerostl i Countryman
26.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nové Mini na šířku překonává dokonce Dacii Duster. Uvnitř se ovšem snaží o mnohem větší luxus, než jaký nabídne rumunské SUV.
Být biblické časy, pak vám rovnou řekneme, že z Davida se stal Goliáš. Jelikož ovšem máme časy předženevské, nemůžeme premiéru nového koncepčního Mini Clubman jen tak odbýt. U rozměrů však začneme, neboť jsou vcelku zásadní. Při délce 4 223 milimetrů je totiž novinka o 260 mm větší než její předchůdce. Mimo to také o 170 milimetrů nabobtnala šířka (na 1 844 mm) a vůz je také o 25 mm vyšší (1 450 mm). Je tak zřejmé, že již máme co dělat s dospělým vozem, nikoli „prckem“.
To ostatně jen potvrzuje srovnání s Mini Countryman, které bylo dosud největším modelem značky. Novinka jej však překonává na délku o 128 a na šířku o 54 milimetrů. Je sice zároveň o 110 mm nižší, tento rozdíl však můžeme přičíst menší světlé výšce. A aby toho nebylo málo, pak pro lepší přiblížení můžeme koncept postavit vedle Dacie Duster - na rumunské SUV mu totiž schází jen nějakých 90 mm na délku a 180 mm na výšku, na šířku je ovšem již o 22 mm širší.
Tím ale rozměry můžeme považovat za probrané a přesuneme se k samotné karoserii, která se již oprostila od asymetrického uspořádání bočních dveří předchůdce. Místo toho tu tak máme pár na každé straně, jemuž asistují dělená vrata zavazadlového prostoru. Tím by se měla navýšit praktičnost, přičemž Mini zároveň doufá v širší pokrytí trhu a lepší konkurenceschopnost.
Vyjma toho se koncept pyšní 19palcovými koly, zpětnými zrcátky na chromových nožkách a koncovými světly, jež bývalou vertikální polohu zaměnily za současnou horizontální. Díky tomu ještě více vyniká šířka vozidla, na druhou stranu, z nárůstu všech rozměrů by měli profitovat pasažéři, pro které bude nově více místa na hlavu i nohy.
Koncept se zároveň snaží také o větší luxus, proto v kabině nechybí záplava kůže, dřeva a chromových doplňků. Dočkáme se ovšem i tradičního kruhového středového displeje - ten ovšem nyní hostí obrazovku s mnohem lepším rozlišením. Hlavní ovládání najdete na volantu, přičemž hned vedle najdete posunutou řadicí páku.
Po stránce motorické je možné očekávat tutéž plejádu agregátů, jakou se již pyšní hatchback, který jde zakrátko do prodeje. Slabší verze tak budou profitovat z nové řady 1,5litrových tříválců, zatímco pro ty výkonnější jsou připravené dvoulitrové čtyřválce. Ceny pak asi narostou stejně jako rozměry, ale to už trochu předbíháme událostem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.









Nový Clubman je v reálu větší, než se tváří na fotografiích
Nové Mini narostlo do obřích rozměrů. Šířku pak navíc ještě umocňují horizontální zadní světla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva